Власники автомобілів на єврономерах не змогли домогтися виконання своїх вимог минулого тижня під стінами Верховної Ради. У зв’язку з цим лідер “Авто Євро Сила” Олег Ярошевич кинув клич по всій Україні, щоб усі небайдужі до цієї проблеми люди, приєдналися до їх акції непокори.
«Наша акція пройде по всіх регіонах і областях України, – заявив він у своєму відеозверненні. – Ми повинні показати свою силу».
Відзначимо, що раніше проведення акції намічалося на четвер, 15 листопада, але дізнавшись про те, що Верховна Рада в цей день працювати не буде і тим самим, навіть при великому бажанні, ніякі зміни не зможуть бути реалізовані – страйк вирішили перенести на 20 листопада.
І тут відразу стало зрозуміло, що всередині політсили все не так гладко, як хоче показати її керівництво. Багато хто не хотів відкладати акцію на більш пізній час, вважаючи, що так влада зможе підготуватися. При цьому стало з’являтися все більше «ботів», які намагалися дискредитувати “Авто Євро Силу”.
Але справжні аколіти «євроблях» впевнені, що вони зможуть показати 20 листопада всю свою міць і депутати або змінять закон, або Президент Порошенко накладе на нього вето.
«Ми будемо палити шини, як зробили недавно наші колеги в Івано-Франківську, – розповів нам власник авто на єврономері Андрій, який планує взяти участь в акції. – Перекриємо вулиці, також ми будемо блокувати пропускні пункти на кордоні, щоб влада побачила, що їх очікує».
При цьому багато активістів готові навіть спалити свій автомобіль, якщо поправки в закон не приймуть, або пропонують спалювати саму Ніну Южаніну, яка є автором цього скандального документа.
Цікаво звернути увагу на риторику лідера “Авто Євро Сила” Олега Ярошевича. Вона дуже нагадує передвиборчі обіцянки політиків.
«Ми сьогодні повинні стати платформою для змін у країні, – говорить він. – Ми не бачимо результатів від цієї влади. Ми стали заручниками цієї влади. Тому ми повинні привнести зміни і одним із способів це зробити – проконтролювати голосування на виборах».
Багато людей резонно стали цікавитися у нього – він збирається все-таки домагатися зміни законів №8487 та 8488 або ж йти у владу, щоб заробити грошей?! Прямої відповіді на це питання Ярошевич так і не дав досі.
Ми вирішили з’ясувати у відомого політтехнолога Юрія Палійчука, наскільки великі шанси потрапити в політику у «Авто Євро Сили» і їхнього лідера.
«Як самостійна політична одиниця – однозначно ні. Люди роблять велику помилку, якщо думають, що можна створити умовну «партію власників автомобілів», або «партію батьків, чиї діти ходять до школи» і сподіватися, що такий проект вистрілить, бо цих людей багато і якщо їм запропонувати те, що їх хвилює – вони дружно підуть голосувати, – повідомив він нам. – Я таке чув уже не раз, це все дурниця».
У той же час у того ж Ярошевича є можливість потрапити до парламента через списки інших політичних сил.
«Чи можуть лідери цього руху бути політичними одиницями в чиїхось списках? Не готовий відповісти однозначно. Треба проводити соціологію і дивитися, чого там більше – підтримки, чи негативу, – відповів Палійчук. – Бо є величезна кількість людей, які сплатили податки зі своїх авто і які не підтримують бляхарів. Є невдоволення тим, як вони ведуть себе на дорогах. Тому велике питання, чого більше дасть євробляхер політичному проекту – реальних голосів, чи небажаної токсичності».