Новини

Чому дизельні двигуни втрачають популярність і що їх замінює

Ще зовсім недавно дизельні авто вважалися уособленням практичності – економічні, витривалі, з гарною тягою на низьких обертах. У Європі вони взагалі домінували, адже пальне там дороге, а податкове навантаження залежить від рівня викидів. Але вже сьогодні дизельні моделі стрімко втрачають популярність навіть у тих регіонах, де ще вчора їх цінували найбільше. Що змінилося і чи справді дизельний двигун – це вже пережиток минулого?

У 2015 році дизельні авто займали понад половину європейського ринку, а у 2024-му їхня частка впала до менш ніж 14%. У деяких країнах, зокрема Норвегії, дизель серед нових авто – це менше 5%. Причини такого падіння – не лише у зміні вподобань покупців, а й у низці подій та технологічних викликів.

Почалося все зі скандалу Dieselgate, коли виявилося, що концерн Volkswagen використовував програмне забезпечення для заниження рівня шкідливих викидів під час тестів. Цей інцидент викликав серйозні наслідки – від мільярдних штрафів до заборон на в’їзд дизельних авто в окремі міста. На додачу до цього почали діяти все жорсткіші екологічні норми – Євро-6, а тепер і Євро-7, які змушують автовиробників ускладнювати дизельні двигуни, додаючи дорогі системи фільтрації, на кшталт DPF та AdBlue. Це підвищує ціну як на нові авто, так і на обслуговування.

Паралельно дедалі більше європейських мегаполісів вводять обмеження для дизелів. У Парижі, Берліні, Брюсселі та Мадриді вже діють або готуються до впровадження заборони на в’їзд авто, що не відповідають сучасним екостандартам. Подекуди планується повна заборона дизеля вже до 2030 року.

На тлі цього спостерігається стрімке зростання популярності гібридних і повністю електричних авто. Гібриди не потребують заряджання, але дають відчутну економію пального, а електромобілі ще й звільнені від багатьох податків і мають імідж екологічно чистого транспорту. У таких умовах дизельні авто дедалі більше поступаються.

Втім, повністю скидати дизель з рахунків зарано. Його переваги залишаються актуальними: низька витрата пального на трасі, висока тяга на низьких обертах – особливо цінна для позашляховиків і фургонів – та великий ресурс двигуна. Багато дизельних моторів долають понад 400 тисяч кілометрів без капітального ремонту. Але є й мінуси – складна конструкція, дорогий ремонт, проблеми з запуском на морозі та дедалі більше обмежень у містах.

Отже, дизель усе ще може бути вигідним вибором, якщо ви часто їздите трасами, перевозите вантажі або буксируєте причіп, а сам автомобіль відповідає стандарту Євро-6 і має прозору історію обслуговування. Натомість жителям великих міст, де впроваджуються екозаборони, або тим, хто не хоче мати справу з фільтрами та складними системами, дизель вже навряд чи підійде. Також варто враховувати труднощі з перепродажем таких авто найближчими роками.

Дизель не зникає – він просто втрачає масовість і зміщується у більш вузьку нішу. У майбутньому його місце, особливо в Європі, дедалі частіше займатимуть електрифіковані рішення.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Дизель

Останні записи

Експерти з’ясували, як поводяться електромобілі коли показує 0% заряду

Електромобілі стрімко набирають популярність, і все більше водіїв відзначають їхню динаміку, економічність і комфорт у…

10.11.2025

Електромобілі в Європі майже зрівнялися в ціні з авто на бензині

Електромобілі в Європі стрімко позбуваються статусу "дорогих іграшок". За даними економіста Фердинанда Дуденхеффера, різниця у…

10.11.2025

Названо найкращі бюджетні автомобілі для сім’ї у 2025 році

У сегменті доступних автомобілів завжди великий попит, адже саме тут обертаються основні гроші та ухвалюються…

10.11.2025

Експерти з’ясували, на гібридах яких автобрендів акумулятори працюють найдовше

Дослідження німецької автомобільної групи ADAC виявило значні відмінності в терміні служби акумуляторів автомобілів з гібридними…

10.11.2025

Mercedes-AMG змушений тихіше звучати через нові норми шуму

Останніми роками спортивні автомобілі втрачають колишню емоційність. Навіть керуючи BMW, Porsche чи Mercedes-AMG, багато водіїв…

10.11.2025

Як правильно зберігати шини у квартирі, щоб вони не псувалися

Щоб шини служили довго і не псувалися під час зберігання у квартирі, важливо дотримуватися кількох…

10.11.2025