Ще зовсім недавно дизельні авто вважалися уособленням практичності – економічні, витривалі, з гарною тягою на низьких обертах. У Європі вони взагалі домінували, адже пальне там дороге, а податкове навантаження залежить від рівня викидів. Але вже сьогодні дизельні моделі стрімко втрачають популярність навіть у тих регіонах, де ще вчора їх цінували найбільше. Що змінилося і чи справді дизельний двигун – це вже пережиток минулого?
У 2015 році дизельні авто займали понад половину європейського ринку, а у 2024-му їхня частка впала до менш ніж 14%. У деяких країнах, зокрема Норвегії, дизель серед нових авто – це менше 5%. Причини такого падіння – не лише у зміні вподобань покупців, а й у низці подій та технологічних викликів.
Почалося все зі скандалу Dieselgate, коли виявилося, що концерн Volkswagen використовував програмне забезпечення для заниження рівня шкідливих викидів під час тестів. Цей інцидент викликав серйозні наслідки – від мільярдних штрафів до заборон на в’їзд дизельних авто в окремі міста. На додачу до цього почали діяти все жорсткіші екологічні норми – Євро-6, а тепер і Євро-7, які змушують автовиробників ускладнювати дизельні двигуни, додаючи дорогі системи фільтрації, на кшталт DPF та AdBlue. Це підвищує ціну як на нові авто, так і на обслуговування.
Паралельно дедалі більше європейських мегаполісів вводять обмеження для дизелів. У Парижі, Берліні, Брюсселі та Мадриді вже діють або готуються до впровадження заборони на в’їзд авто, що не відповідають сучасним екостандартам. Подекуди планується повна заборона дизеля вже до 2030 року.
На тлі цього спостерігається стрімке зростання популярності гібридних і повністю електричних авто. Гібриди не потребують заряджання, але дають відчутну економію пального, а електромобілі ще й звільнені від багатьох податків і мають імідж екологічно чистого транспорту. У таких умовах дизельні авто дедалі більше поступаються.
Втім, повністю скидати дизель з рахунків зарано. Його переваги залишаються актуальними: низька витрата пального на трасі, висока тяга на низьких обертах – особливо цінна для позашляховиків і фургонів – та великий ресурс двигуна. Багато дизельних моторів долають понад 400 тисяч кілометрів без капітального ремонту. Але є й мінуси – складна конструкція, дорогий ремонт, проблеми з запуском на морозі та дедалі більше обмежень у містах.
Отже, дизель усе ще може бути вигідним вибором, якщо ви часто їздите трасами, перевозите вантажі або буксируєте причіп, а сам автомобіль відповідає стандарту Євро-6 і має прозору історію обслуговування. Натомість жителям великих міст, де впроваджуються екозаборони, або тим, хто не хоче мати справу з фільтрами та складними системами, дизель вже навряд чи підійде. Також варто враховувати труднощі з перепродажем таких авто найближчими роками.
Дизель не зникає – він просто втрачає масовість і зміщується у більш вузьку нішу. У майбутньому його місце, особливо в Європі, дедалі частіше займатимуть електрифіковані рішення.
Audi визнала: стан справ у компанії залишає бажати кращого. В інтерв'ю німецькій пресі глава бренду Гернот…
Однозначно назвати якусь конкретну модель ідеальним сімейним автомобілем практично неможливо. Проте експерти британського видання AutoCar…
З кожним роком дедалі більше нових автомобілів оснащуються автоматичними трансмісіями. Незалежно від типу — чи…
Традиційно, літній період вважається більш сприятливим та безпечним для водіння завдяки гарній видимості, переважання сухої…
У 21 столітті мало що робиться на століття. І двигуни тут не виняток. Старі конструкції…
Вже зараз відомо, що оновлений Renault Clio буде показаний на спеціально підготовленому для нього заході,…
Leave a Comment