Авто

Чому не можна запускати авто з автоматичною коробкою з штовхача

Ще зовсім недавно багато хто з власників автомобілів із механічною коробкою передач пам’ятають, як у дитинстві допомагали завести машину з штовхача: розганяли її до 30 км/год, вмикали другу передачу і відпускали зчеплення – двигун запускався. Однак зараз більшість автомобілів оснащені автоматичними коробками передач, і спроба застосувати цей метод до них може обернутися серйозними проблемами. Фахівці з автосервісів однозначно заявляють, що запускати авто з АКПП з штовхача категорично не можна. Така спроба часто призводить до пошкодження трансмісії, ремонт якої коштуватиме значно дорожче, ніж просто замінити акумулятор або викликати евакуатор.

Причина в принципово іншій конструкції автоматичних коробок. На відміну від механіки, де водій безпосередньо керує зчепленням, в автоматі весь процес переключення передач контролюється складною гідравлічною системою, яка працює тільки при запущеному двигуні. Масляний насос створює тиск, необхідний для роботи гідроблоку, і без цього тиску неможливо переключити передачу. Якщо примусово обертати механізми без достатнього змащення та тиску масла, деталі коробки швидко виходять з ладу. Особливо уразливими є сучасні варіатори, де ремінь і шківи можуть серйозно постраждати при такому запуску. Винятком залишаються лише старі моделі автомобілів, наприклад, американських або деякі Mercedes-Benz 80-90-х років, але такі машини зараз трапляються дуже рідко.

Роботизовані коробки займають проміжне положення між механікою і автоматом. Теоретично їх можна завести з штовхача, але це небажано, оскільки швидко зношується зчеплення робота. Для цього треба розігнати автомобіль приблизно до 40 км/год на нейтральній передачі, потім перевести селектор у ручний режим, натиснути газ і спробувати включити другу передачу. Проте більшість сучасних роботів мають захист, який забороняє таке перемикання без працюючого двигуна. Якщо ж запуск і відбувся, це все одно сильно шкодить механізмам, а ремонт може коштувати від 40 до 70 тисяч гривень.

Замість ризикованих експериментів з штовхачем значно розумніше скористатися більш безпечними способами запуску двигуна. Найпростіший варіант – попросити допомоги і прикурити машину від акумулятора іншого автомобіля за допомогою спеціальних проводів. Ця процедура не шкодить жодному типу коробки передач і займає лише кілька хвилин. Ще кращим рішенням буде придбати портативний пусковий пристрій – бустер, вартість якого становить від 2 до 5 тисяч гривень.

Такий пристрій дозволяє завести авто в будь-яких умовах без сторонньої допомоги, не займає багато місця і працює навіть при сильних морозах. За статистикою, власники бустерів значно рідше стикаються з проблемами розрядженого акумулятора та звертаються за допомогою до сервісів. Тож сучасні технології і пристрої зробили небезпечний і застарілий спосіб запуску з штовхача абсолютно непотрібним і шкідливим для автомобіля.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: Поради

Останні записи

Tesla знизила ціну Model Y на 10 000 євро, але скоротила опції комфорту

Tesla представила спрощену та більш доступну версію Model Y для європейського ринку. Базова ціна нового…

21.10.2025

Названо головні помилки на заправці, які роблять майже всі водії

Кожен автовласник хоча б раз на день змушений відвідувати АЗС. Багато дій на станції виконуються…

21.10.2025

Як правильно зберігати літні шини взимку: поради експертів

З настанням холодів автолюбителям варто подбати не лише про зимову гуму, а й про правильне…

21.10.2025

Toyota представила свій найдешевший Land Cruiser: перші фото

Як і передбачали японські ЗМІ, цієї ночі відбувся офіційний дебют нового позашляховика початкового рівня від…

21.10.2025

Lamborghini готує 1000-сильний Urus: найпотужніший SUV у світі

Компанія Lamborghini, яка колись асоціювалася виключно з суперкарами, сьогодні впевнено зміцнила позиції у масовому сегменті…

20.10.2025

Новий Mercedes-Benz S-Class стане головним суперником BMW 7-Series (ФОТО)

Після багатьох років занепаду сегмент великих представницьких седанів не збирається поступатися натиску кросоверів і позашляховиків.…

20.10.2025