Авто

Чому не можна запускати авто з автоматичною коробкою з штовхача

Share

Ще зовсім недавно багато хто з власників автомобілів із механічною коробкою передач пам’ятають, як у дитинстві допомагали завести машину з штовхача: розганяли її до 30 км/год, вмикали другу передачу і відпускали зчеплення – двигун запускався. Однак зараз більшість автомобілів оснащені автоматичними коробками передач, і спроба застосувати цей метод до них може обернутися серйозними проблемами. Фахівці з автосервісів однозначно заявляють, що запускати авто з АКПП з штовхача категорично не можна. Така спроба часто призводить до пошкодження трансмісії, ремонт якої коштуватиме значно дорожче, ніж просто замінити акумулятор або викликати евакуатор.

Причина в принципово іншій конструкції автоматичних коробок. На відміну від механіки, де водій безпосередньо керує зчепленням, в автоматі весь процес переключення передач контролюється складною гідравлічною системою, яка працює тільки при запущеному двигуні. Масляний насос створює тиск, необхідний для роботи гідроблоку, і без цього тиску неможливо переключити передачу. Якщо примусово обертати механізми без достатнього змащення та тиску масла, деталі коробки швидко виходять з ладу. Особливо уразливими є сучасні варіатори, де ремінь і шківи можуть серйозно постраждати при такому запуску. Винятком залишаються лише старі моделі автомобілів, наприклад, американських або деякі Mercedes-Benz 80-90-х років, але такі машини зараз трапляються дуже рідко.

Роботизовані коробки займають проміжне положення між механікою і автоматом. Теоретично їх можна завести з штовхача, але це небажано, оскільки швидко зношується зчеплення робота. Для цього треба розігнати автомобіль приблизно до 40 км/год на нейтральній передачі, потім перевести селектор у ручний режим, натиснути газ і спробувати включити другу передачу. Проте більшість сучасних роботів мають захист, який забороняє таке перемикання без працюючого двигуна. Якщо ж запуск і відбувся, це все одно сильно шкодить механізмам, а ремонт може коштувати від 40 до 70 тисяч гривень.

Замість ризикованих експериментів з штовхачем значно розумніше скористатися більш безпечними способами запуску двигуна. Найпростіший варіант – попросити допомоги і прикурити машину від акумулятора іншого автомобіля за допомогою спеціальних проводів. Ця процедура не шкодить жодному типу коробки передач і займає лише кілька хвилин. Ще кращим рішенням буде придбати портативний пусковий пристрій – бустер, вартість якого становить від 2 до 5 тисяч гривень.

Такий пристрій дозволяє завести авто в будь-яких умовах без сторонньої допомоги, не займає багато місця і працює навіть при сильних морозах. За статистикою, власники бустерів значно рідше стикаються з проблемами розрядженого акумулятора та звертаються за допомогою до сервісів. Тож сучасні технології і пристрої зробили небезпечний і застарілий спосіб запуску з штовхача абсолютно непотрібним і шкідливим для автомобіля.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: Поради

Останні записи

Чому дизельні двигуни втрачають популярність і що їх замінює

Ще зовсім недавно дизельні авто вважалися уособленням практичності - економічні, витривалі, з гарною тягою на…

26.07.2025

Audi скорочує тисячі робочих місць і робить ставку на електромобіль

Audi визнала: стан справ у компанії залишає бажати кращого. В інтерв'ю німецькій пресі глава бренду Гернот…

26.07.2025

Названо 10 найкращих сімейних авто 2024 року

Однозначно назвати якусь конкретну модель ідеальним сімейним автомобілем практично неможливо. Проте експерти британського видання AutoCar…

26.07.2025

Чому режим N в автоматі давно втратив сенс: пояснення автоінструктора

З кожним роком дедалі більше нових автомобілів оснащуються автоматичними трансмісіями. Незалежно від типу — чи…

26.07.2025

Експерт назвав найчастіші несправності в авто, що призводять до ДТП

Традиційно, літній період вважається більш сприятливим та безпечним для водіння завдяки гарній видимості, переважання сухої…

26.07.2025

Невбиваний мотор: чому Toyota досі ставить 1HZ у нові авто

У 21 столітті мало що робиться на століття. І двигуни тут не виняток. Старі конструкції…

26.07.2025