Серед багатьох водіїв побутує думка, що чим вищий номер бензину, тим він якісніший. З цієї логіки випливає: А-95 завжди кращий за А-92, а А-100 – ще кращий за А-95. Але на практиці така залежність не завжди працює. Іноді бензин з нижчим октановим числом виявляється кращим за деякими параметрами. Тож варто розібратися, чому так відбувається і як правильно підібрати паливо для конкретного авто.
Визначальну роль тут відіграє автовиробник. Саме він встановлює технічні вимоги до палива та рідин, необхідних для правильної експлуатації автомобіля. Зазвичай у технічній документації вказано мінімально допустиме октанове число, наприклад – “не нижче А-92”. Це означає, що А-95 заливати можна, але чи варто?
Паливо з вищим октановим числом потенційно дозволяє трохи підвищити потужність двигуна та зменшити витрату. Проте економічна вигода тут сумнівна – зниження витрати зазвичай не покриває різниці в ціні, яка може сягати 10%. Тож перехід на дорожчий бензин не завжди виправданий з точки зору фінансів. А чи приносить А-95 інші переваги – наприклад, кращу чистоту паливної системи чи двигуна? І тут не все так однозначно.
Сьогодні досягати октанового числа 95 можна двома способами. Один – каталітична перегонка нафти, технологічно складна і дорога. Інший – більш доступний, із застосуванням антидетонаційних присадок. Саме їх найчастіше використовують виробники. Але у довгостроковій перспективі такі присадки можуть призводити до утворення відкладень на клапанах і поршневій групі, зокрема – нагару.
Тож бензин А-95 не завжди чистіший за А-92. Більше того, в окремих випадках усе навпаки – саме дешевший бензин може мати кращі експлуатаційні властивості. Крім того, А-92 зазвичай краще зберігається: він менш чутливий до температур і довше зберігає свої характеристики в літню спеку завдяки меншій кількості летких речовин.
У старіших двигунах, спроєктованих під А-92, перехід на А-95 може створити додаткові ризики. Бензин з вищим октановим числом повільніше згорає, а отже, потребує точного керування процесом згоряння. Якщо в сучасних авто це регулюється електронікою, то у старих моделях такі системи відсутні. Як наслідок – паливо не встигає згоріти повністю, і це може призвести до прогоряння випускних клапанів.
Тому, якщо виробник допускає використання бензину А-92, переходити на А-95 слід обдумано. Інакше можна не лише даремно витрачати гроші, а й пришвидшити знос двигуна. Хоча є й винятки: у деяких випадках, наприклад із турбованими моторами, використання А-95 замість А-92 може позитивно позначитися на роботі двигуна.
Літній сезон традиційно асоціюється з поїздками та відпусткою, проте у 2025 році українці частіше обирають…
Щомісяця до України завозять приблизно 20 000 вживаних автомобілів, переважно з Європи. Серед цих популярних…
Дебют електричної Skoda Octavia 2027 модельного року відбудеться вже досить скоро. Однак, як стало відомо,…
У міру збільшення виробничих потужностей Bentley збільшується ймовірність того, що її клієнти їздитимуть на однакових…
Кросовери сьогодні дуже популярні в Україні, проте їхня ціна часто стає викликом для покупців. Саме…
У Німеччині вартість зарядки електромобілів наразі перевищує ціну бензину та дизельного палива, що може уповільнити…
Leave a Comment