Новини

Високооктановий бензин: користь чи марна трата грошей

Серед багатьох водіїв досі поширений міф, що високооктановий бензин – А-98 або А-100 – здатен очищувати двигун. Насправді ж ця думка не має під собою жодних технічних підстав і давно втратила актуальність.

Бензин із підвищеним октановим числом відрізняється від звичайного паливом не складом, а рівнем стійкості до детонації. Октанове число визначає, наскільки ефективно паливо працює в двигунах з високим ступенем стиснення. Але це аж ніяк не означає, що такий бензин має якісь миючі властивості. У його складі немає відповідних присадок, здатних очищувати паливну систему або камеру згоряння. Тому заливати А-98 або А-100 з надією, що двигун очиститься сам собою, – марна трата грошей. Таке пальне варто використовувати лише у випадках, коли цього вимагає автовиробник. В іншому разі користі від нього буде не більше, ніж від звичайного А-95, а витрати – суттєво більші.

Попри це, багато хто вірить, що дорогий бензин “лікує” двигун. Через таке уявлення водії можуть знехтувати діагностикою або плановим обслуговуванням, коли мотор починає працювати гірше. Замість звернення до фахівців, вони намагаються самотужки “прочистити” систему за допомогою преміального пального. У підсумку – втрачені гроші та ризик серйозніших поломок.

Ще одна причина зростання інтересу до високооктанового бензину – нові вимоги до складу пального в Україні. З 1 травня 2025 року звичайний бензин, наприклад А-95, обов’язково містить не менше ніж 5% біоетанолу. Це екологічна норма, але вона не всім до вподоби. Високооктановий бензин таких змін не зазнав – до нього не додають спирт. Саме тому все більше українців віддають перевагу А-98 і А-100, попри його вищу вартість. У травні 2025 року імпорт високооктанового бензину досягнув рекордного рівня – понад 5 тисяч тонн за місяць, чого не фіксували з 2009 року.

У підсумку можна сказати одне: високооктановий бензин не є “ліками” для двигуна. Він потрібен лише тоді, коли цього вимагає конструкція силової установки. В інших випадках його використання – це не більше ніж дорога ілюзія. Якщо мета – очищення двигуна, краще скористатися спеціальними присадками або звернутися на СТО, а не довіряти міфам.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Mercedes-Benz відходить від статусу люксового бренду

Mercedes-Benz переглядає свою стратегію і поступово відходить від виключно люксового іміджу, роблячи ставку на більш…

21.08.2025

Названо найпоширеніші помилки водіїв під час обгону

Обгін - один із найнебезпечніших маневрів на дорозі, де навіть одна помилка може коштувати життя.…

21.08.2025

Mercedes-Benz може отримати двигуни BMW для нових гібридів

Mercedes-Benz розглядає можливість використання бензинових двигунів BMW у своїх майбутніх моделях з PHEV-установками та гібридними…

21.08.2025

10 причин, чому вас може зупинити патруль

Сьогодні варто поговорити про те, за якими ознаками поліція найчастіше зупиняє водіїв, як у такій…

21.08.2025

Чи обов’язково виходити з авто під час зупинки поліцією: що каже закон

Багато українських водіїв вважають, що під час зупинки поліцією для перевірки документів або тесту на…

21.08.2025

Що обирають водії після 50 років і чому ці авто ідеальні

Коли водієві двадцять, вибір машини часто робиться очима. До тридцяти приходить розуміння практичності, а після…

21.08.2025