Новини

Високооктановий бензин: користь чи марна трата грошей

Серед багатьох водіїв досі поширений міф, що високооктановий бензин – А-98 або А-100 – здатен очищувати двигун. Насправді ж ця думка не має під собою жодних технічних підстав і давно втратила актуальність.

Бензин із підвищеним октановим числом відрізняється від звичайного паливом не складом, а рівнем стійкості до детонації. Октанове число визначає, наскільки ефективно паливо працює в двигунах з високим ступенем стиснення. Але це аж ніяк не означає, що такий бензин має якісь миючі властивості. У його складі немає відповідних присадок, здатних очищувати паливну систему або камеру згоряння. Тому заливати А-98 або А-100 з надією, що двигун очиститься сам собою, – марна трата грошей. Таке пальне варто використовувати лише у випадках, коли цього вимагає автовиробник. В іншому разі користі від нього буде не більше, ніж від звичайного А-95, а витрати – суттєво більші.

Попри це, багато хто вірить, що дорогий бензин “лікує” двигун. Через таке уявлення водії можуть знехтувати діагностикою або плановим обслуговуванням, коли мотор починає працювати гірше. Замість звернення до фахівців, вони намагаються самотужки “прочистити” систему за допомогою преміального пального. У підсумку – втрачені гроші та ризик серйозніших поломок.

Ще одна причина зростання інтересу до високооктанового бензину – нові вимоги до складу пального в Україні. З 1 травня 2025 року звичайний бензин, наприклад А-95, обов’язково містить не менше ніж 5% біоетанолу. Це екологічна норма, але вона не всім до вподоби. Високооктановий бензин таких змін не зазнав – до нього не додають спирт. Саме тому все більше українців віддають перевагу А-98 і А-100, попри його вищу вартість. У травні 2025 року імпорт високооктанового бензину досягнув рекордного рівня – понад 5 тисяч тонн за місяць, чого не фіксували з 2009 року.

У підсумку можна сказати одне: високооктановий бензин не є “ліками” для двигуна. Він потрібен лише тоді, коли цього вимагає конструкція силової установки. В інших випадках його використання – це не більше ніж дорога ілюзія. Якщо мета – очищення двигуна, краще скористатися спеціальними присадками або звернутися на СТО, а не довіряти міфам.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

AMG готує революцію у V8: плоский колінвал і поліпшена чутливість педалі газу

Mercedes-AMG продовжує підтримувати восьмициліндрові двигуни, незважаючи на загальний тренд у галузі на даунсайзинг та електрифікацію.…

02.09.2025

Названо автомобільні функції, які варто використовувати обережно

Сучасні автомобілі часто напхані безліччю функцій. З одного боку, це добре, бо виробники дбають про…

02.09.2025

Топ-3 ситуації, коли миття автомобіля суворо заборонено

Миття автомобіля давно стало звичною процедурою, яка не лише зберігає його зовнішній вигляд, а й…

02.09.2025

Які моделі авто зникнуть з ринку до 2026 року

Автомобільний ринок стрімко змінюється, і 2026 модельний рік стане переломним для багатьох відомих моделей. Традиційні…

02.09.2025

Hyundai показала тизер нового електрохетчбека Ioniq 3

Hyundai офіційно показала перший тизер майбутнього хетчбека Ioniq 3, прем'єра якого запланована на 9 вересня.…

02.09.2025

Правила водіння у сильний дощ, які не розповідають інструктори

Літня злива перетворює дорогу на небезпечний полігон: знижується видимість, збільшується гальмівний шлях, а інші водії…

02.09.2025