Новини

Високооктановий бензин: користь чи марна трата грошей

Share

Серед багатьох водіїв досі поширений міф, що високооктановий бензин – А-98 або А-100 – здатен очищувати двигун. Насправді ж ця думка не має під собою жодних технічних підстав і давно втратила актуальність.

Бензин із підвищеним октановим числом відрізняється від звичайного паливом не складом, а рівнем стійкості до детонації. Октанове число визначає, наскільки ефективно паливо працює в двигунах з високим ступенем стиснення. Але це аж ніяк не означає, що такий бензин має якісь миючі властивості. У його складі немає відповідних присадок, здатних очищувати паливну систему або камеру згоряння. Тому заливати А-98 або А-100 з надією, що двигун очиститься сам собою, – марна трата грошей. Таке пальне варто використовувати лише у випадках, коли цього вимагає автовиробник. В іншому разі користі від нього буде не більше, ніж від звичайного А-95, а витрати – суттєво більші.

Попри це, багато хто вірить, що дорогий бензин “лікує” двигун. Через таке уявлення водії можуть знехтувати діагностикою або плановим обслуговуванням, коли мотор починає працювати гірше. Замість звернення до фахівців, вони намагаються самотужки “прочистити” систему за допомогою преміального пального. У підсумку – втрачені гроші та ризик серйозніших поломок.

Ще одна причина зростання інтересу до високооктанового бензину – нові вимоги до складу пального в Україні. З 1 травня 2025 року звичайний бензин, наприклад А-95, обов’язково містить не менше ніж 5% біоетанолу. Це екологічна норма, але вона не всім до вподоби. Високооктановий бензин таких змін не зазнав – до нього не додають спирт. Саме тому все більше українців віддають перевагу А-98 і А-100, попри його вищу вартість. У травні 2025 року імпорт високооктанового бензину досягнув рекордного рівня – понад 5 тисяч тонн за місяць, чого не фіксували з 2009 року.

У підсумку можна сказати одне: високооктановий бензин не є “ліками” для двигуна. Він потрібен лише тоді, коли цього вимагає конструкція силової установки. В інших випадках його використання – це не більше ніж дорога ілюзія. Якщо мета – очищення двигуна, краще скористатися спеціальними присадками або звернутися на СТО, а не довіряти міфам.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

П’ять найвитриваліших дизельних кросоверів з великим ресурсом двигуна

Дизельні кросовери - це не просто економічні автомобілі, а справжні "довгожителі", здатні витримати сотні тисяч…

18.06.2025

Офіційно представлено гібридний Toyota Land Cruiser 300

На Близькому Сході було офіційно анонсовано гібридну версію позашляховика Toyota Land Cruiser 300 2026 року.…

18.06.2025

Чому потрібно прогрівати двигун навіть улітку

Власник автосервісу заявив про необхідність прогріву двигуна до початку руху автомобіля. Часто водії відмовляються від…

18.06.2025

Новий Dacia Stepway може виявитися футуристичним кросовером розміром з Captur

Минулого року керівництво Dacia натякнуло на плани розвести популярні моделі Sandero і Sandero Stepway по…

18.06.2025

Чому не варто купувати авто з пробігом у салоні

Купуючи старий автомобіль у офіційного дилера, багато водіїв упевнені, що отримують гарантію якості - але…

18.06.2025

Як деякі водії в Україні уникають покарання за водіння у нетверезому стані

В Україні водіння у стані алкогольного сп'яніння належить до найсерйозніших порушень правил дорожнього руху. За…

18.06.2025