Новини

Високооктановий бензин: користь чи марна трата грошей

Серед багатьох водіїв досі поширений міф, що високооктановий бензин – А-98 або А-100 – здатен очищувати двигун. Насправді ж ця думка не має під собою жодних технічних підстав і давно втратила актуальність.

Бензин із підвищеним октановим числом відрізняється від звичайного паливом не складом, а рівнем стійкості до детонації. Октанове число визначає, наскільки ефективно паливо працює в двигунах з високим ступенем стиснення. Але це аж ніяк не означає, що такий бензин має якісь миючі властивості. У його складі немає відповідних присадок, здатних очищувати паливну систему або камеру згоряння. Тому заливати А-98 або А-100 з надією, що двигун очиститься сам собою, – марна трата грошей. Таке пальне варто використовувати лише у випадках, коли цього вимагає автовиробник. В іншому разі користі від нього буде не більше, ніж від звичайного А-95, а витрати – суттєво більші.

Попри це, багато хто вірить, що дорогий бензин “лікує” двигун. Через таке уявлення водії можуть знехтувати діагностикою або плановим обслуговуванням, коли мотор починає працювати гірше. Замість звернення до фахівців, вони намагаються самотужки “прочистити” систему за допомогою преміального пального. У підсумку – втрачені гроші та ризик серйозніших поломок.

Ще одна причина зростання інтересу до високооктанового бензину – нові вимоги до складу пального в Україні. З 1 травня 2025 року звичайний бензин, наприклад А-95, обов’язково містить не менше ніж 5% біоетанолу. Це екологічна норма, але вона не всім до вподоби. Високооктановий бензин таких змін не зазнав – до нього не додають спирт. Саме тому все більше українців віддають перевагу А-98 і А-100, попри його вищу вартість. У травні 2025 року імпорт високооктанового бензину досягнув рекордного рівня – понад 5 тисяч тонн за місяць, чого не фіксували з 2009 року.

У підсумку можна сказати одне: високооктановий бензин не є “ліками” для двигуна. Він потрібен лише тоді, коли цього вимагає конструкція силової установки. В інших випадках його використання – це не більше ніж дорога ілюзія. Якщо мета – очищення двигуна, краще скористатися спеціальними присадками або звернутися на СТО, а не довіряти міфам.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Представлено оновлений Nissan Skyline: з’явилися перші фото

Компанія Nissan представила оновлення для легендарного Skyline, який досі продається в Японії як аналог знятого…

27.10.2025

Нове покоління Mercedes-Benz S-Class отримає новий вигляд (ФОТО)

Компанія Mercedes-Benz готується до оновлення свого флагманського седана S-Class. Тестові рестайлінгові прототипи «Есок» випробовуються на…

27.10.2025

Експерти розповіли, чи варто переплачувати за дорогий бензин для автомобіля

AAA провела дослідження, щоб з'ясувати, чи справді високоо́ктанова паліва очищає двигун. Результати виявилися неоднозначними: так,…

27.10.2025

Поліція пояснила, чому не варто глушити мотор під час перевірки документів

Після скасування обов'язкового техогляду українські дороги заповнилися автомобілями з різним технічним станом. Саме тому патрульні…

27.10.2025

Названо найпопулярніші кольори нових машин у 2025 році

Серед нових автомобілів, придбаних українцями цього року, беззаперечним лідером став сірий колір. Майже третина всіх…

27.10.2025

Zeekr 007 2026 надійде у продаж у другому кварталі: що відомо про новинку

Офіційний представник китайської компанії повідомив нові подробиці: довгоочікуваний електрокар Zeekr 007 2026 надійде у продаж…

27.10.2025