В Україні питання безпечного перевезення дітей досі залишається на другому плані, особливо якщо порівнювати з європейськими стандартами. Часто дітей пристібають штатними ременями безпеки без використання спеціальних дитячих крісел або бустерів, ігноруючи той факт, що такі ремені призначені виключно для дорослих. У результаті під час аварії дитина, що сидить у непристосованому місці, може просто вислизнути з ременя або отримати серйозні травми.
За чинними правилами дорожнього руху, ремінь безпеки має проходити в області ключиці. У випадку, коли дитина не перебуває в автокріслі, ремінь часто проходить по шиї, що суттєво підвищує ризик важких травм у разі зіткнення. Деякі батьки намагаються обійти вимоги, підкладаючи подушки під дитину замість використання сертифікованих засобів утримання, проте така імпровізація лише погіршує ситуацію в разі ДТП.
Дорослий пасажир ще може спробувати втриматися під час аварії, навіть якщо не пристебнутий, тоді як дитина повністю беззахисна перед інерційною силою удару. Тому правильне використання дитячих утримуючих систем є критично важливим. Закон прямо забороняє перевозити дітей зростом менше 150 см у транспорті без спеціальних крісел або бустерів, які дають змогу надійно пристебнути їх стандартними ременями безпеки (пункт 21.11.б ПДР).
За недотримання цієї вимоги передбачено адміністративну відповідальність: штраф у розмірі 510 гривень, а при повторному порушенні – 850 гривень (відповідно до ч.10 і ч.11 ст.121 КУпАП). Однак, якщо така недбалість призведе до дорожньо-транспортної пригоди з тяжкими наслідками, водій нестиме кримінальну відповідальність. У такому випадку йому може загрожувати штраф від 51 000 до 85 000 гривень або обмеження волі до трьох років з позбавленням права керування транспортом на той самий строк (ч.1 ст.286 Кримінального кодексу України).
Рано чи пізно кожному водієві доводиться замислюватися про заміну свого автомобіля на новіший. Звісно, усі…
BMW готує нове покоління компактного кросовера X1, яке отримає сміливий дизайн у стилі Neue Klasse.…
Японський бренд Honda поставив перед собою амбітну мету - стати автовиробником, який асоціюється насамперед із…
Більшість атмосферних двигунів мають ступінь стиснення на рівні близько 11, тому можуть працювати як на…
Компактний кросовер Corolla Cross дебютував у лінійці Toyota у 2020 році, використавши як основу класичну…
Модельний ряд Mercedes G-Class розширюватиметься: компанія натякнула на повернення кабріолету. Автовиробник не розкривав подробиці, але…
Leave a Comment