Чому влітку водіям радять заливати А-95, а взимку допускається А-92

Час читання: 2 хв.
0
Чому влітку водіям радять заливати А-95, а взимку допускається А-92

Багато автомобілів з атмосферними двигунами мають невисокий ступінь стиснення — приблизно 11. Це означає, що для них допустимо використовувати як бензин А-92, так і А-95. Проте від досвідчених водіїв часто можна почути пораду: улітку краще заправлятися А-95, а взимку обійтися А-92.

Виникає логічне запитання — чому саме так? І чи не є це черговим міфом?

Передусім слід зазначити: найкраще використовувати той тип пального, який рекомендує виробник. Це правило існує давно, ще з часів, коли його часто повторювали старші покоління. Проте варто врахувати, що технологія виробництва пального з того часу значно змінилася.

Раніше у продажу був етилований бензин — не лише у нас, а й по всьому світу. Але згодом з’ясувалося, що свинець, який додавався для підвищення октанового числа, сильно шкодить довкіллю. У результаті виробництво переорієнтували на неетиловане паливо.

Свинець забезпечував стійкість бензину до детонації. Зараз отримати “чистий” бензин із високим октановим числом без присадок — можливо, але це дуже дорого. Тому в основі сучасного пального — базовий бензин А-80, до якого додають присадки для підвищення октанового числа до рівня А-92 або А-95. Ці присадки відіграють ключову роль: саме вони захищають двигун від детонації. Але якісні присадки — недешеві, тому й сам бензин дорожчає.

На практиці багато водіїв не відчувають суттєвої різниці між А-92 і А-95. Частково це пояснюється тим, що деякі ДВЗ здатні працювати на обох типах бензину без проблем. Частково — тим, що якість пального не завжди відповідає маркуванню. На жаль, випадки заниженого октанового числа навіть у А-95 — не рідкість.

Крім того, деякі виробники використовують дешеві присадки, які швидко випаровуються. Тобто, якщо ви заправили бак А-95 і машина довго стоїть, через кілька тижнів октанове число може фактично знизитися до А-92. Я сам цього не перевіряв, але така інформація досить поширена.

Тепер — чому влітку не радять використовувати А-92? В інструкціях зазвичай вказується мінімально допустиме пальне. Якщо це А-92, то його можна використовувати. Але заправка А-95 дозволяє електронному блоку управління (ЕБУ) адаптувати запалювання, і двигун тільки подякує — іноді зростає тяга, знижується витрата пального. На деяких авто це помітно, на інших — ні.

У спеку двигун працює у складніших умовах. У заторах, коли охолодження гірше, підвищується ризик детонації — і саме тут А-95 буде кращим варіантом. Особливо, якщо давно не чистили радіатори або не міняли охолоджуючу рідину.

Крім того, влітку дороги сухі, і водії частіше натискають на газ. На високих обертах ризик детонації на А-92 зростає. Тому має сенс використовувати А-95 у спекотний сезон, а взимку — економити на А-92, якщо дозволяє інструкція.

Трохи теорії. Якщо хтось не знає, що таке детонація — це шкідливе явище, коли паливо у циліндрі самозаймається не тоді, коли подається іскра зі свічки, а раніше — через перегрів стінок або поршня. У результаті порушується такт і з часом це руйнує поршневу групу. Тому паливо повинне витримувати високі температури і загорятися лише тоді, коли треба — ось для чого важливе октанове число.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!