Categories: Новини

Без світлофорів та дорожніх знаків: в США пропонують метод боротьби з заторами

Share

Здається, настав час для змін не лише у автовиробництві, а й у дорожній інфраструктурі. Ми вже писали про бачення «розумного» перехрестя від Honda та озвучили відео про перехрестя без дорожніх знаків.

Днями власний варіант запропонував стартап Virtual Traffic Lights — однойменна технологія дозволяє оптимізувати дорожній рух, позбувшись світлофорів та заторів, як явища.

В основі VTL — протокол V2V (vehicle-to-vehicle), або бездротовий зв’язок між автомобілями. Хоча розробники зазначають, що обмін даними також можливий між дорожніми знаками та іншими об’єктами інфраструктури. Щоб відправити та прийняти сигнал авто повинно мати передавач DSRC (радіозв’язок ближньої дії в інтелектуальному транспортному середовищі).

Як це працює

На під’їзді до перехрестя алгоритм VTL обирає, яка з машин буде «лідером». Зі свого боку, лідер призначає статус червоного світла для свого напрямку руху, і дає зелене світло тим автомобілям, що їдуть перпендикулярно.

Скажімо, через 30 секунд програма обирає нового лідера, і тоді право на проїзд отримують транспортні засоби з протилежного руху. В результаті алгоритм дозволяє машинам власноруч контролювати дорожній рух, по типу косяка риб.

Треба зауважити, що це не автопілот, тобто автомобілем керує людина. Відтак система не має ніяких радарів для визначення перешкод. Все це залишається водію.

Водночас програма, обираючи лідера, оцінює такі параметри: швидкість, кількість авто на кожній з доріг, відстань до перехрестя останньої машини у черзі тощо. Отримані дані розташування авто VTL відображає на Google Maps, Apple Maps чи OpenStreetMap.

DSRC передає інформацію 10 разів на секунду.

Проблеми

По-перше, ось цими DSRC оснащені одиниці машин, тому що пристрій збільшує вартість авто. Тож поки розробники пропонують оснастити цим приймачем хоча б світлофори. Вони й будуть розпізнавати машини з DSRC і вмикати необхідне світло. Якщо це не допоможе, алгоритм VTL можна буде перенести на 5G та Wi-Fi.

Ще одна проблема — це пішоходи та велосипедисти, бо кожного ходити або їздити з DSRC не змусиш. Запропоноване рішення не ідеальне — оснащувати перехрестя «червоною» кнопкою. У довгостроковій перспективі можна розраховувати на інтернет речей. (Це глобальна мережа підключених до інтернету фізичних пристроїв, оснащених сенсорами, датчиками та пристроями передачі інформації). Тоді кожний матиме при собі гаджет, що підтримує DSRC.

Тести

Наразі VTL перевірили лише у симуляціях SUMO (Simulation of Urban Mobility). За основу взяли моделі двох міст: Пітсбурга (США) та Порто (Португалія). Після низки тестів ось що констатували розробники, що з VTL середній час автоподорожей скоротився:

  • з 35 хв.  до 21,3 хв. у Порто
  • з 30,7 хв. до 18,3 хв. у Пітсбурзі

Час в’їзду у місто з передмість також зменшився — на 30-60%.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Оновлений Jeep Renegade показали на нових рендерах

Концерн Stellantis, який володіє маркою Jeep, готує до випуску нове покоління компактного кросовера Renegade. Ця…

30.06.2025

Техогляд в Україні: як змінюються вимоги з 1 липня

З 1 липня в Україні набирають чинності посилені вимоги до обов'язкового технічного контролю транспортних засобів.…

30.06.2025

Volkswagen поверне звичні кнопки управління в салони своїх нових моделей

Компанія Volkswagen визнала, що перехід від звичних фізичних кнопок до сенсорних панелей виявився не найкращим…

30.06.2025

Яка дистанція на дорозі найкраща під час дощу

Під час дощу водіям потрібно бути дуже обережними, особливо щодо вибору безпечної дистанції до машини…

30.06.2025

Кабмін пропонує суттєво підвищити штрафи для водіїв, які займають пільгові місця

Кабінет Міністрів України запропонував збільшити штраф за одне з порушень Правил дорожнього руху до 5100…

30.06.2025

Jeep Compass 2026 отримав кращу аеродинаміку та три варіанти силових установок

Компанія Jeep представила Compass 2026, який несподівано виявився найбільш аеродинамічним автомобілем марки для європейського ринку.…

30.06.2025