Categories: Новини

Без світлофорів та дорожніх знаків: в США пропонують метод боротьби з заторами

Share

Здається, настав час для змін не лише у автовиробництві, а й у дорожній інфраструктурі. Ми вже писали про бачення «розумного» перехрестя від Honda та озвучили відео про перехрестя без дорожніх знаків.

Днями власний варіант запропонував стартап Virtual Traffic Lights — однойменна технологія дозволяє оптимізувати дорожній рух, позбувшись світлофорів та заторів, як явища.

В основі VTL — протокол V2V (vehicle-to-vehicle), або бездротовий зв’язок між автомобілями. Хоча розробники зазначають, що обмін даними також можливий між дорожніми знаками та іншими об’єктами інфраструктури. Щоб відправити та прийняти сигнал авто повинно мати передавач DSRC (радіозв’язок ближньої дії в інтелектуальному транспортному середовищі).

Як це працює

На під’їзді до перехрестя алгоритм VTL обирає, яка з машин буде «лідером». Зі свого боку, лідер призначає статус червоного світла для свого напрямку руху, і дає зелене світло тим автомобілям, що їдуть перпендикулярно.

Скажімо, через 30 секунд програма обирає нового лідера, і тоді право на проїзд отримують транспортні засоби з протилежного руху. В результаті алгоритм дозволяє машинам власноруч контролювати дорожній рух, по типу косяка риб.

Треба зауважити, що це не автопілот, тобто автомобілем керує людина. Відтак система не має ніяких радарів для визначення перешкод. Все це залишається водію.

Водночас програма, обираючи лідера, оцінює такі параметри: швидкість, кількість авто на кожній з доріг, відстань до перехрестя останньої машини у черзі тощо. Отримані дані розташування авто VTL відображає на Google Maps, Apple Maps чи OpenStreetMap.

DSRC передає інформацію 10 разів на секунду.

Проблеми

По-перше, ось цими DSRC оснащені одиниці машин, тому що пристрій збільшує вартість авто. Тож поки розробники пропонують оснастити цим приймачем хоча б світлофори. Вони й будуть розпізнавати машини з DSRC і вмикати необхідне світло. Якщо це не допоможе, алгоритм VTL можна буде перенести на 5G та Wi-Fi.

Ще одна проблема — це пішоходи та велосипедисти, бо кожного ходити або їздити з DSRC не змусиш. Запропоноване рішення не ідеальне — оснащувати перехрестя «червоною» кнопкою. У довгостроковій перспективі можна розраховувати на інтернет речей. (Це глобальна мережа підключених до інтернету фізичних пристроїв, оснащених сенсорами, датчиками та пристроями передачі інформації). Тоді кожний матиме при собі гаджет, що підтримує DSRC.

Тести

Наразі VTL перевірили лише у симуляціях SUMO (Simulation of Urban Mobility). За основу взяли моделі двох міст: Пітсбурга (США) та Порто (Португалія). Після низки тестів ось що констатували розробники, що з VTL середній час автоподорожей скоротився:

  • з 35 хв.  до 21,3 хв. у Порто
  • з 30,7 хв. до 18,3 хв. у Пітсбурзі

Час в’їзду у місто з передмість також зменшився — на 30-60%.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Компанія Nissan вперше розкриває характеристики X-Trail нового покоління

Нещодавно компанія Nissan анонсувала дебют кількох нових автомобілів. Однією з найважливіших моделей для японської марки…

02.04.2025

Новий Volkswagen Phaeton кине виклик Mercedes S-Class і BMW 7-Series

Volkswagen планує відродити флагманський седан Phaeton. Нове покоління моделі може скласти конкуренцію Mercedes-Benz S-Class і…

02.04.2025

Офіційно представлений новий Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC (ФОТО)

Компанія Mercedes-Benz представила модель Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC 2025, яка вже доступна для покупців у…

02.04.2025

Названо автомобільні компанії в США, які найбільше постраждають від мит Трампа

Введення мит у розмірі 25% на імпорт автомобілів з Мексики та Канади, запропоноване президентом США…

02.04.2025

Важливо для водіїв: в Україні змінили правила дорожнього руху

Відтепер двоколісні мотоцикли та мопеди можуть рухатися виділеними смугами для громадського транспорту разом із загальним…

02.04.2025

Фахівці склали антирейтинг 7 популярних кросоверів

Кросовери та позашляховики далі очолюють рейтинг найбільш популярних автомобілів, проте не всі моделі виправдовують очікування…

02.04.2025