Здається, настав час для змін не лише у автовиробництві, а й у дорожній інфраструктурі. Ми вже писали про бачення «розумного» перехрестя від Honda та озвучили відео про перехрестя без дорожніх знаків.
Днями власний варіант запропонував стартап Virtual Traffic Lights — однойменна технологія дозволяє оптимізувати дорожній рух, позбувшись світлофорів та заторів, як явища.
В основі VTL — протокол V2V (vehicle-to-vehicle), або бездротовий зв’язок між автомобілями. Хоча розробники зазначають, що обмін даними також можливий між дорожніми знаками та іншими об’єктами інфраструктури. Щоб відправити та прийняти сигнал авто повинно мати передавач DSRC (радіозв’язок ближньої дії в інтелектуальному транспортному середовищі).
На під’їзді до перехрестя алгоритм VTL обирає, яка з машин буде «лідером». Зі свого боку, лідер призначає статус червоного світла для свого напрямку руху, і дає зелене світло тим автомобілям, що їдуть перпендикулярно.
Скажімо, через 30 секунд програма обирає нового лідера, і тоді право на проїзд отримують транспортні засоби з протилежного руху. В результаті алгоритм дозволяє машинам власноруч контролювати дорожній рух, по типу косяка риб.
Треба зауважити, що це не автопілот, тобто автомобілем керує людина. Відтак система не має ніяких радарів для визначення перешкод. Все це залишається водію.
Водночас програма, обираючи лідера, оцінює такі параметри: швидкість, кількість авто на кожній з доріг, відстань до перехрестя останньої машини у черзі тощо. Отримані дані розташування авто VTL відображає на Google Maps, Apple Maps чи OpenStreetMap.
DSRC передає інформацію 10 разів на секунду.
По-перше, ось цими DSRC оснащені одиниці машин, тому що пристрій збільшує вартість авто. Тож поки розробники пропонують оснастити цим приймачем хоча б світлофори. Вони й будуть розпізнавати машини з DSRC і вмикати необхідне світло. Якщо це не допоможе, алгоритм VTL можна буде перенести на 5G та Wi-Fi.
Ще одна проблема — це пішоходи та велосипедисти, бо кожного ходити або їздити з DSRC не змусиш. Запропоноване рішення не ідеальне — оснащувати перехрестя «червоною» кнопкою. У довгостроковій перспективі можна розраховувати на інтернет речей. (Це глобальна мережа підключених до інтернету фізичних пристроїв, оснащених сенсорами, датчиками та пристроями передачі інформації). Тоді кожний матиме при собі гаджет, що підтримує DSRC.
Наразі VTL перевірили лише у симуляціях SUMO (Simulation of Urban Mobility). За основу взяли моделі двох міст: Пітсбурга (США) та Порто (Португалія). Після низки тестів ось що констатували розробники, що з VTL середній час автоподорожей скоротився:
Час в’їзду у місто з передмість також зменшився — на 30-60%.
Українські водії часто роблять запас пального "на чорний день", особливо коли ціни ростуть, а на…
Німецька організація Deutsche Umwelthilfe (DUH) підтвердила високу ефективність нового Mercedes-Benz CLA, створеного на платформі MMA,…
Porsche готується випустити електричну версію Cayenne, створену на новій платформі PPE, розробленій спільно з Audi.…
Нижче наведено список автомобілів із найнижчою надійністю за даними щорічного дослідження журналу Consumer Reports, який…
Незабаром концерн Volkswagen може тимчасово зупинити випуск своїх найпопулярніших моделей - Golf та Tiguan. Причина…
Під час зупинки поліцією емоції часто виходять за межі спокійного спілкування. Водії можуть різко реагувати…
Leave a Comment