Новини

За обман з викидами: інженер Volkswagen сяде на 4,5 роки

Фахівців, які обіймали високі посади і відповідали за технології, звинуватили у змові з метою приховування від регулюючих органів даних про перевищення викидів дизельних двигунів.

Єнс Гадлер, який курирував розробку дизельних моторів, рішенням суду в Брауншвейзі отримав найтриваліший реальний термін – чотири з половиною роки. Ханно Єльден, який працював у відділі електроніки ДВЗ, отримав два роки і сім місяців. Розробнику компонентів і фахівцю з викидів призначили умовні терміни – один рік і три місяці, а також рік і 10 місяців відповідно.

Найвисокопоставленішим із раніше засуджених наразі є колишній генеральний директор Audi (підрозділу Volkswagen із виробництва автомобілів класу люкс) і член правління Volkswagen Руперт Штадлер. Він визнав себе винним за пред’явленими звинуваченнями ще 2023 року. Суд призначив йому умовний термін і штраф у розмірі понад один мільйон доларів.

Розгляд у цій справі не завершено. Тривають кілька процесів проти 31 колишнього співробітника концерну, включно з інженерами і менеджерами. Щодо колишнього глави Volkswagen Мартіна Вінтеркорна також було відкрито справу, але наразі її призупинено через стан його здоров’я.

Директор Центру автомобільних досліджень у Бохумі, Фердинанд Дуденхеффер, який працював на початку своєї кар’єри у Volkswagen, назвав засуджених “цапами-відбувайлами”. За його словами, скандал став результатом “системи, заснованої на страху і покорі, створеної авторитарними лідерами”.

Скандал вибухнув у 2015 році, коли Volkswagen визнав факт встановлення на мільйони автомобілів з дизельними двигунами спеціального програмного забезпечення. Це ПЗ давало змогу маніпулювати результатами лабораторних тестів на викиди, створюючи видимість відповідності екологічним нормам. В умовах експлуатації ці двигуни викидали в атмосферу оксиди азоту в обсягах, які в десятки разів перевищували допустимі норми.

Volkswagen визнав, що шахрайство торкнулося близько 11 мільйонів автомобілів по всьому світу. Наслідки “дизельгейту” для концерну виявилися вкрай важкими. Крім репутаційного збитку, компанія зазнала величезних фінансових втрат. Скандал уже обійшовся Volkswagen у понад 33 мільярди євро, включно з виплатами компенсацій сотням тисяч клієнтів, які купили автомобілі з дефектним програмним забезпеченням.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Volkswagen

Останні записи

Volkswagen представив електричний ID.Polo 2026 (ФОТО)

У рамках Мюнхенського автосалону відбулася презентація нового Volkswagen ID.Polo 2026 року. Ця модель раніше була…

09.09.2025

Renault готує модернізовану версію Megane E-Tech із більшою батареєю

Renault готує масштабне оновлення свого електричного хетчбека Megane E-tech. Після успіху нових моделей бренду, таких…

09.09.2025

Навіщо на бічні дзеркала авто наноситься вертикальна смуга

У світі автодзеркал існує кілька типів: плоскі, сферичні та асферичні, кожен з яких має свої…

09.09.2025

Mercedes та BMW готують понад 40 новинок до 2027 року

На найбільшому автосалоні Німеччини два головні конкуренти – Mercedes-Benz та BMW – розкрили плани на…

09.09.2025

Renault представила Clio шостого покоління на автосалоні в Мюнхені

На автосалоні у Мюнхені дебютував Renault Clio шостого покоління. Найпопулярніша модель французької марки набула радикально…

09.09.2025

Нова Toyota Land Cruiser обіцяє рекордну міцність і позашляхові здібності

Станом на 2025 рік лінійка Toyota Land Cruiser включає моделі з індексами 70, 250 і…

09.09.2025