Новини

За обман з викидами: інженер Volkswagen сяде на 4,5 роки

Фахівців, які обіймали високі посади і відповідали за технології, звинуватили у змові з метою приховування від регулюючих органів даних про перевищення викидів дизельних двигунів.

Єнс Гадлер, який курирував розробку дизельних моторів, рішенням суду в Брауншвейзі отримав найтриваліший реальний термін – чотири з половиною роки. Ханно Єльден, який працював у відділі електроніки ДВЗ, отримав два роки і сім місяців. Розробнику компонентів і фахівцю з викидів призначили умовні терміни – один рік і три місяці, а також рік і 10 місяців відповідно.

Найвисокопоставленішим із раніше засуджених наразі є колишній генеральний директор Audi (підрозділу Volkswagen із виробництва автомобілів класу люкс) і член правління Volkswagen Руперт Штадлер. Він визнав себе винним за пред’явленими звинуваченнями ще 2023 року. Суд призначив йому умовний термін і штраф у розмірі понад один мільйон доларів.

Розгляд у цій справі не завершено. Тривають кілька процесів проти 31 колишнього співробітника концерну, включно з інженерами і менеджерами. Щодо колишнього глави Volkswagen Мартіна Вінтеркорна також було відкрито справу, але наразі її призупинено через стан його здоров’я.

Директор Центру автомобільних досліджень у Бохумі, Фердинанд Дуденхеффер, який працював на початку своєї кар’єри у Volkswagen, назвав засуджених “цапами-відбувайлами”. За його словами, скандал став результатом “системи, заснованої на страху і покорі, створеної авторитарними лідерами”.

Скандал вибухнув у 2015 році, коли Volkswagen визнав факт встановлення на мільйони автомобілів з дизельними двигунами спеціального програмного забезпечення. Це ПЗ давало змогу маніпулювати результатами лабораторних тестів на викиди, створюючи видимість відповідності екологічним нормам. В умовах експлуатації ці двигуни викидали в атмосферу оксиди азоту в обсягах, які в десятки разів перевищували допустимі норми.

Volkswagen визнав, що шахрайство торкнулося близько 11 мільйонів автомобілів по всьому світу. Наслідки “дизельгейту” для концерну виявилися вкрай важкими. Крім репутаційного збитку, компанія зазнала величезних фінансових втрат. Скандал уже обійшовся Volkswagen у понад 33 мільярди євро, включно з виплатами компенсацій сотням тисяч клієнтів, які купили автомобілі з дефектним програмним забезпеченням.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Volkswagen

Останні записи

Які мотори служать вічно: найнадійніші агрегати Toyota, Honda та Nissan

Мотор — одне з перших, на що звертають увагу покупці при виборі автомобіля, особливо на…

28.10.2025

Нові правила ОСЦПВ у 2025 році: що змінюється для водіїв та постраждалих

У 2025 році в Україні запроваджено нові розміри максимального страхового відшкодування за полісом обов'язкового страхування…

28.10.2025

Названо 5 головних помилок під час купівлі вживаного авто

Купівля автомобіля з пробігом може обернутися серйозними фінансовими втратами, якщо проігнорувати базові правила перевірки. Автоексперт…

28.10.2025

Dacia представила унікальний м’який гібрид із автоматом EDC і запасом ходу 1500 км

Останніми роками автовиробники активно експериментують із гібридними технологіями, і концерн Stellantis не став винятком -…

28.10.2025

Перші рендери оновленої Mazda 3 хетчбек показують дизайн у стилі нового CX-5

Нещодавно найпопулярніший кросовер Mazda CX-5 перейшов у нове покоління, отримавши точкові зміни у зовнішності. Тепер…

28.10.2025

Mercedes-Benz представив S-Class PHEV 2026 із запасом ходу на електротязі 108 км

Новинка буде доступна лише в одній комплектації - S 450 e L, а офіційна ціна…

28.10.2025