Зміни сигналів світлофора мають чітке значення. Заборонні сигнали зобов’язують водія зупинитись, проте важливо знати, де саме це треба зробити. Особливу невизначеність викликає жовтий сигнал. Чи варто зупинятись, чи краще продовжувати рух? І що робити, якщо заборонний сигнал з’явився після перетину стоп-лінії? Ці питання часто використовуються поліцією для накладення штрафів.
У цій статті ми розглянемо, як правильно визначити місце зупинки при заборонних сигналах світлофора, з’ясуємо, коли можна рухатися на жовтий сигнал без ризику отримати штраф, і уточнимо, коли проїзд на заборонний сигнал не буде вважатися правопорушенням.
Згідно з п. 8.7.3 ПДР, сигнали світлофора мають таке значення:
Згідно з п. 8.10 ПДР, водії повинні зупинятись не будь-де, а перед визначеними місцями. Це можуть бути:
Таким чином, порушенням вважається проїзд на заборонний сигнал світлофора після перетину зазначених місць.
Згідно з п. 8.11 ПДР, якщо водій не може зупинитись перед заборонним сигналом без ризику аварії, він має право продовжити рух. Однак важливо уникати різкого гальмування, оскільки це може створити небезпеку для інших учасників дорожнього руху, як зазначено в підпункті 12.9.г ПДР.
Згідно з п. 16.8 ПДР, якщо водій вже виїхав на перехрестя при зеленому сигналі, він зобов’язаний завершити маневр, навіть якщо згодом увімкнувся жовтий або червоний сигнал. Це дозволяє уникнути небезпечних ситуацій, коли водій спробує повернути назад на перехресті.
Згідно з ч.2 ст. 122 КУпАП, проїзд на заборонний сигнал світлофора передбачає штраф у розмірі 510 грн. Однак порушенням є саме проїзд через конкретно визначене місце, таке як стоп-лінія чи світлофор. Якщо ж в акті про накладення штрафу не зазначено, яке саме місце водій проїхав, то така постанова може бути визнана незаконною через відсутність детального опису порушення.
Після прем'єри нового покоління кросовера RAV4 одним із майбутніх автомобілів Toyota, який має побачити світ…
Громадяни, які мають намір продати власне авто, повинні враховувати податкові зобов'язання. Розмір податків залежить від…
З початку 2025 року в Україні було проведено понад 300 тисяч практичних іспитів на водійські…
В Україні питання безпечного перевезення дітей досі залишається на другому плані, особливо якщо порівнювати з…
Кожен водій рано чи пізно може опинитися в ситуації, коли його зупиняє поліція. У таких…
Американський Інститут дорожньої безпеки (IIHS) провів масштабне дослідження, яке показало, які п'ятирічні автомобілі є найнебезпечнішими…
Leave a Comment