Categories: Новини

Українські таксисти можуть залишитись без авто

У жовтні Кабінет Міністрів України опублікував проект закону, який стосується автомобільної галузі. За документом, у нелегальних таксистів зможуть конфіскувати їх авто. Без машини зможуть залишитися і офіційні перевізники, якщо порушать умови ліцензії, пише Інформатор.

В Україні в службах таксі задіяно близько 200 000 авто. Щодня вони перевозять близько 2 млн пасажирів. Глава правління «Української таксомоторної асоціації» (УТМА) Андрій Антонюк 24 жовтня під час круглого столу в прес-центрі УНІАН розповів, що таксистові на сьогоднішній день дуже важко легалізувати свій бізнес. Перевізники вважають за краще йти неофіційним шляхом. За підрахунками УТМА, тіньова економіка становить понад 40 млрд грн щорічно. При спрощеній системі оподаткування, якщо б таксисти платили лише єдиний податок і єдиний соціальний внесок, бюджет України отримав би додаткові 3,5 млрд гривень.

Чому отримати ліцензію складно?

Таксисти вважають отримання ліцензії невиправдано дорогим. Сама ліцензія коштує 1 841 грн. Але при цьому, обов’язкова умова – наявність таксометра в машині. Його вартість коливається від 7 до 10 тис. грн. Таксисти вважають цей прилад абсолютно марним і стверджують, що возять його в багажнику. На їхню думку, це система застаріла. А виміряти дальність поїздки можна, скачавши додаток на телефон. При цьому, тариф, в більшості випадків, пасажири вимагають вказати ще при замовленні поїздки. Крім того, в реєстрі затверджених типів засобів вимірювальної техніки, таксометра немає. Антонюк називає цей прилад незаконним.

Таксометра немає в реєстрі затверджених типів засобів вимірювальної техніки

Андрій Антонюк стверджує, що можна заощадити і по-іншому. Ліцензії видають без таксометра за хабар. УТМА повідомляють, що її розмір коливається від 1 до 2 тис. гривень.

«Щоб отримати цю чудову ліцензію, потрібно заповнити 12 сторінок документів. Не кожна людина навіть з вищою освітою з першого разу заповнить його так, щоб по ньому винесли позитивне рішення», – зазначив Антонюк.

Хто хоче працювати за спрощеною системою оподаткування як юрособа, повинен купити в кожне авто ще й касовий апарат. Його вартість 7-12 тис. грн. Крім того, кожен місяць необхідно платити 250 грн абонплати.

Що будуть робити офіційні перевізники?

Легальні таксисти переживають за свої авто, адже якщо законопроект приймуть, приводів для конфіскації транспортних засобів може бути величезна кількість. Досить забути встановити помаранчевий ліхтар на даху, сигнальні лампи на лобовому склі або НЕ наклеїти розпізнавальну стрічку на дверцятах машини.

Таксисти, навпаки, просять спростити умови виходу на легальний ринок. Адже зараз вони неконкурентні перед неофіційними перевізниками. Таксисти вимагають від уряду провести реформу в автомобільній сфері. Вони хочуть мати офіційну роботу, завдяки якій у них буде соцпакет і буде нараховуватися стаж. Але для цього потрібен простий вихід на ринок таксі без корупції і обгрунтовані податки. Таксисти України підписали відкритий лист до цих вимог. Його відправлять президенту, голові Верховної Ради, прем’єр-міністра і лідерів фракцій парламенту. У разі, якщо їх не почують, обіцяють вийти на всеукраїнський страйк.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Чому короткі зимові поїздки шкодять двигуну автомобіля

Холодний двигун - ворог, а не спосіб економити паливо. Взимку багато водіїв щодня долають кілька…

23.10.2025

Перші реалістичні рендери нового Audi A2 з’явилися в мережі

Компанія Audi у кінці 90-х додала до своєї модельної лінійки автомобіль A2, який вирізнявся незвичайним…

23.10.2025

BMW розробила технологію, яка робить дизельні авто екологічно чистими

BMW представила систему, яка дозволяє дизельним автомобілям працювати на паливі HVO100, виготовленому з відновлюваних джерел,…

23.10.2025

Чому штраф за неувімкнену аварійку під час зупинки є незаконним

Багато українських водіїв потрапляють у ситуацію, коли поліцейський накладає штраф за те, що під час…

23.10.2025

Mercedes тестує електричну версію C-Class із запасом ходу до 1000 км

Mercedes-Benz завершує випробування повністю електричного C-Class, дебют якого заплановано на 2026 рік. Новинку вже помітили…

23.10.2025

Які штрафи можна отримати в очікуванні зеленого сигналу світлофора

Навіть під час очікування зеленого сигналу світлофора водії в Україні можуть отримати штраф, якщо порушують…

23.10.2025