Новини

Як американські мита на авто змінять ціни в Україні

Автомобільна індустрія готується до значних змін через політику нового президента США, Дональда Трампа, який анонсував введення 25% мита на імпорт автомобілів і комплектуючих з Мексики та Китаю. Це рішення мало набути чинності з 4 березня, але його відклали до 2 квітня. Є ризик, що такі обмеження можуть вплинути й на європейських виробників, що вже прогнозують зростання цін та проблеми з постачанням.

Джон Боцелла, голова Альянсу автомобільних інновацій, заявив, що ці тарифи можуть підвищити ціни на деякі моделі на 25%, що відразу позначиться на доступності автомобілів. Олег Омельницький, керівник компанії Autoconsulting, вважає, що ці зміни вплинуть на всі ринки, включно з Україною. Він передбачає два сценарії: зниження цін через розпродаж надлишків або глобальне підвищення вартості нових автомобілів, яке торкнеться й українських дилерів.

Нові мита можуть порушити десятиліттями налагоджену систему виробництва в Північній Америці, де США, Мексика та Канада працюють у вільній економічній зоні. Виробники відкрили заводи в Мексиці та Канаді для постачання продукції на ринок США. За даними S&P Global Mobility, Мексика експортує до США 87% усіх запчастин, що виробляються в країні. Перебудова виробництва під нові умови займе багато років.

В Україні, за словами Володимира Іванова з “Нісан Україна”, ціни не зміняться, оскільки вони не продають автомобілі з американських заводів, але затримки та зміни цін можливі на моделі BMW, що виробляються в США. Олег Омельницький вважає, що компанії, як Volkswagen, можуть опинитися у складному становищі на всіх ринках, зокрема через проблеми в Європі та Китаї.

У короткостроковій перспективі українці можуть купити авто зі знижками, якщо виробники намагатимуться позбутися надлишків. Але в довгостроковій перспективі ціни на нові авто можуть зрости на 5-7%. На вторинному ринку ціни на вживані авто зі США можуть зрости, хоча значних змін, ймовірно, не буде. Більше впливу на ринок матиме скасування пільг на імпорт електрокарів у 2026 році, що може підвищити їхні ціни на 20-30%.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Топ-7 позашляховиків із легендарною надійністю, які служать десятиліттями

У часи, коли навіть преміальні автомобілі починають "втомлюватися" після 150 тисяч кілометрів, на ринку все…

08.10.2025

Toyota вказала на продаж підроблених гібридів іншими виробниками

Toyota висловила занепокоєння через те, що деякі виробники позначають автомобілі з 48-вольтовими mild-hybrid системами як…

08.10.2025

Як підготувати машину до морозів і уникнути проблем взимку

Коли на вулиці хуртовина, двірники стукають по склу, а температура падає до мінус двадцяти, відразу…

08.10.2025

Новий Kia Sportage показали на спекулятивних рендерах

Кросовер Kia Sportage веде свою історію з далекого 1993 року. 2021-го року цей світовий бестселер…

08.10.2025

Експерт пояснив, коли другий комплект шин на дисках не має сенсу

Для багатьох автолюбителів купівля двох комплектів сезонної гуми на литих дисках здається ідеальним рішенням –…

08.10.2025

В Україні планують запровадити систему штрафних балів для водіїв

В українських водіїв незабаром може з'явитися нова причина для занепокоєння - система штрафних балів. Це…

08.10.2025