Новини

Як американські мита на авто змінять ціни в Україні

Автомобільна індустрія готується до значних змін через політику нового президента США, Дональда Трампа, який анонсував введення 25% мита на імпорт автомобілів і комплектуючих з Мексики та Китаю. Це рішення мало набути чинності з 4 березня, але його відклали до 2 квітня. Є ризик, що такі обмеження можуть вплинути й на європейських виробників, що вже прогнозують зростання цін та проблеми з постачанням.

Джон Боцелла, голова Альянсу автомобільних інновацій, заявив, що ці тарифи можуть підвищити ціни на деякі моделі на 25%, що відразу позначиться на доступності автомобілів. Олег Омельницький, керівник компанії Autoconsulting, вважає, що ці зміни вплинуть на всі ринки, включно з Україною. Він передбачає два сценарії: зниження цін через розпродаж надлишків або глобальне підвищення вартості нових автомобілів, яке торкнеться й українських дилерів.

Нові мита можуть порушити десятиліттями налагоджену систему виробництва в Північній Америці, де США, Мексика та Канада працюють у вільній економічній зоні. Виробники відкрили заводи в Мексиці та Канаді для постачання продукції на ринок США. За даними S&P Global Mobility, Мексика експортує до США 87% усіх запчастин, що виробляються в країні. Перебудова виробництва під нові умови займе багато років.

В Україні, за словами Володимира Іванова з “Нісан Україна”, ціни не зміняться, оскільки вони не продають автомобілі з американських заводів, але затримки та зміни цін можливі на моделі BMW, що виробляються в США. Олег Омельницький вважає, що компанії, як Volkswagen, можуть опинитися у складному становищі на всіх ринках, зокрема через проблеми в Європі та Китаї.

У короткостроковій перспективі українці можуть купити авто зі знижками, якщо виробники намагатимуться позбутися надлишків. Але в довгостроковій перспективі ціни на нові авто можуть зрости на 5-7%. На вторинному ринку ціни на вживані авто зі США можуть зрости, хоча значних змін, ймовірно, не буде. Більше впливу на ринок матиме скасування пільг на імпорт електрокарів у 2026 році, що може підвищити їхні ціни на 20-30%.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Електричний спорткар Porsche 718 Cayman сфотографували на тестах

Porsche готує до виходу нове покоління свого культового спорткара 718 Cayman 2026, і, хоча до…

30.10.2025

Реальний запас ходу електрокарів: як різні методики спотворюють показники

Коли виробник обіцяє запас ходу 600 або 700 км, насправді електромобіль проїжджає менше. Причина —…

30.10.2025

Топ-10 найпопулярніших нових авто в Європі за вересень місяць

За підсумками вересня 2025 року Tesla Model Y знову очолила рейтинг найпопулярніших нових автомобілів у…

30.10.2025

Коли подушки безпеки не рятують і як уникнути небезпеки

Багатьох водіїв хвилює питання, чому подушки безпеки іноді не спрацьовують під час аварії. Суть у…

30.10.2025

LED і ксенон у вашому авто: що варто знати, щоб не потрапити на штраф

Питання переобладнання фар регулюється пунктом 31.4.7 Правил дорожнього руху, який забороняє встановлення світлових приладів, не…

30.10.2025

Toyota готує електричний пікап на платформі Land Cruiser Se

Toyota, як і її конкуренти, активно рухається в бік електрифікації та поступово розширює лінійку моделей…

30.10.2025