Автомобільна індустрія готується до значних змін через політику нового президента США, Дональда Трампа, який анонсував введення 25% мита на імпорт автомобілів і комплектуючих з Мексики та Китаю. Це рішення мало набути чинності з 4 березня, але його відклали до 2 квітня. Є ризик, що такі обмеження можуть вплинути й на європейських виробників, що вже прогнозують зростання цін та проблеми з постачанням.
Джон Боцелла, голова Альянсу автомобільних інновацій, заявив, що ці тарифи можуть підвищити ціни на деякі моделі на 25%, що відразу позначиться на доступності автомобілів. Олег Омельницький, керівник компанії Autoconsulting, вважає, що ці зміни вплинуть на всі ринки, включно з Україною. Він передбачає два сценарії: зниження цін через розпродаж надлишків або глобальне підвищення вартості нових автомобілів, яке торкнеться й українських дилерів.
Нові мита можуть порушити десятиліттями налагоджену систему виробництва в Північній Америці, де США, Мексика та Канада працюють у вільній економічній зоні. Виробники відкрили заводи в Мексиці та Канаді для постачання продукції на ринок США. За даними S&P Global Mobility, Мексика експортує до США 87% усіх запчастин, що виробляються в країні. Перебудова виробництва під нові умови займе багато років.
В Україні, за словами Володимира Іванова з “Нісан Україна”, ціни не зміняться, оскільки вони не продають автомобілі з американських заводів, але затримки та зміни цін можливі на моделі BMW, що виробляються в США. Олег Омельницький вважає, що компанії, як Volkswagen, можуть опинитися у складному становищі на всіх ринках, зокрема через проблеми в Європі та Китаї.
У короткостроковій перспективі українці можуть купити авто зі знижками, якщо виробники намагатимуться позбутися надлишків. Але в довгостроковій перспективі ціни на нові авто можуть зрости на 5-7%. На вторинному ринку ціни на вживані авто зі США можуть зрости, хоча значних змін, ймовірно, не буде. Більше впливу на ринок матиме скасування пільг на імпорт електрокарів у 2026 році, що може підвищити їхні ціни на 20-30%.