Categories: Новини

Бензинова лихоманка в Україні: чи знизиться ціна на паливо

Share

Ціна на бензин, дизель та газ ростуть вже другий місяць. З чого складається вартість палива, та чи знизиться вона до кінця року.

Через зростання уже другий місяць поспіль ціни на дизель, бензин та автомобільний газ, в Україні розпочалася справжня «бензинова лихоманка». Лише за останній тиждень водіїв шокувала вартість палива на різноманітних АЗС: більше 35 грн вартує бензин А-95, за преміальний А-95 плюс потрібно сплатити 36,5 грн за літр.

За поясненням Леоніда Косянчука, експерта паливного ринку, вартість зростатиме і надалі, як би цього не хотілося водіям. А загалом і усім українцям, адже ціни на паливо пов’язані з підвищенням цін практично на всі на послуги та товари. А результатом усього цього буде підвищення інфляції.

При цьому експерт зазначає, що «винуватицею» такого різкого подорожчання палива є нафта, яка досягнути позначки в 100 американських доларів за барель. А результатом такої ціни стане вартість палива більше ніж 40 грн.

Так, вартість бензину розраховується за формулою:

47% – нафта по закупівельній ціні, закупівельна ціна нафти (вартість нафти після переробки, транспортування, маржа трейдера і заробіток нафтопереробника );
40% – податки платяться в ціні на АЗС – («акцизка», податок на роздрібний продаж акцизних товарів, податок на додану вартість);
2-3% – транспортування;
10% – заробіток нафтотрейдерів.
«По контракту нафтопродукти наразі вартують по 747 доларів, тепер ще додайте акциз 213 з половиною євро. І цю суму множте на поточний курс долара. При подорожчанні кожних 10 доларів нафтопродуктів до вартості палива по оптовим продажам додають 40 коп», – розповів Косянчук.

Однак така пропорція по цінам зберігається лише при умові, якщо курс гривні більш-менш стабілізується до курсу долара. При збільшенні курсу на кожну додаткову гривню додається 85-87 копійок до літри як дизеля, так і бензину.

Хоча, за повідомленням експертів, до зими вартість палива має за тридицією знизитися в ціні, приблизно до 1 грн/л, при умові припинення зростання долару до гривні.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Фахівець розповів про функції подвійних вихлопних труб

У багатьох сучасних авто, особливо оснащених заднім приводом і спортивних, можна побачити двоствольні вихлопні труби.…

21.04.2025

Улюблений преміальний кросовер Toyota в Японії готується до оновлення

Четверте покоління кросовера Toyota Harrier, яке в Японії вважається «престижною» версією моделі RAV4, дебютувало п'ять…

21.04.2025

Новий Nissan Duster вперше показано на правдоподібному рендері

Renault представила третє покоління кросовера Duster у 2023 році. Автомобіль зберіг колишню популярність, яка, очевидно,…

21.04.2025

Volkswagen представив доступну заміну для Jetta

Volkswagen представив четверте покоління седана Lavida Pro — модель помітно виросла в розмірах і тепер…

21.04.2025

У поліції пояснили, як розпізнати п’яного водія без алкотестера

Багато хто впевнений, що якщо поводитися спокійно і не порушувати правила, інспектор поліції не запідозрить…

20.04.2025

Скільки часу потрібно, щоб алкоголь вивівся з організму водія

Більшість водіїв, яких ловлять за кермом у стані сп’яніння, вже не сідають за кермо одразу…

20.04.2025