Яка різниця між протитуманними фарами, ближнім і дальнім світлом, і коли їх вмикати

Час читання: 3 хв.
0
Яка різниця між протитуманними фарами, ближнім і дальнім світлом, і коли їх вмикати

Їздити без фар не можна, в принципі: ні вдень, ні тим більше вночі. Нині часто допомагає автоматика. Виставив налаштування Auto – і машина адаптується: сама включає ближнє світло або денні ходові вогні (ДХВ). Наприклад, коли заїжджаєш у тунелі. Це дуже зручно. Але ось далекий і протитуманний водій включає сам, в особливих випадках.

  • Денні ходові вогні (DRL): це світлові прилади, ліхтарі низької інтенсивності. Вони включаються при повороті запалювання і потрібні, щоб зробити автомобіль помітнішим на дорозі. Можуть входити до штатної комплектації, йти як опція. А ще їх взагалі не може бути.
  • Ближнє світло: основний та обов’язковий елемент головної оптики машини. Його використовують вдень та вночі. Світить ближній яскравіше за ДХО і під особливим кутом: промені спрямовані трохи вниз, максимальна дальність 50-60 метрів.
  • Далеке світло: допоміжне освітлення для ситуацій, коли ближнє вже не справляється. Промені далекого світла спрямовані вздовж осі автомобіля та висвічують до 150 метрів уперед.
  • Протитуманні фари: встановлені нижче за рівень основної головної оптики. Світлять протитуманки низько над дорогою — у зоні, де найменше туману.

Розбавимо текст цікавим фактом. Ми дізналися, що на фарах Zeekr 007 можна взагалі писати будь-які слова. Потрібно лише знайти потрібні налаштування. 

Коли вмикати ближнє світло

За ПДР, ближнє світло фар має горіти завжди. Іншими словами, виїжджаючи вдень на дорогу, навіть якщо ясно і зрозуміло, потрібно включити ближній. Альтернатива постійному ближньому – денні ходові вогні. З ними можна їздити вдень без ближнього, або у будь-який інший час, але разом із ним. Коли вмикати ближнє світло:

  • щоразу перед початком руху у час доби, навіть за хорошому освітленні на дорозі;
  • при поганій видимості, наприклад, через дощ, снігопад або серпанок. Це ж стосується заїздів у тунель — до них також належать ближній;
  • при зупинці вночі на неосвітленому узбіччі, а також у місцях з поганою видимістю через погоду, рельєф та інші перешкоди.

Коли вмикати дальнє світло

Реклама

Далеке світло можна використовувати вночі на неосвітлених дорогах, або при дуже поганій видимості в тунелях. Але є нюанс. Світити постійно далеко не можна: так можна засліпити інших водіїв. Уявіть, ви їдете темною трасою з дальнім. Звичайно, він потрібний, щоб розглянути поворот. Або собаку, що вибіг на дорогу. Але якщо назустріч їде автомобіль, далекий потрібно відключити, інакше у автомобіліста ще довго перед очима літатимуть жовті кола.

У ПДР написано, що міняти далекий на ближній обов’язково потрібно:

  • при в’їзді до населеного пункту на освітлену дорогу;
  • за 150 метрів до роз’їзду із зустрічним транспортом;
  • коли водій із зустрічки моргає фарами – дає зрозуміти, що його сліпить, і просить перейти на ближній;
  • в інших ситуаціях, коли включене дальнє світло може засліпити водіїв зустрічного або попутного транспорту, наприклад, при обгоні вночі на темній дорозі.

Коли вмикати протитуманні фари

Протитуманні фари використовують у тумані або густому серпанку.

  • при поганій видимості, разом із ближнім чи далеким світлом;
  • вночі на неосвітлених дорогах, разом із ближнім чи далеким;
  • у світлий час доби замість ближнього світла фар.

Залежить від ситуації. За їзду вдень без ближнього або ДХВ, тобто без освітлення, винесуть попередження, або випишуть штраф в 510 грн. 

Якщо їхати вночі лише з ближнім, але без дальнього, жодного покарання не буде. Адже водій нічого не порушив. Теоретично, «моргання далеким» або їзда з ним містом — привід для зупинки інспектором. Співробітник поляції може розцінити це як порушення правил користування зовнішніми світловими приладами. Але зазвичай так не відбувається. Зараз інспектори в такій ситуації найчастіше просто попередять водія та попросять бути уважнішими.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!