Новини

Поліція переплатила 8 млн грн за радари TruCAM

Share

За даними досудового розслідування, у 2020 році Державне агентство інфраструктурних проектів провело тендер на закупівлю 72 лазерних радарів TruCAM для Національної поліції. Голові тендерного комітету закидається безпідставне рішення про закупівлю цих приладів через переговори з конкретним постачальником, замість проведення відкритого тендеру.

У результаті радари TruCAM були придбані за 33,5 млн грн. Досудове розслідування вважає, що на відкритому тендері вартість 72 радарів могла б бути на 8 млн грн меншою, що завдало державному бюджету збитків у розмірі 8 млн грн.

Слідчі Державного бюро розслідувань відкрили кримінальне провадження за ч. 2 ст. 367 Кримінального кодексу України (службова недбалість). Особи, які у 2020 році очолювали тендерну комісію Державного агентства інфраструктурних проектів, вже отримали повідомлення про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

Наразі в Україні патрульні поліцейські використовують 160 радарів TruCAM для вимірювання швидкості на 195 ділянках автошляхів. Для забезпечення безпеки, поліцейські автомобілі з радаром TruCAM оснащені включеними синіми проблисковими маячками, а дорожні знаки попереджають водіїв про фото- і відеофіксацію порушень ПДР.

Радари TruCAM зазвичай використовуються поліцейськими в руках для вимірювання швидкості, проте деякі юристи вважають це порушенням, оскільки ці пристрої призначені для стаціонарного використання. У Верховній Раді на початку 2024 року було зареєстровано законопроєкт, що пропонує заборонити ручне використання TruCAM.

Водночас є думка, що радары TruCAM призначені як для ручного, так і для стаціонарного вимірювання швидкості. У квітні 2024 року один з районних судів Харкова в рішенні у справі №641/1709/24 зазначив, що конструктивні особливості TruCAM та його характеристики дозволяють використовувати прилад у ручному режимі, при цьому похибка вимірювання не перевищує 2 км/год.

TruCAM відноситься до ручних вимірювачів швидкості, але його можна встановити на триногу для автоматичного вимірювання швидкості транспортних засобів. Методичні рекомендації підтверджують можливість використання TruCAM як у ручному, так і в стаціонарному режимах.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Автомеханік розповів, навіщо потрібні робот та варіатор, якщо є автомат

Автоматична коробка передач значно спрощує керування автомобілем, особливо в умовах міського трафіку. Вона не лише…

23.02.2025

У Tesla Cybertruck виявлено новий критичний недолік

Кілька власників Tesla Cybertruck повідомили про небезпечні випадки, коли металеві панелі кузова відривалися під час…

22.02.2025

Mercedes-Benz анонсувала оновлення седана S-Class у 2026 році

Представницький седан Mercedes-Benz S-Class наступного року очікує на велике оновлення. Про це повідомив сам німецький…

22.02.2025

Складено ТОП-10 надійних авто, які проїдуть понад 300 тис. км

Експерти TopSpeed назвали 10 найнадійніших автомобілів, здатних без проблем проїхати понад 320 тис. км. Хто…

22.02.2025

BMW анонсувала нові технології для своїх автомобілів

На заході Tech Days у Ландсхуті марка BMW поділилася першими подробицями щодо розробки нових електричних…

22.02.2025

У Китаї складено рейтинг електрокарів за швидкістю зарядки

Шанхайське видання Leixing Pindao склало рейтинг електромобілів за швидкістю зарядки, протестувавши 26 моделей із пробігом…

22.02.2025