Новини

Водіям пояснили, як діяти при звинуваченнях в незаконному тонуванні автомобіля

В Україні існують законодавчі обмеження на використання тонованого скла в автомобілях, проте є деякі винятки. Сьогодні ми розглянемо, як діяти водієві, якщо поліцейський звинувачує його в незаконному тонуванні.

Згідно з п.31.4.7 Правил дорожнього руху, в Україні заборонено керування автомобілем з тонованим склом. За порушення цієї норми передбачено адміністративне покарання відповідно до ч.1 ст. 211 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Штраф за таке правопорушення становить 340 гривень. Якщо порушення фіксується повторно протягом року, можливе вилучення посвідчення водія на термін від 3 до 6 місяців або адміністративний арешт на строк від 5 до 10 днів.

Однак українське законодавство дозволяє тонування скла з певними обмеженнями: лобове скло має мати світлопропускання не менше 75%, а інше скло – не менше 70%. Дзеркальне тонування заборонене.

Якщо поліцейський звинувачує водія у незаконному тонуванні і складає адміністративний протокол, водій має право вимагати вимірювання світлопропускання скла спеціальним приладом – тауметром. Відсутність такого вимірювання є підставою для оскарження штрафу в суді.

Іноді поліцейські намагаються визначити світлопропускання скла візуально. Вони стверджують, що вимірювання спеціальним приладом не є обов’язковим, посилаючись на пункт 7.8.1 ДСТУ 3649:2010, який передбачає візуальну перевірку відповідності. Інструкція МВС № 1395 від 07.11.2015 не вимагає зазначення технічного засобу у постанові про правопорушення, якщо порушення зафіксоване не в автоматичному режимі.

Проте суди часто скасовують такі штрафи. Наприклад, у березні 2024 року Богуславський районний суд Київської області в рішенні у справі № 358/2034/23 зазначив, що світлопропускання лобового скла повинно бути не менше 75%, відповідно до п.2.2.4 ГОСТ 5727-88.

Вимірювання світлопропускання має проводитися відповідно до ГОСТ 27902-88 за допомогою сертифікованого приладу у таких умовах: температура повітря – 20 ± 5 °С, тиск – 80-106 кПа, відносна вологість повітря – 60 ± 20%.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Експерт спростовує головні упередження щодо електрокарів

Електромобілі вже міцно входять у наше повсякденне життя, проте навколо них досі багато міфів. Часто…

28.08.2025

Прототип BMW iX3 Neue Klasse потрапив у ДТП під час тестів

Carscoops повідомляє , що під час дорожньої пригоди прототип BMW iX3 зіткнувся лоб у лоб…

28.08.2025

Volkswagen готує прощальний Golf R з п’ятициліндровим мотором

Volkswagen готує для шанувальників "гарячих" хетчбеків справжню сенсацію: підрозділ R розробляє екстремальну версію Golf R…

28.08.2025

Що викликає підозру у поліції навіть у тверезого водія

Кожен водій знає, що співробітники поліції часто спостерігають за потенційними п'яними водіями за кермом у…

28.08.2025

Як підготувати автомобіль до осені та морозів: поради експертів

Осінь для автомобіля в Україні – справжнє випробування: різкі зміни температури, дощі, бруд та наслідки…

28.08.2025

Новий Audi RS 6 Avant з гібридною установкою готують до прем’єри у 2027 році

Audi завершує підготовку нового покоління RS 6 Avant, і вже майже без камуфляжу прототипи моделі…

28.08.2025