Новини

Водіям пояснили, як діяти при звинуваченнях в незаконному тонуванні автомобіля

В Україні існують законодавчі обмеження на використання тонованого скла в автомобілях, проте є деякі винятки. Сьогодні ми розглянемо, як діяти водієві, якщо поліцейський звинувачує його в незаконному тонуванні.

Згідно з п.31.4.7 Правил дорожнього руху, в Україні заборонено керування автомобілем з тонованим склом. За порушення цієї норми передбачено адміністративне покарання відповідно до ч.1 ст. 211 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Штраф за таке правопорушення становить 340 гривень. Якщо порушення фіксується повторно протягом року, можливе вилучення посвідчення водія на термін від 3 до 6 місяців або адміністративний арешт на строк від 5 до 10 днів.

Однак українське законодавство дозволяє тонування скла з певними обмеженнями: лобове скло має мати світлопропускання не менше 75%, а інше скло – не менше 70%. Дзеркальне тонування заборонене.

Якщо поліцейський звинувачує водія у незаконному тонуванні і складає адміністративний протокол, водій має право вимагати вимірювання світлопропускання скла спеціальним приладом – тауметром. Відсутність такого вимірювання є підставою для оскарження штрафу в суді.

Іноді поліцейські намагаються визначити світлопропускання скла візуально. Вони стверджують, що вимірювання спеціальним приладом не є обов’язковим, посилаючись на пункт 7.8.1 ДСТУ 3649:2010, який передбачає візуальну перевірку відповідності. Інструкція МВС № 1395 від 07.11.2015 не вимагає зазначення технічного засобу у постанові про правопорушення, якщо порушення зафіксоване не в автоматичному режимі.

Проте суди часто скасовують такі штрафи. Наприклад, у березні 2024 року Богуславський районний суд Київської області в рішенні у справі № 358/2034/23 зазначив, що світлопропускання лобового скла повинно бути не менше 75%, відповідно до п.2.2.4 ГОСТ 5727-88.

Вимірювання світлопропускання має проводитися відповідно до ГОСТ 27902-88 за допомогою сертифікованого приладу у таких умовах: температура повітря – 20 ± 5 °С, тиск – 80-106 кПа, відносна вологість повітря – 60 ± 20%.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

ТОП-5 авто, які можуть зламатися після 160 тис. км пробігу

Придбання надійного автомобіля сьогодні стає непростим завданням — ціни на машини стрімко зростають, а покупці…

27.10.2025

Покупка водійських прав онлайн: які ризики для українців

Сьогодні купити водійські права в інтернеті здається легко - оголошення з "гарантією без іспитів" заполонили…

26.10.2025

Що водії найчастіше забувають зробити з автомобілем перед зимою

Перед тим, як настануть морози й зима остаточно вступить у свої права, варто виконати кілька…

26.10.2025

Коли пішохід має перевагу на переході: законне тлумачення ситуації

Щодня на дорогах України виникають суперечки між водіями та пішоходами, адже багато людей помилково вважають,…

26.10.2025

Що робити, щоб автомобіль легше заводився на морозі

Низькі температури суттєво збільшують навантаження на будь-який автомобіль, і найбільше від холоду страждає акумулятор. При…

26.10.2025

Показали тридверний Toyota Land Cruiser FJ, створений як конкурент Suzuki Jimny

Навколо нового компактного позашляховика Toyota Land Cruiser FJ ажіотаж не вщухає. Модель виявилася помітно більшою…

26.10.2025