Новини

Водіям пояснили, як діяти при звинуваченнях в незаконному тонуванні автомобіля

Share

В Україні існують законодавчі обмеження на використання тонованого скла в автомобілях, проте є деякі винятки. Сьогодні ми розглянемо, як діяти водієві, якщо поліцейський звинувачує його в незаконному тонуванні.

Згідно з п.31.4.7 Правил дорожнього руху, в Україні заборонено керування автомобілем з тонованим склом. За порушення цієї норми передбачено адміністративне покарання відповідно до ч.1 ст. 211 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Штраф за таке правопорушення становить 340 гривень. Якщо порушення фіксується повторно протягом року, можливе вилучення посвідчення водія на термін від 3 до 6 місяців або адміністративний арешт на строк від 5 до 10 днів.

Однак українське законодавство дозволяє тонування скла з певними обмеженнями: лобове скло має мати світлопропускання не менше 75%, а інше скло – не менше 70%. Дзеркальне тонування заборонене.

Якщо поліцейський звинувачує водія у незаконному тонуванні і складає адміністративний протокол, водій має право вимагати вимірювання світлопропускання скла спеціальним приладом – тауметром. Відсутність такого вимірювання є підставою для оскарження штрафу в суді.

Іноді поліцейські намагаються визначити світлопропускання скла візуально. Вони стверджують, що вимірювання спеціальним приладом не є обов’язковим, посилаючись на пункт 7.8.1 ДСТУ 3649:2010, який передбачає візуальну перевірку відповідності. Інструкція МВС № 1395 від 07.11.2015 не вимагає зазначення технічного засобу у постанові про правопорушення, якщо порушення зафіксоване не в автоматичному режимі.

Проте суди часто скасовують такі штрафи. Наприклад, у березні 2024 року Богуславський районний суд Київської області в рішенні у справі № 358/2034/23 зазначив, що світлопропускання лобового скла повинно бути не менше 75%, відповідно до п.2.2.4 ГОСТ 5727-88.

Вимірювання світлопропускання має проводитися відповідно до ГОСТ 27902-88 за допомогою сертифікованого приладу у таких умовах: температура повітря – 20 ± 5 °С, тиск – 80-106 кПа, відносна вологість повітря – 60 ± 20%.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Нові кросовери Renault отримають радикально оновлений дизайн

Головний дизайнер Renault розповів, що цілий список нових електромобілів компанії, які з'являться з 2028 року,…

11.12.2024

Експерти назвали три ефективні способи знизити витрати на ремонт авто

Автомобіль потребує постійної уваги та регулярного технічного обслуговування, а ремонт часто стає суттєвою статтею витрат,…

11.12.2024

Експерти розповіли про шкоду використання картону перед решіткою радіатора

За словами фахівців картон перед решіткою радіатора частково блокує надходження холодного повітря під капот, що…

11.12.2024

Розкрито вартість нового електрокросовера Toyota bZ3X

Toyota почала прийом попередніх замовлень у Китаї на новий електричний кросовер bZ3X. Автомобіль, який виготовлятиметься…

11.12.2024

Власник АЗС розкрив причину заборони заправляти на певну суму

Кожному водієві доводилося вибирати між трьома найпоширенішими способами заправки свого транспортного засобу: купити певну кількість…

11.12.2024

Ще один універсал не витримав конкуренції на європейському ринку

MG оголосила про припинення виробництва одного з небагатьох електричних універсалів Великобританії - MG 5 EV.…

11.12.2024