Новини

Водіям пояснили, як діяти при звинуваченнях в незаконному тонуванні автомобіля

Share

В Україні існують законодавчі обмеження на використання тонованого скла в автомобілях, проте є деякі винятки. Сьогодні ми розглянемо, як діяти водієві, якщо поліцейський звинувачує його в незаконному тонуванні.

Згідно з п.31.4.7 Правил дорожнього руху, в Україні заборонено керування автомобілем з тонованим склом. За порушення цієї норми передбачено адміністративне покарання відповідно до ч.1 ст. 211 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Штраф за таке правопорушення становить 340 гривень. Якщо порушення фіксується повторно протягом року, можливе вилучення посвідчення водія на термін від 3 до 6 місяців або адміністративний арешт на строк від 5 до 10 днів.

Однак українське законодавство дозволяє тонування скла з певними обмеженнями: лобове скло має мати світлопропускання не менше 75%, а інше скло – не менше 70%. Дзеркальне тонування заборонене.

Якщо поліцейський звинувачує водія у незаконному тонуванні і складає адміністративний протокол, водій має право вимагати вимірювання світлопропускання скла спеціальним приладом – тауметром. Відсутність такого вимірювання є підставою для оскарження штрафу в суді.

Іноді поліцейські намагаються визначити світлопропускання скла візуально. Вони стверджують, що вимірювання спеціальним приладом не є обов’язковим, посилаючись на пункт 7.8.1 ДСТУ 3649:2010, який передбачає візуальну перевірку відповідності. Інструкція МВС № 1395 від 07.11.2015 не вимагає зазначення технічного засобу у постанові про правопорушення, якщо порушення зафіксоване не в автоматичному режимі.

Проте суди часто скасовують такі штрафи. Наприклад, у березні 2024 року Богуславський районний суд Київської області в рішенні у справі № 358/2034/23 зазначив, що світлопропускання лобового скла повинно бути не менше 75%, відповідно до п.2.2.4 ГОСТ 5727-88.

Вимірювання світлопропускання має проводитися відповідно до ГОСТ 27902-88 за допомогою сертифікованого приладу у таких умовах: температура повітря – 20 ± 5 °С, тиск – 80-106 кПа, відносна вологість повітря – 60 ± 20%.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Дизайнер представив сучасний римейк легендарного Volvo 240

Volvo завжди був брендом, що є синонімом безпеки та скандинавського дизайну. Компанія довгий час балансувала…

10.11.2024

Новий бюджетний позашляховик Toyota матиме ціну RAV4 та стильний дизайн

До прем'єри готується новий недорогий позашляховик Toyota Land Cruiser FJ, і вже є деяка інформація…

10.11.2024

Porsche порадила не їздити на спорткарах через ризик відриву коліс

Porsche порадила не їздити на спорткарах через ризик відриву коліс. Північноамериканський офіс марки виявив проблему…

10.11.2024

ТОП-5 найлегших електрокарів: від класики до сучасних інновацій

Електричні автомобілі часто асоціюються з громіздкими батареями та великими розмірами, але є й моделі, що…

10.11.2024

Названо головну небезпеку незамерзайок на метанолі

Незамерзаючі рідини на метанолі, які часто продаються вздовж доріг, можуть бути небезпечними для здоров'я. Що…

10.11.2024

Автомеханік попередив про помилки під час ТО, що можуть закінчитися поломкою двигуна

Технічне обслуговування автомобіля – це не тільки планові перевірки. Ця процедура вимагає особливої ​​уваги та…

10.11.2024