Новини

Водіям пояснили, як діяти при звинуваченнях в незаконному тонуванні автомобіля

Share

В Україні існують законодавчі обмеження на використання тонованого скла в автомобілях, проте є деякі винятки. Сьогодні ми розглянемо, як діяти водієві, якщо поліцейський звинувачує його в незаконному тонуванні.

Згідно з п.31.4.7 Правил дорожнього руху, в Україні заборонено керування автомобілем з тонованим склом. За порушення цієї норми передбачено адміністративне покарання відповідно до ч.1 ст. 211 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Штраф за таке правопорушення становить 340 гривень. Якщо порушення фіксується повторно протягом року, можливе вилучення посвідчення водія на термін від 3 до 6 місяців або адміністративний арешт на строк від 5 до 10 днів.

Однак українське законодавство дозволяє тонування скла з певними обмеженнями: лобове скло має мати світлопропускання не менше 75%, а інше скло – не менше 70%. Дзеркальне тонування заборонене.

Якщо поліцейський звинувачує водія у незаконному тонуванні і складає адміністративний протокол, водій має право вимагати вимірювання світлопропускання скла спеціальним приладом – тауметром. Відсутність такого вимірювання є підставою для оскарження штрафу в суді.

Іноді поліцейські намагаються визначити світлопропускання скла візуально. Вони стверджують, що вимірювання спеціальним приладом не є обов’язковим, посилаючись на пункт 7.8.1 ДСТУ 3649:2010, який передбачає візуальну перевірку відповідності. Інструкція МВС № 1395 від 07.11.2015 не вимагає зазначення технічного засобу у постанові про правопорушення, якщо порушення зафіксоване не в автоматичному режимі.

Проте суди часто скасовують такі штрафи. Наприклад, у березні 2024 року Богуславський районний суд Київської області в рішенні у справі № 358/2034/23 зазначив, що світлопропускання лобового скла повинно бути не менше 75%, відповідно до п.2.2.4 ГОСТ 5727-88.

Вимірювання світлопропускання має проводитися відповідно до ГОСТ 27902-88 за допомогою сертифікованого приладу у таких умовах: температура повітря – 20 ± 5 °С, тиск – 80-106 кПа, відносна вологість повітря – 60 ± 20%.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Нову Tesla Model Y Juniper помітили під час тестів (фото)

Електромобіль Tesla Model Y, відомий під кодовою назвою Project Juniper, очікується на ринку наступного року.…

27.08.2024

Toyota та BMW об’єдналися для розвитку водневих технологій

Toyota і BMW готуються розширити своє партнерство в галузі розробки автомобілів на водневих паливних елементах,…

27.08.2024

Skoda показала кермо нового кросовера Elroq

Skoda продовжує розкривати деталі свого нового електричного кросовера Elroq, який стане молодшим братом популярного Enyaq.…

27.08.2024

Україна обмежує рух позашляховиків: які моделі автомобілів підлягають забороні

Найближчим часом в Україні можуть бути встановлені зони, куди буде заборонено в’їзд на позашляховиках та…

27.08.2024

Оголошені комплектації та ціни Hyundai Sonata 2025

Hyundai повністю оновила дизайн седана Sonata, і в результаті модельний ряд 2025 року отримав підвищення…

27.08.2024

Ford Bronco Sport додали нову версію: вона створена спеціально для бездоріжжя

Для Ford Bronco Sport розробили спеціальну версію Sasquatch, яка орієнтована на підвищені позашляхові можливості, подібно…

27.08.2024