Уряд Канади готовий зробити цей крок слідом за США та ЄС, усвідомлюючи можливість заходів у відповідь з боку Китаю.
Зокрема, йдеться про плани ввести 100% податок на імпорт електромобілів з Китаю, а також 25% мито на китайську сталь та алюміній.
Ще в червні міністерка фінансів Христя Фріланд ініціювала публічні консультації щодо можливих заходів, які ускладнять продаж китайських електромобілів на канадському ринку.
За її словами, автомобільна промисловість стикається з «несумлінною конкуренцією», що виникає через державну політику Китаю, спрямовану на створення надлишкових потужностей, які підривають конкурентоспроможність канадського сектора електромобілів.
У липні Фріланд в інтерв’ю Bloomberg News заявила, що обговорення тарифів можуть стосуватися не лише електромобілів.
Імпорт китайських електромобілів до Канади зріс до $1,6 млрд у минулому році порівняно з менш ніж $72 млн у 2022 році. Кількість автомобілів, що надходять із Китаю до порту Ванкувера, суттєво зросла після того, як Tesla почала постачати туди Model Y зі свого заводу в Шанхаї.
Проте канадський уряд більше стурбований не Tesla, а потенційною загрозою з боку дешевих китайських автомобілів. У липні компанія BYD повідомила уряд Канади про намір вийти на канадський ринок.
Виробники сталі та алюмінію в Канаді також неодноразово закликали уряд обмежити імпорт із Китаю.
«Китай не дотримується правил. Уряд не повинен мати жодних ілюзій щодо цього», – заявила на початку серпня Кетрін Кобден, президентка і головна виконавча директорка Канадської асоціації виробників сталі.