Міжнародна рада з екологічно чистого транспорту (ICCT) опублікувала результати дослідження, в якому оцінено обсяг шкідливих викидів від автомобілів з різними типами силових установок. Експерти врахували не тільки викиди під час експлуатації, але й на етапах виробництва та утилізації автокомпонентів.
Для аналізу були обрані автомобілі 2024 модельного року, доступні на ринку США. Звичайні гібриди за весь свій життєвий цикл виділяють у 2,2-2,5 рази більше шкідливих речовин, ніж електромобілі, залежно від класу автомобіля.
Плагін-гібриди виявилися вдвічі менш екологічними, ніж чисті електромобілі. Однак найбільша різниця, як і очікувалося, спостерігається між автомобілями з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ) та електромобілями: перші виробляють у 3,5 рази більше шкідливих викидів.
Ці розрахунки актуальні, якщо машини заряджаються від стандартної електромережі. Якщо ж використовувати відновлювані джерела енергії, різниця стає ще більш вражаючою. За оцінками експертів, бензиновий кросовер завдає шкоди навколишньому середовищу у 6,7 раза більше, ніж електромобіль аналогічного класу.
У звіті також наведено прогноз до 2030 року. Завдяки зростанню виробництва електрифікованих автомобілів та впровадженню нових технологій, “зелені” машини стануть ще більш екологічними.