Новини

ДВЗ проти електромобілів: останні переможуть дуже скоро

Share

Однією з основних перешкод на шляху до ширшого прийняття електромобілів (EV) є їхня висока вартість. Згідно з даними Kelley Blue Book, у червні середня ціна нового автомобіля з двигуном внутрішнього згоряння в США становила $48 644, тоді як нові EV мали середню рекомендовану виробником ціну $56 371.

Різниця майже в $8 000 досить значна, щоб купити вживаний бензиновий автомобіль для повсякденного використання. Проте цей розрив вартості скоро може зникнути завдяки швидкому зниженню цін на літій-іонні батареї.

Між 2008 і 2023 роками вартість літій-іонних батарей для легких електромобілів знизилася на 90%, з $1415/кВт·год (з урахуванням інфляції) 16 років тому до більш прийнятних $139/кВт·год минулого року. Ці дані надані Офісом технологій транспортних засобів (DOE) Міністерства енергетики США, який зазначив, що ці цифри стосуються ємності батареї, а не номінальної, при масштабі виробництва не менше 100 000 одиниць на рік.

За даними Goldman Sachs, вартість батареї минулого року була дещо вищою — $151/кВт·год, але важливим є те, що ті ж прогнози показують додаткове зниження цін на батареї на 40% між 2023 і 2025 роками. Це відкриє шлях для доступніших EV, які нарешті перевершать своїх бензинових конкурентів і одночасно принесуть прибуток виробникам. Дослідження Міжнародної ради з чистого транспорту раніше показало, що електромобілі коштуватимуть стільки ж, скільки бензинові та дизельні автомобілі, до 2029 року завдяки надлишку літію.

Витрати на батареї становлять приблизно від третини до чверті вартості електромобіля, тому це не єдиний фактор, але один із основних. Китай уже навчився виробляти електромобілі дешевше за бензинові автомобілі, хоча й за сильної державної підтримки. США повинні досягти такого ж рівня і нарешті запропонувати людям те, що вони хочуть: доступніші електромобілі.

Tesla планує випустити електромобіль, дешевший за Model 3, у наступному році, а Ford активно працює над доступною платформою для електромобілів, яка запропонує як нижчу ціну покупки в порівнянні з поточним модельним рядом компанії, так і здоровий прибуток.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Експерт пояснив, як захистити двигун автомобіля в умовах зимового холоду

Захист двигуна взимку - важливе завдання, оскільки холодні температури можуть негативно позначитися на роботі автомобіля.…

14.12.2024

Volkswagen розкрив базовий Teramont нового покоління

Volkswagen розкрив базовий Teramont нового покоління. У відкритій базі Мінпромторгу Китаю з'явилися фотографії та характеристики…

14.12.2024

Як у 2 рази швидше прогрівати двигун за допомогою простих порад

Зима в Україні вже повноцінно набирає обертів, і водії стикаються з новими викликами. Перш ніж…

14.12.2024

Чому не варто паркувати з повністю вивернутими колесами

Багато водіїв чули, що при паркуванні автомобіля кермо треба залишати в прямому положенні. Давайте розберемося,…

14.12.2024

Що варто знати водіям, щоб уникнути проблем із заправкою взимку

Якщо лючок бензобака вашого автомобіля раптово перестав відкриватися, не варто панікувати - рішення може бути…

14.12.2024

Model S стала дорожчою: Tesla переглянула ціни

Tesla підвищила ціни на свої автомобілі Model S у США. Базова версія з повним приводом…

14.12.2024