Новини

ДВЗ проти електромобілів: останні переможуть дуже скоро

Share

Однією з основних перешкод на шляху до ширшого прийняття електромобілів (EV) є їхня висока вартість. Згідно з даними Kelley Blue Book, у червні середня ціна нового автомобіля з двигуном внутрішнього згоряння в США становила $48 644, тоді як нові EV мали середню рекомендовану виробником ціну $56 371.

Різниця майже в $8 000 досить значна, щоб купити вживаний бензиновий автомобіль для повсякденного використання. Проте цей розрив вартості скоро може зникнути завдяки швидкому зниженню цін на літій-іонні батареї.

Між 2008 і 2023 роками вартість літій-іонних батарей для легких електромобілів знизилася на 90%, з $1415/кВт·год (з урахуванням інфляції) 16 років тому до більш прийнятних $139/кВт·год минулого року. Ці дані надані Офісом технологій транспортних засобів (DOE) Міністерства енергетики США, який зазначив, що ці цифри стосуються ємності батареї, а не номінальної, при масштабі виробництва не менше 100 000 одиниць на рік.

За даними Goldman Sachs, вартість батареї минулого року була дещо вищою — $151/кВт·год, але важливим є те, що ті ж прогнози показують додаткове зниження цін на батареї на 40% між 2023 і 2025 роками. Це відкриє шлях для доступніших EV, які нарешті перевершать своїх бензинових конкурентів і одночасно принесуть прибуток виробникам. Дослідження Міжнародної ради з чистого транспорту раніше показало, що електромобілі коштуватимуть стільки ж, скільки бензинові та дизельні автомобілі, до 2029 року завдяки надлишку літію.

Витрати на батареї становлять приблизно від третини до чверті вартості електромобіля, тому це не єдиний фактор, але один із основних. Китай уже навчився виробляти електромобілі дешевше за бензинові автомобілі, хоча й за сильної державної підтримки. США повинні досягти такого ж рівня і нарешті запропонувати людям те, що вони хочуть: доступніші електромобілі.

Tesla планує випустити електромобіль, дешевший за Model 3, у наступному році, а Ford активно працює над доступною платформою для електромобілів, яка запропонує як нижчу ціну покупки в порівнянні з поточним модельним рядом компанії, так і здоровий прибуток.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Експерт назвав причини для ТО нової машини з автосалону

Експерт підкреслює, що проведення нульового технічного обслуговування відіграє важливу роль у довговічності та надійності автомобіля.…

19.03.2025

В нових автомобілях Toyota з’являться старі запчастини

Європейський підрозділ Toyota анонсував запуск нового підприємства, яке займатиметься системною переробкою вживаних автомобілів. Основна мета…

19.03.2025

Названо головні ризики купівлі автомобіля з великою кількістю власників

Придбання автомобіля з великою кількістю попередніх власників може нести певні ризики. Часті перепродажі транспортного засобу…

19.03.2025

Як визначити знос шин: експерти назвали головні сигнали

Стан шин має безпосередній вплив на безпеку водія та пасажирів, але багато хто не звертає…

19.03.2025

BMW обігнала Audi та Mercedes-Benz з продажу електромобілів

Баварський автовиробник продовжує зміцнювати свої позиції у преміальному сегменті електрокарів. У 2024 році BMW реалізувала…

19.03.2025

Volvo показала EX30 Cross Country на реальних фотографіях

Volvo розширює лінійку своїх кросоверів і готується вивести на ринок нову модель Volvo EX30 2025…

19.03.2025