Categories: Новини

“Будемо менше їсти, якщо хочемо їздити”: експерт прокоментував зростання цін на бензин

Share

Якщо гривня втримається, наступне подорожчання пального може відбутися в лютому

Ціна на бензин і дизельне пальне перетнула кордон купівельної спроможності населення і вересневе подорожчання – черговий удар по кишенях українців. Про це в коментарі сайту “Сьогодні” розповів експерт ринку нафтопродуктів Леонід Косянчук.

На його думку, зростання ціни спровокували як зміни на зовнішньому ринку, так і курс гривні.

“Ми бачимо, що через санкції проти Ірану нафту поповзла вгору. Ф’ючерси грудня місяця вже перевалили за 80 доларів за барель. Відповідно, ринок відреагував. У цей же час і Національний банк відпустив долар з 26,2 до 28,5 гривень. А ми повинні розуміти, якщо гривня (курс гривні – Ред.) втрачає одну гривню в доларі, то ціна на нафтопродукти збільшується на 85 копійок за літр”, – пояснює Косянчук.

Як вважає експерт, безумовно, зростання цін на нафтопродукти і пальне спровокує подорожчання інших товарів і послуг.

“Нафтопродукти – це кров економіки, зрозуміло, що ціни на нафтопродукти мають великий вплив на всі сфери діяльності – від перукаря до важкого машинобудування. На тих підприємствах, де транспортна складова висока, буде значне подорожчання. Будемо менше їсти, якщо хочемо так само їздити. Ціна на нафтопродукти давно перетнула кордон купівельної спроможності населення. Нічого хорошого в цьому немає”, – додає експерт.

Про подальше подорожчання Косянчук поки не говорить, хоча, за його словами, зростання цін може спровокувати долар, який дорожчає. Так, за його словами, падіння гривні до 30 грн/дол. додасть до ціни бензину ще дві гривні за літр. Але різкої девальвації може і не статися.

“Є надія, що напередодні зими зовнішній ринок теж не буде демонструвати підвищення ціни. Хоча ті ф’ючерси, які сьогодні маємо за грудень, вони випливуть на ринку десь в лютому. Спрогнозувати зовнішній ринок можна, тому що там тенденції повторюються з року в рік, але що буде з політикою Нацбанку, мені важко сказати. Прогнозувати не готовий”, – підсумовує експерт.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

BMW готує нові ексклюзивні моделі для підрозділу M

BMW, відома своїми рідкісними серіями, схоже, хоче зробити ексклюзивні моделі трохи доступнішими, але не менш…

01.07.2025

Як не нашкодити собі під час складання протоколу за порушення ПДР

Складання протоколу за порушення правил дорожнього руху часто стає стресом для водія, проте варто пам'ятати:…

01.07.2025

Toyota представила стильну спецверсію Prius Night Shade з потужним гібридом

Відбулася прем'єра спеціальної версії плагін-гібридного Toyota Prius під назвою Night Shade. Модель вирізняють глянцеві чорні…

01.07.2025

Названо 12 авто, які здатні проїхати 400 000 км без поломок

Сучасні автомобілі все рідше долають позначку у 200 тисяч кілометрів пробігу, а деякі потребують ремонту…

01.07.2025

Mazda показала офіційні фото нового покоління CX-5

До презентації нового покоління Mazda CX-5 2026 залишилося зовсім небагато часу - офіційна прем'єра запланована…

01.07.2025

Що робити, коли уникнути аварії неможливо: практичні рекомендації водіям

Дорожня аварія завжди пов'язана зі стресом, але якщо зіткнення вже неминуче, важливо розуміти, як мінімізувати…

01.07.2025