Categories: Новини

“Будемо менше їсти, якщо хочемо їздити”: експерт прокоментував зростання цін на бензин

Якщо гривня втримається, наступне подорожчання пального може відбутися в лютому

Ціна на бензин і дизельне пальне перетнула кордон купівельної спроможності населення і вересневе подорожчання – черговий удар по кишенях українців. Про це в коментарі сайту “Сьогодні” розповів експерт ринку нафтопродуктів Леонід Косянчук.

На його думку, зростання ціни спровокували як зміни на зовнішньому ринку, так і курс гривні.

“Ми бачимо, що через санкції проти Ірану нафту поповзла вгору. Ф’ючерси грудня місяця вже перевалили за 80 доларів за барель. Відповідно, ринок відреагував. У цей же час і Національний банк відпустив долар з 26,2 до 28,5 гривень. А ми повинні розуміти, якщо гривня (курс гривні – Ред.) втрачає одну гривню в доларі, то ціна на нафтопродукти збільшується на 85 копійок за літр”, – пояснює Косянчук.

Як вважає експерт, безумовно, зростання цін на нафтопродукти і пальне спровокує подорожчання інших товарів і послуг.

“Нафтопродукти – це кров економіки, зрозуміло, що ціни на нафтопродукти мають великий вплив на всі сфери діяльності – від перукаря до важкого машинобудування. На тих підприємствах, де транспортна складова висока, буде значне подорожчання. Будемо менше їсти, якщо хочемо так само їздити. Ціна на нафтопродукти давно перетнула кордон купівельної спроможності населення. Нічого хорошого в цьому немає”, – додає експерт.

Про подальше подорожчання Косянчук поки не говорить, хоча, за його словами, зростання цін може спровокувати долар, який дорожчає. Так, за його словами, падіння гривні до 30 грн/дол. додасть до ціни бензину ще дві гривні за літр. Але різкої девальвації може і не статися.

“Є надія, що напередодні зими зовнішній ринок теж не буде демонструвати підвищення ціни. Хоча ті ф’ючерси, які сьогодні маємо за грудень, вони випливуть на ринку десь в лютому. Спрогнозувати зовнішній ринок можна, тому що там тенденції повторюються з року в рік, але що буде з політикою Нацбанку, мені важко сказати. Прогнозувати не готовий”, – підсумовує експерт.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Volkswagen Golf помічений на тестах без камуфляжу

Volkswagen Golf восьмого покоління, що дебютував у 2019 році, став важливою віхою для європейського автопрому:…

06.09.2025

Експерти назвали найменш надійні авто 2025 року

Експерти Consumer Reports назвали три автомобілі, які у 2025 році виявилися найменш надійними серед усіх…

06.09.2025

Чому осінь небезпечніша за зиму: головні ризики для водіїв

Осінь вважається одним із найнебезпечніших періодів для водіїв: часті дощі, туман і короткий світловий день…

06.09.2025

Канада перегляне план з електромобілів через тарифи США

Канада відмовилася від обов'язкової мети продажу 20% електромобілів до 2026 року, переглянувши стратегію через економічні…

06.09.2025

Чому у містах обмежують швидкість до 50 км/год

Обмеження швидкості у містах, встановлене на рівні 50 км/год, часто викликає дискусії: чому саме ця…

06.09.2025

Audi презентує Concept C: бачення електрокара майбутнього

Німецька компанія Audi представила в Мілані прототип електромобіля Concept C, який демонструє новий підхід до…

06.09.2025