Categories: Новини

“Будемо менше їсти, якщо хочемо їздити”: експерт прокоментував зростання цін на бензин

Share

Якщо гривня втримається, наступне подорожчання пального може відбутися в лютому

Ціна на бензин і дизельне пальне перетнула кордон купівельної спроможності населення і вересневе подорожчання – черговий удар по кишенях українців. Про це в коментарі сайту “Сьогодні” розповів експерт ринку нафтопродуктів Леонід Косянчук.

На його думку, зростання ціни спровокували як зміни на зовнішньому ринку, так і курс гривні.

“Ми бачимо, що через санкції проти Ірану нафту поповзла вгору. Ф’ючерси грудня місяця вже перевалили за 80 доларів за барель. Відповідно, ринок відреагував. У цей же час і Національний банк відпустив долар з 26,2 до 28,5 гривень. А ми повинні розуміти, якщо гривня (курс гривні – Ред.) втрачає одну гривню в доларі, то ціна на нафтопродукти збільшується на 85 копійок за літр”, – пояснює Косянчук.

Як вважає експерт, безумовно, зростання цін на нафтопродукти і пальне спровокує подорожчання інших товарів і послуг.

“Нафтопродукти – це кров економіки, зрозуміло, що ціни на нафтопродукти мають великий вплив на всі сфери діяльності – від перукаря до важкого машинобудування. На тих підприємствах, де транспортна складова висока, буде значне подорожчання. Будемо менше їсти, якщо хочемо так само їздити. Ціна на нафтопродукти давно перетнула кордон купівельної спроможності населення. Нічого хорошого в цьому немає”, – додає експерт.

Про подальше подорожчання Косянчук поки не говорить, хоча, за його словами, зростання цін може спровокувати долар, який дорожчає. Так, за його словами, падіння гривні до 30 грн/дол. додасть до ціни бензину ще дві гривні за літр. Але різкої девальвації може і не статися.

“Є надія, що напередодні зими зовнішній ринок теж не буде демонструвати підвищення ціни. Хоча ті ф’ючерси, які сьогодні маємо за грудень, вони випливуть на ринку десь в лютому. Спрогнозувати зовнішній ринок можна, тому що там тенденції повторюються з року в рік, але що буде з політикою Нацбанку, мені важко сказати. Прогнозувати не готовий”, – підсумовує експерт.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Нові Toyota RAV4 мають серйозну проблему з двигунами, яку поки не можуть пояснити

Нещодавно профільні групи власників таких машин у США затопили повідомлення про раптові відключення двигунів, які…

11.04.2025

Nissan Qashqai наступного покоління стане електромобілем

Nissan підтвердив розробку повністю електричного Qashqai , який стане четвертим поколінням популярного SUV. На відміну…

10.04.2025

Техобслуговування електрокарів: чому його не можна ігнорувати

Електрокари стають все популярнішими, і багато нових власників запитують: чи потрібно обслуговувати електродвигун? Адже в…

10.04.2025

За що українців можуть позбавити водійських прав без попередження

В Україні вже протягом кількох років діє норма, яка передбачає можливість тимчасового обмеження права керування…

10.04.2025

Renault випустив вдосконалену версію кросовера Scenic

Renault Scenic E-Tech 2026, продаж якого на європейському ринку стартує найближчим часом, став більш комфортним…

10.04.2025

Часті порушення паркування: поліція проводить рейди та накладає штрафи

Поліція посилила контроль за дотриманням правил паркування, зокрема в зонах, спеціально призначених для людей з…

10.04.2025