Хто і чому намагається затягнути процес прийняття Закону Южаніної про зменшення акцизу на старі імпортні авто, на який чекають українські автомобілісти?
Законопроект про зниження податків, які необхідно сплатити при ввезенні авто, прийнято в першому читанні. Але до нього підготували величезну кількість правок, і шанси на успішне проходження другого читання сильно зменшилися.
“Згідно з Бюджетним Кодексом за півроку до 31.12., початку бюджетного року, заборонено внесення змін до податкових законів, бо складно порахувати Бюджет. Тому проект Южаніної в Раді треба було приймати вже у вересні. Це хоч і порушення, але внести зміни до підрахунку бюджету за 3 місяці ще було можна. Однак тепер депутати внесли в проект 156 поправок і розгляд проекту Южаніної через це перенесли на листопад”, – коментує ситуацію автомобільний лобіст Олег Назаренко.
“У нас,в армії жартували: “Хочеш, щоб атака захлинулася? Треба її очолити!”. Перефразовуючи скажу: “Хочеш, щоб не прийняли Закон? Треба взяти участь у його прийнятті, хоча б внесенням поправок і затягнути прийняття закону”, – вважає Олег Назаренко.
Кому вигідне затягування?
Якщо Верховна Рада знизить акциз і скасує обмеження, пов’язані з екологічними стандартами і віком авто, то ввезення блях припиниться повністю. “Українці зможуть недорого розмитнити авто, а послуги українських власників литовських фірм – бляхобізнесменів, які деруть з українців за ввезення блях через “верблюдів” 800-1500 євро, стануть нікому не потрібні. Навіщо платити схемнику 1000 євро, якщо за 900 євро чесно можна розмитнити авто?”, – запитує Олег Назаренко.
“Тому євробляхобізнесмени, які сидять на схемах, і можновладці (чиновники з депутатами), які в долі і ці схеми кришують, будуть робити все, щоб затягнути процес зниження податків і ще хоч трохи, але заробити на українцях!”, – резюмує пан Назаренко.
Що далі?
Цього року закінчується дія Закону Горвата про знижений акциз на авто не старші 2010-го року. Якщо Закон Горвата з нового року втратить силу, а законопроект Южаніної не набуде чинності, то імпорт старих авто зі сплатою податків припиниться повністю. У 2017 році було імпортовано 59 тис. б/у авто, цього року – вже 76 тис б/у авто.
Природно, така ситуація призведе до підвищення попиту на нерозмитнені автомобілі. Відповідно ті, хто зараз заробляють на ввезенні “євроблях”, збільшать свою частку на ринку.
“Шукаєте кому вигідно! Читайте ПІБ депутатів, які затягують ухвалення законопроекту. Євробляхобізнесмени проти високих податків? Як раз! А бджоли проти меду”, – пише на своїй сторінці у FB Олег Назаренко.
Джерело: Авто 24