Президент Єврокомісії Урсула фон дер Ляйєн активно пропагує використання синтетичних палив як альтернативи електромобілям у Європі. Вона виступає за введення поправки до законодавства, щоб заборона на продаж нових автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння, запланована на 2035 рік, не поширювалася на моделі, які працюють на кліматично нейтральному синтетичному паливі. Ця ініціатива може бути впроваджена під час перегляду законодавства про скорочення викидів CO2 в 2026 році.
Паскаль Канфен, голова Комісії з охорони навколишнього середовища Європарламенту, вважає, що такий крок може знайти підтримку як серед правих, так і серед лівих політичних груп, оскільки він сприяє загальній меті зменшення викидів CO2. Однак синтетичне паливо, ймовірно, залишиться продуктом для автомобілів преміум-класу через свою високу вартість і обмежену виробничу масштабованість.
Синтетичне паливо виготовляється з зеленого водню і вуглекислого газу, який захоплюється з атмосфери. Однак його головний недолік полягає в низькій енергетичній ефективності: лише 16% використаної енергії є відновлюваною, порівняно з 77% у випадку електромобілів з моменту її виробництва.
За даними Automotive News Europe, вартість синтетичного палива до 2030-2050 років складатиме приблизно два-три євро за літр. Прогнозується, що до 2035 року це паливо зможе задовольнити лише 5 мільйонів з 287 мільйонів автомобілів, які будуть на дорозі в Євросоюзі, що становить всього 1,75%.