Популярна схема обману водіїв на українських АЗС: що потрібно знати

Час читання: < 1 хв.
0
Популярна схема обману водіїв на українських АЗС: що потрібно знати

За даними Інституту досліджень авторинку, деякі АЗС в Україні навмисно недоливають паливо в автомобілі, щоб отримати додатковий прибуток. Для обману водіїв використовуються дві основні незаконні схеми.

Перша схема полягає у калібруванні колонки з похибкою на недолив. Друга – у встановленні спеціальних “жучків”.

В Україні законодавчо дозволена похибка при продажу палива становить 0,5%. Однак нечесні ділки можуть налаштувати колонки таким чином, що недолив буде значно більшим, залежно від “жадібності” продавця.

Щодо “жучків”, ці пристрої фальсифікують показники наливу палива на колонці та в касовій системі. В результаті в бак автомобіля наливають менше палива, ніж оплачено. Керування цими пристроями відбувається за допомогою мобільного телефону.

Експерти Інституту досліджень авторинку стверджують, що виявити такі “жучки” практично неможливо без спеціальних пристроїв.

Відповідальність за недолив палива може лежати на керівництві конкретної АЗС, а не на компанії в цілому. Деякі керівники заправок компенсують втрати на логістиці за допомогою недоливу. Мережі АЗС знають про ці схеми і намагаються боротися з ними, маючи в штаті інженерів, які регулярно перевіряють стан пломб та калібрування колонок.

Однак під час війни з російськими окупантами такі перевірки проводяться рідше через нестачу кадрів.

За нинішніх цін на бензин та дизельне паливо недолив може приносити великі прибутки нечесним продавцям. Наприклад, недолив у 2% палива означає, що продавці незаконно отримують 1 грн 3 копійки за кожен сплачений літр, а водій недоотримує палива на ту ж суму.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!