Єврокомісія оцінила підсумки анонсованого деякий час тому розслідування та озвучила попередній розмір мит для електромобілів китайського виробництва. Ставка буде диференційованою залежно від бренду і становитиме від 17,4% до 38,1%. Нові мита почнуть стягувати на початку липня: комісія дає час операторам ринку підготуватися до нових умов.
Предметом розслідування Єврокомісії був ступінь залученості влади Китаю до справ кожного конкретного виробника — головним чином, наявність та масштаби держсубсидій. Залежно від них, варіюється розмір тарифу. Наприклад, для концерну BYD, який майже не співпрацює з державою, запровадять ставку 17,4%, а для Geely, чиї стосунки з владою країни трохи тісніші — 20%.
Концерн SAIC, який активно використав державне фінансування, отримав ставку 38,1%. Її ж поширять на електромобілі тих брендів, які не допомагали слідчим ЄС у їхній роботі. Решті фірм виставлять середньозважений тариф у 21%. У Єврокомісії особливо зазначили, що ці заходи не є загороджувальними, а покликані лише зрівняти умови конкуренції для європейських і китайських виробників.
Серед компаній, чиї електромобілі при ввезенні в ЄС будуть обкладатися митом за підвищеними ставками, названі, наприклад, Ora, Dongfeng, Nio, Voyah, Xpeng і Zeekr. Примітно, що до списку потрапили й колишні європейські бренди, які зараз входять до складу концернів з КНР — наприклад, Lotus, Polestar, Smart і MG.
На початку червня повідомлялося, що підвищення тарифів коштуватиме Китаю 4 мільярди доларів, а обсяги поставок електромобілів можуть скоротитися на чверть. Водночас ціла низка китайських фірм вже заявила про намір організувати власні виробництва у країнах Європи.