Автомобільну промисловість Японії потряс величезний скандал після того, як Міністерство транспорту «країни вранішнього сонця» виявило низку порушень у процедурах сертифікації.
Розслідування міністерства виявило поширені порушення у п’яти великих автовиробників: Toyota, Mazda, Honda, Suzuki і Yamaha. Як пишуть журналісти Automotive News Europe, вони включають фальсифікацію тестових автомобілів, коли виробники модифікують машини, що використовуються в краш-тестах, для досягнення кращих результатів.
Спотворення інформації про випробування, фальсифікацію або маніпулювання даними випробувань з шуму та викидів для дотримання нормативних стандартів. Несанкціоновані методи випробувань, проведення тестів у нестандартних умовах або неотримання відповідних дозволів за відхилення від офіційних процедур. Це все те, що звинувачують провідних японських автовиробників.
Скандал привертає особливу увагу до Toyota, яка і так знаходиться під величезним тиском з боку акціонерів. Нещодавно компанія пережила аналогічні потрясіння у своїх дочірніх марках Daihatsu та Hino Motors, що викликало питання про корпоративну культуру, яка дозволила таким порушенням стати звичайним явищем.
І на цьому проблеми Toyota не закінчуються. Розслідування міністерства призвело до зупинення продажів трьох моделей через неадекватні тести на безпеку. Цей крок підливає олії у вогонь невдоволення акціонерів, багато з яких закликають керівництво взяти на себе відповідальність за системні проблеми, що спричинили кризу.
Наслідки цього скандалу, ймовірно, позначаться на всій японській автомобільній промисловості. Затримки у виробництві майже неминучі, оскільки компанії переглядають свої процедури тестування та вирішують проблеми з відповідністю вимогам.
Що ще важливіше, репутація галузі з погляду якості та надійності значно страждає, що може вплинути на довіру до японських компаній з боку клієнтів.