Нове дослідження Університету Дьюка (США), з яким ознайомилися експерти видання SPEEDME.RU, показало, що протягом перших двох років експлуатації електромобілі дійсно викидають більше CO₂, ніж авто з двигунами внутрішнього згоряння – у середньому на 30%. Втім, після двох років ситуація змінюється: екологічний баланс переходить на бік електрокарів, і вони стають помітно чистішими за бензинові аналоги.
Науковці врахували не лише викиди під час використання, а й емісії, пов’язані з видобутком літію, виробництвом батарей і складанням автомобілів. Після двох років експлуатації, завдяки переходу на чистішу енергетику та зменшенню вуглецевого сліду, сукупні викиди електромобіля стають нижчими, ніж у машин із ДВЗ.
За розрахунками, до 2030 року кожна батарея допоможе скоротити викиди на 220 кг CO₂, а до 2050-го – на 127 кг. Економічний аналіз також показав, що шкода для клімату та здоров’я від вихлопних газів авто з ДВЗ у 2-3 рази вища, ніж від електрокарів.
Результати дослідження підтверджують також фахівці з Fraunhofer-Institut та Umweltbundesamt, зазначаючи, що в Європі ситуація ще краща завдяки розвитку домашніх сонячних електростанцій. Вчені впевнені: зі зниженням вуглецевої інтенсивності енергетики електромобілі стануть головним інструментом скорочення транспортних викидів.
 
		



