На тлі численних проблем, таких як інфраструктура зарядки, нестача електроенергії та утилізація акумуляторів, багато хто сумнівався у перспективах електромобілів. Однак, згідно з дослідженням Dataforce, спад попиту на електромобілі скоро закінчиться.
Очікується, що попит на електромобілі залишиться стабільним у 2024 році, але вже у 2025 році ринок почне зростати. Минулого року 16% нових автомобілів, проданих у Європі, були повністю електричними (BEV). У 2024 році очікується невеликий спад, проте, за прогнозами аналітиків, частка BEV зросте до 23% у 2025 році, до 33% у 2027 році та до 48% у 2029 році. До цього часу кількість проданих електромобілів перевищить кількість автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння.
Частка автомобілів з ДВС поступово скорочуватиметься з 64% минулого року до 55% наступного року і до 34% у 2029 році. Нагадаємо, що з 2035 року ЄС планує дозволяти продаж лише автомобілів із нульовим рівнем викидів. Частка гібридів і гібридів, що підключаються, за прогнозами Dataforce, незначно збільшиться з 18% до 19%, але потім знизиться до 16% до кінця десятиліття.
Однією із причин такого оптимістичного прогнозу є скорочення субсидій на електромобілі, що призведе до зниження попиту на BEV у перші місяці 2024 року. Проте, суворіші вимоги ЄС щодо викидів CO2 змусять ринок відновитися до 2025 року.
Дослідники вважають, що технічний прогрес, економія на масштабі та нові конкуренти з Китаю призведуть до зниження цін на електромобілі. Очікується також значне покращення показників запасу ходу та швидкості зарядки.
У короткостроковій перспективі, однак, прогнози для електромобілів залишаються несприятливими. Наприклад, асоціація VDA прогнозує зниження продажів BEV у Німеччині на 17% у 2024 році порівняно з попереднім роком. У лютому VDA прогнозувала продаж 451 000 електрокарів у 2024 році.