В останні роки активний перехід до екологічно чистих технологій став не лише трендом, а й необхідністю для країн Європи. Одним із ключових напрямків розвитку «зеленого» майбутнього є виробництво акумуляторів для електричних транспортних засобів ( EV ). Європа прагне зменшити свою залежність від азіатських виробників, залучаючи провідних світових виробників батарей, будувати свої заводи безпосередньо в регіоні, який вже є домом для таких автомобільних гігантів, як Volkswagen і Stellantis .
У рамках цього руху до локалізації та екологізації промисловості, у Європі анонсовано будівництво кількох великих заводів з виробництва акумуляторів для EV . Компанія Automotive Cells Company (ACC), спільне підприємство Stellantis , Mercedes-Benz та TotalEnergies , оголосила про отримання фінансування у розмірі 4,4 мільярда євро для будівництва трьох гігафабрик із загальною потужністю 120 ГВт-год до 2030 року.
Stellantis також планує створити завод з виробництва літій-залізо-фосфатних (LFP) акумуляторів у рамках запланованого спільного підприємства з китайським гігантом CATL . Глава компанії Карлос Таварес зазначає, що переговори з іспанським урядом щодо отримання субсидій для будівництва гігафабрики ведуться активно.
У Великій Британії, наприклад, планується будівництво заводу Tata Group вартістю 4 мільярди фунтів стерлінгів з початковою потужністю 40 ГВт-год і стартом виробництва у 2026 році. Китайська компанія Envision будує підприємство біля заводу Nissan з потужністю 12 ГВт-год та початком виробництва у 2025 році.
У Німеччині Tesla чекає на схвалення уряду на подвоєння потужності свого заводу з виробництва батарей вартістю 5 мільярдів євро біля Берліна з поточних 50 ГВт-год. Northvolt розпочав будівництво свого заводу в Німеччині після схвалення субсидій на суму 902 мільйони євро від Європейської комісії.
Ці та інші плани будівництва заводів з виробництва акумуляторів у Європі є частиною стратегії регіону щодо зміцнення своєї промислової бази, скорочення залежності від імпорту та виграшу в глобальній гонці за «зелені» технології. Прагнення автономії у виробництві ключових компонентів для електромобілів підкреслює усвідомлення Європою, що зростає, необхідності забезпечити себе стійкими і надійними джерелами енергії та матеріалів.
Фінляндія, наприклад, уклала меморандум про взаєморозуміння з потенційним партнером для будівництва заводу з виробництва акумуляторних осередків потужністю до 40 ГВт-год. Це підкреслює, що північні країни ЄС також прагнуть зробити свій внесок у «зелене» майбутнє.
Не тільки західні країни Європи демонструють активність у цій галузі. У Східній Європі, наприклад, в Угорщині, компанія CATL будує завод вартістю 7,3 мільярда євро з цільовою потужністю 100 ГВт-год, початок будівництва якого було оголошено у 2022 році з планами розпочати виробництво протягом 2-3 років.
Важливість розвитку інфраструктури для виробництва акумуляторів для EV у Європі посилюється також прагненням до зниження вуглецевого сліду та зміцнення економічної безпеки регіону. Вкладення у ці проекти сприяють створенню нових робочих місць, розвитку інноваційних технологій та зміцненню позицій Європи на світовому ринку електромобілів.
Крім того, на тлі посилення конкуренції за глобальні «зелені» субсидії, зокрема з боку Сполучених Штатів, Європа показує свою рішучість не відставати у гонці за лідерство у сфері сталого розвитку. Це демонструє глибоке розуміння того, що майбутнє автомобільної індустрії нерозривно пов’язане з переходом на електромобілі та необхідністю створення власних високотехнологічних виробничих потужностей.
Таким чином, активний розвиток сектора виробництва акумуляторів для електромобілів у Європі стане одним із ключових факторів не лише у досягненні екологічних цілей, а й у забезпеченні економічної стійкості та незалежності регіону у довгостроковій перспективі.