“Євробляхи”: що змінить закон, який готують до голосування у ВР

Час читання: 3 хв.
0

У Верховній Раді зареєстрували два законопроекти щодо автомобілів з іноземною реєстрацією.

Один із них здешевлює розмитнення авто. Інший робить жорсткішим покарання за порушення закону.

Акциз при розмитнення вживаних авто з-за кордону депутати пропонують вираховувати за новою формулою. До неї входитиме:

  • Базова ставка: для машин з бензиновим двигуном – 50 євро, для дизеля – 75.
  • Коефіцієнт двигуна: об’єм двигуна поділений на 1000.
  • Коефіцієнт віку в повних роках.
Реклама

Всі ці показники треба помножити.

Наприклад, якщо авто 2012 року з бензиновим двигуном, для нього акциз становитиме – 500 євро. Тоді як за нині чинним законодавством – це 4882 євро.

“У новому законі зменшується дуже суттєво акциз, до десяти разів. Я вважаю, що цей закон є позитивним і він йде на користь простим громадянам. Але акциз – це не єдиний платіж. Ще залишається ввізне мито на автомобілі (10% від вартості), а також обов’язково ПДВ”, – заявляє економічний експерт Віталій Кузьмін.

Автори законопроектів пропонують дозволити українцям ввозити авто, незалежно від віку. Теперішнє ж законодавство забороняє розмитнювати вживані машини, яким більше як 8 років. Вони не відповідають екологічним стандартам. Водночас, за новою схемою, яку написали депутати, що старіший автомобіль, то більшим буде акциз. Так хочуть стимулювати українців не купувати металобрухт.

“Якщо і є такі громадяни, які сподівалися, що вони зможуть розмитнити авто за 150 євро, то це тільки ті, яких просто ввели в оману. Митні платежі справді зменшаться, проте що вони будуть повністю зняті – такої розмови жодного разу не було”, – наголошує голова Комітету ВР з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна.

“Цей законопроект, з моєї персональної точки зору, невигідний офіційним автоімпортерам. Вони, вклавши значні гроші у брендові автоцентри, підтримавши рівень зарплат персоналу, сервісні центри, вони розраховували на певний об’єм ринку. Тепер частково цей обсяг ринку, він перейде, безперечно, до вживаних авто”, – зазначає радник голови Федерації роботодавців автомобільної галузі України Олена Чепіжко.

Разом із зменшенням ціни розмитнення, виписані законопроекти передбачають жорсткіше покарання за порушення законів. За передачу авто у користування іншим людям та використання так званих євроблях для підприємництва штрафуватимуть від 8 500 грн до понад 13 000 грн.

“Порушили строки транзиту, повинні були вивезти авто, але не зробили цього. На вас склали протокол за порушення митних правил, ви оплатили штраф і можете користуватися цих транспортним засобом скільки хочете – це неправильне трактування закону. Митний режим транзит або тимчасове ввезення завершується вивезенням цього транспортного засобу закордон. Або оформлення іншого режиму перебування, який передбачає сплату податків і зборів” – заявляє заступник начальника Управління організації митного контролю ДФС Олена Мошинська.

Терміни перебування нерозмитнених авто для громадян України на території держави не змінюватимуть. Зараз це від 5 до 10 діб. За недотримання часових обмежень – каратимуть. За один день протермінування можна буде відбутися попередженням, за 10 днів вже доведеться заплатити 8 500 гривень, а за місяць авто можуть конфіскувати.

“Для тих автомобілів, які зараз перебувають на території України, буде відтермінування у 3 місяці. За цей час вони мають виїхати всі за територію України, оформити належним чином документи і розмитнити автомобіль”, – розповідає голова Комітету ВР з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна.

Право штрафувати порушників матимуть поліцейські. Правоохоронці зможуть перевіряти, чи саме той водій, який за кермом, ввозив транспорт на територію України.

“Концепція гарна, але цифри не влаштовують активістів”, – наголошує голова ГО “АвтоЄвроСила” Олег Ярошевич.

У депутатів залишилося лише два пленарних тижні до парламентських канікул, які триватимуть до осені, коли розпочнеться активна передвиборча кампанія. То ж чи встигнуть затвердити ці законопроекти до того часу – запитання поки що без відповіді. Як і те, чи зможуть водії “євроблях”, які завозили їх за сірими схемами, зібрати усі необхідні документи для розмитнення. Процес ускладнюється тим, що подекуди кермувальники не є власниками таких машин, а лише мають право ними користуватися. А зареєстровані “євробляхи” на фіктивні іноземні компанії.

джерело: 5.ua

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!