Звідки та за скільки привозили вживані авто із-за кордону у грудні

0
63
Обсяги імпорту автотранспорту у грудні з невеликим знаком «мінус» фактично повторили результати листопада – йдеться про кількість вживаних легкових авто, які пройшли митне оформлення для випуску їх у вільний обіг. Розмитнили 23,6 тис. вживаних легковиків, проти 23,7 тис. у листопаді. Для порівняння, у вересні оформили 25,2 тис. декларацій, у серпні – 23,8 тис.

Частка авто зі США після тривалого зниження зросла

У грудні 2023 року митне оформлення пройшли 23,6 тисячі вживаних легковиків з пробігом. Найбільше прибуло з країн Європейського Союзу – 12,4 тис., або 52,6%. З країн Америки на митне оформлення було подано 8,4 тис. автівок, що складає 35,7% – понад третину від усіх новоприбулих. У значно менших кількостях прибували легковики з пробігом з Норвегії (899 шт., 3,8%), Південної Кореї, (569 шт., 3%) та Швейцарії, (484 шт., 2%). Сумарна частка (округлено) з інших напрямків склала близько 3%.

Варто зазначити, що частка авто зі США поступово зменшувалась, сягнувши мінімуму у листопаді (30,4%). Зараз же вона зросла до 35,7%, хоч це ще не максимальне значення для минулого року, яке було зафіксоване у серпні – 36,6%. Слід врахувати, що на відміну від європейського напрямку, де можна сказати, що закупівлі автомобілів відбуваються майже у реальному часі, авто зі США долають доволі довгий та тривалий шлях, поки потраплять в Україну – часом до кількох місяців. Всі автівки, які прибували у грудні були викуплені на тамтешніх аукціонах ще до початку блокування польсько-українського кордону, і їх так чи інакше (навіть з довгим очікуванням у чергах «перед шлагбаумом») все ж мусили ввезти. Тож зараз ми бачимо умовну картину двох- або й тримісячної давнини, щодо активності українських дилерів на американських аукціонах.

Якщо розглянути тенденції купівлі вживаних авто із-за кордону в розрізі окремих країн, а не об’єднаних регіонів, перше місце за статистичними митними підсумками грудня посідають Сполучені Штати Америки з часткою 35% та 8,3 тис. легковиків. Дещо зменшився потік автівок з Німеччини – звідти прибуло 3,8 тис. вживаних легковиків, що менше, ніж було місяцем раніше (4,5 тис.), при цьому країна з найбільшим авторинком у Європі й надалі посідає друге місце у цьому рейтингу, з часткою 15,9%. Машин з Польщі прибуло 3 тис., а їхня частка склала 12,7%.

Тут слід додати, що Польща та Литва часто виконують роль «транзитних країн», чимало машин там не купують, а лише оформлюють експортні документи, відповідно частка фактично придбаних там автомобілів може бути меншою.

  1. США – 8287 шт.
  2. Німеччина – 3763 шт.
  3. Польща – 2999 шт.
  4. Словаччина – 1215 шт.
  5. Норвегія – 899 шт.
  6. Нідерланди – 764 шт.
  7. Чехія – 609 шт.
  8. Франція – 585 шт.
  9. Литва – 577 шт.
  10. Південна Корея – 569 шт.
  11. Швейцарія – 484 шт.
  12. Китай – 412 шт.
  13. Бельгія – 347 шт.
  14. Естонія – 283 шт.
  15. Угорщина – 278 шт.
  16. Швеція – 224 шт.
  17. Грузія – 196 шт.
  18. Данія – 182 шт.
  19. Канада – 162 шт.
  20. Велика Британія – 156 шт.

Скільки витратили грошей на вживані авто з-за кордону?

У грудні 2023 року українці придбали за кордоном усіх легковиків сумарною митною вартістю 215,9 мільйона доларів США.

Найбільше грошей витратили на купівлю авто зі США (понад $80,6 млн), що становить 37,5% від усіх витрачених за кордоном грошей на купівлю вживаних легковиків. На другому місці, з доволі помітним розривом – Польща, на чиїх «автокомісах» та у приватних продавців було залишено $26,5 млн. Третє місце у Німеччини, з «чеком» на $23,1 млн. Далі – Китай, з результатом $19,3 млн. Замикає п’ятірку лідерів за «сумарним чеком» Словаччина, з показником $11,3 млн.

  1. США – $80,6 млн
  2. Польща – $26,5 млн
  3. Німеччина – $23,1 млн
  4. Китай – $19,3 млн
  5. Словаччина – $11,3 млн
  6. Норвегія – $10,3 млн
  7. Нідерланди – $5,6 млн
  8. Чехія – $5,2 млн
  9. Південна Корея – $5,1 млн
  10. Франція – $5,0 млн
  11. Угорщина – $3,9 млн
  12. Литва – $3,7 млн
  13. Швейцарія – $2,1 млн
  14. Бельгія – $1,9 млн
  15. Канада – $1,7 млн
  16. Естонія – $1,5 млн
  17. Швеція – $1,2 млн
  18. Грузія – $1,1 млн
  19. Данія – $1,0 млн
  20. Італія – $0,8 млн

Варто зазначити, що справжня вартість автомобілів може відрізнятися – як в більшу, так і в меншу сторону, оскільки поняття «митна вартість» та справжня ціна авто – поняття дещо різні. Через недосконалість митної системи, до статистичних зрізів потрапляє більше дешевших авто, хоча насправді їхня кількість менша – бо реальна їхня вартість може бути вищою.

Скільки коштують вживані авто з-за кордону?

Основна тенденція українського імпорту залишається незмінною: найбільший попит серед українців мають доступні автомобілі вартістю $1-2 тисячі за кордоном. Не став виключенням й грудень, протягом якого таких було 9,9% від загальної кількості ввезених. Загалом, 72,4% усіх імпортованих минулого місяця легковиків коштували менш як $10 тисяч.

Через низьку купівельну спроможність та складну економічну ситуацію в Україні, найбільший попит на імпортні автомобілі спостерігається в бюджетному сегменті. Оскільки високі митні платежі роблять імпорт значної частини вживаних авто доступної цінової категорії економічно невигідним, покупці часто відмовляються від купівлі вживаного автомобіля з-за кордону та надають перевагу машинам на внутрішньому ринку. Зараз розподіл часток ринку щодо перших реєстрацій та угод купівлі-продажу всередині країни виглядає як 24% до 76%.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, введіть свій коментар!
Будь ласка, введіть своє ім'я тут

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.