Звідки та за скільки привозили вживані авто із-за кордону у грудні

0
72
Обсяги імпорту автотранспорту у грудні з невеликим знаком «мінус» фактично повторили результати листопада – йдеться про кількість вживаних легкових авто, які пройшли митне оформлення для випуску їх у вільний обіг. Розмитнили 23,6 тис. вживаних легковиків, проти 23,7 тис. у листопаді. Для порівняння, у вересні оформили 25,2 тис. декларацій, у серпні – 23,8 тис.

Частка авто зі США після тривалого зниження зросла

У грудні 2023 року митне оформлення пройшли 23,6 тисячі вживаних легковиків з пробігом. Найбільше прибуло з країн Європейського Союзу – 12,4 тис., або 52,6%. З країн Америки на митне оформлення було подано 8,4 тис. автівок, що складає 35,7% – понад третину від усіх новоприбулих. У значно менших кількостях прибували легковики з пробігом з Норвегії (899 шт., 3,8%), Південної Кореї, (569 шт., 3%) та Швейцарії, (484 шт., 2%). Сумарна частка (округлено) з інших напрямків склала близько 3%.

Варто зазначити, що частка авто зі США поступово зменшувалась, сягнувши мінімуму у листопаді (30,4%). Зараз же вона зросла до 35,7%, хоч це ще не максимальне значення для минулого року, яке було зафіксоване у серпні – 36,6%. Слід врахувати, що на відміну від європейського напрямку, де можна сказати, що закупівлі автомобілів відбуваються майже у реальному часі, авто зі США долають доволі довгий та тривалий шлях, поки потраплять в Україну – часом до кількох місяців. Всі автівки, які прибували у грудні були викуплені на тамтешніх аукціонах ще до початку блокування польсько-українського кордону, і їх так чи інакше (навіть з довгим очікуванням у чергах «перед шлагбаумом») все ж мусили ввезти. Тож зараз ми бачимо умовну картину двох- або й тримісячної давнини, щодо активності українських дилерів на американських аукціонах.

Якщо розглянути тенденції купівлі вживаних авто із-за кордону в розрізі окремих країн, а не об’єднаних регіонів, перше місце за статистичними митними підсумками грудня посідають Сполучені Штати Америки з часткою 35% та 8,3 тис. легковиків. Дещо зменшився потік автівок з Німеччини – звідти прибуло 3,8 тис. вживаних легковиків, що менше, ніж було місяцем раніше (4,5 тис.), при цьому країна з найбільшим авторинком у Європі й надалі посідає друге місце у цьому рейтингу, з часткою 15,9%. Машин з Польщі прибуло 3 тис., а їхня частка склала 12,7%.

Тут слід додати, що Польща та Литва часто виконують роль «транзитних країн», чимало машин там не купують, а лише оформлюють експортні документи, відповідно частка фактично придбаних там автомобілів може бути меншою.

  1. США – 8287 шт.
  2. Німеччина – 3763 шт.
  3. Польща – 2999 шт.
  4. Словаччина – 1215 шт.
  5. Норвегія – 899 шт.
  6. Нідерланди – 764 шт.
  7. Чехія – 609 шт.
  8. Франція – 585 шт.
  9. Литва – 577 шт.
  10. Південна Корея – 569 шт.
  11. Швейцарія – 484 шт.
  12. Китай – 412 шт.
  13. Бельгія – 347 шт.
  14. Естонія – 283 шт.
  15. Угорщина – 278 шт.
  16. Швеція – 224 шт.
  17. Грузія – 196 шт.
  18. Данія – 182 шт.
  19. Канада – 162 шт.
  20. Велика Британія – 156 шт.

Скільки витратили грошей на вживані авто з-за кордону?

У грудні 2023 року українці придбали за кордоном усіх легковиків сумарною митною вартістю 215,9 мільйона доларів США.

Найбільше грошей витратили на купівлю авто зі США (понад $80,6 млн), що становить 37,5% від усіх витрачених за кордоном грошей на купівлю вживаних легковиків. На другому місці, з доволі помітним розривом – Польща, на чиїх «автокомісах» та у приватних продавців було залишено $26,5 млн. Третє місце у Німеччини, з «чеком» на $23,1 млн. Далі – Китай, з результатом $19,3 млн. Замикає п’ятірку лідерів за «сумарним чеком» Словаччина, з показником $11,3 млн.

  1. США – $80,6 млн
  2. Польща – $26,5 млн
  3. Німеччина – $23,1 млн
  4. Китай – $19,3 млн
  5. Словаччина – $11,3 млн
  6. Норвегія – $10,3 млн
  7. Нідерланди – $5,6 млн
  8. Чехія – $5,2 млн
  9. Південна Корея – $5,1 млн
  10. Франція – $5,0 млн
  11. Угорщина – $3,9 млн
  12. Литва – $3,7 млн
  13. Швейцарія – $2,1 млн
  14. Бельгія – $1,9 млн
  15. Канада – $1,7 млн
  16. Естонія – $1,5 млн
  17. Швеція – $1,2 млн
  18. Грузія – $1,1 млн
  19. Данія – $1,0 млн
  20. Італія – $0,8 млн

Варто зазначити, що справжня вартість автомобілів може відрізнятися – як в більшу, так і в меншу сторону, оскільки поняття «митна вартість» та справжня ціна авто – поняття дещо різні. Через недосконалість митної системи, до статистичних зрізів потрапляє більше дешевших авто, хоча насправді їхня кількість менша – бо реальна їхня вартість може бути вищою.

Скільки коштують вживані авто з-за кордону?

Основна тенденція українського імпорту залишається незмінною: найбільший попит серед українців мають доступні автомобілі вартістю $1-2 тисячі за кордоном. Не став виключенням й грудень, протягом якого таких було 9,9% від загальної кількості ввезених. Загалом, 72,4% усіх імпортованих минулого місяця легковиків коштували менш як $10 тисяч.

Через низьку купівельну спроможність та складну економічну ситуацію в Україні, найбільший попит на імпортні автомобілі спостерігається в бюджетному сегменті. Оскільки високі митні платежі роблять імпорт значної частини вживаних авто доступної цінової категорії економічно невигідним, покупці часто відмовляються від купівлі вживаного автомобіля з-за кордону та надають перевагу машинам на внутрішньому ринку. Зараз розподіл часток ринку щодо перших реєстрацій та угод купівлі-продажу всередині країни виглядає як 24% до 76%.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!