Ця частка залишалася високою протягом кількох років, доки на ринку не з’явилися різні види автоматичних коробок передач. У 2017 році частка автомобілів з механічною коробкою знизилася до 78 відсотків і з того часу продовжує падати. До 2022 року вона становила 34 відсотки, а в першій половині 2023 року – 32 відсотки.
Цьому сприяє кілька факторів. Водії все більше усвідомлюють переваги та зручності автоматичних коробок передач. Пробки у містах посилюються, і автомобілі з автоматами стають привабливішими. Поширення електромобілів, особливо Tesla, також впливає на ситуацію. Електромобілі не вимагають безлічі передач для передачі потужності, через те, що електричні двигуни мають високий крутний момент по всьому діапазону оборотів.
Дані від JATO показують, що у 2010 році лише 6 відсотків нових легкових автомобілів, проданих у США, були оснащені механічною коробкою передач. Цей показник знизився до 4% у 2019 році та до 2% у 2020 році. За останні два роки механічна коробка практично не зустрічається на ринку США, становлячи лише 0,9 відсотка у першій половині 2023 року.
З іншого боку, механічні коробки передач залишаються популярним вибором у країнах з економікою, що розвивається. У Латинській Америці та Південній Африці вони становлять значну частку продажів – понад 30 відсотків нових автомобілів реєструються з механічними коробками передач. Попри те, що розрив у цінах між автоматичними та механічними коробками передач скоротився за останні 20 років, це все одно залишається важливим аспектом для споживачів з обмеженим бюджетом.
Поява доступних електромобілів також може змінити ситуацію. Збільшення кількості продажів електромобілів, особливо у країнах, де популярні бюджетні електричні автомобілі, призводить до зниження частки машин з механічною коробкою передач.
Leave a Comment