Експерти перевірили справжність бензину на АЗС в Україні

Час читання: 3 хв.
0

Дивно, але, незважаючи на війну, попит на преміальний бензин А-100, який коштує понад 60 гривень за літр, в Україні зростає. А де є попит, там є і пропозиція, тому деякі мережі відновили продаж “сотки”. Звісно, у маленьких містечках та на трасах їх майже неможливо знайти, але у великих містах купити А-100 можна без проблем.

При цьому багато автомобілістів щиро переконані, що А-100 – це не справжнє пальне, а звичайний дев’ятивідсотковий бензин зі спеціальними присадками, які шкідливі для автомобілів і підвищують детонаційну стійкість. Експерти Інституту споживчих експертиз вирішили з’ясувати, міф це чи правда і чи варто за таке пальне платити більше.

Інститут отримав чотири зразки бензину А-100 і один зразок бензину А-98 на ринку; чотири зразки “сотки” продавалися як “іменні” марки (WOG Mustang 100, SOCAR NANO 100, UPG 100 і KLO 100), а один зразок продавався як 98 київським зразок продавався як 98 київською мережею GRAND PETROL.

Реклама

Традиційно експерти розділили отримані в лабораторії результати на зелену, синю і червону зони. До першої зони потрапили зразки пального, що відповідають стандартам Євро-5, до синьої – без порушень, але з “запасом міцності”, а до червоної – зразки пального, що не відповідають відповідним нормам ДСТУ. Зразки перевірялися за найважливішими параметрами: октанове число, вміст сірки та об’ємні частки ароматичних вуглеводнів і бензолу. Однак цього разу все було інакше.

Якість преміального бензину з високим октановим числом має велике значення для власників “заряджених” автомобілів, двигуни і паливні системи яких розраховані на високу ступінь стиснення, а також на тривалу роботу в максимальному режимі. Сучасні спортивні автомобілі з турбонаддувом особливо чутливі до неякісного пального з різних причин. Заправка в бак низькооктанового палива або палива з низькоякісними присадками створює зайве навантаження на форсунки, викликаючи коксування і відкладення. Це призводить до поступового погіршення розпилення повітряної суміші, що призводить до млявої роботи двигуна на низьких обертах, втрати потужності та підвищеної витрати палива.

Зелена зона.

Цього разу це унікальна ситуація, але “зелена” зона була єдиною в дослідженні. Жоден зразок не був визнаний неякісним, і весь протестований бензин пройшов випробування, виправдовуючи значно вищу ціну.

Першим параметром, який вимірювали, було октанове число – найважливіший параметр для роботи двигуна. Тут усі зразки виявилися “чесними” і відповідали заявленим значенням: октанове число WOG Mustang 100 і SOCAR NANO 100 становило 102; KLO 100 і 100 UPG 100 також були відмінними (рівно по 100 одиниць); зразки GRAND PETROL також мали октанове число вище заявленого значення 98,4 одиниць. Оскільки в кустарних умовах дуже важко отримати однорідні результати, ці точні параметри чітко вказують на те, що в усіх суб’єктах паливо є заводського виробництва.

Далі було виміряно вміст сірки – один з найважливіших показників довговічності та ресурсу двигуна. Це особливо важливо для потужних “заряджених” двигунів. Це пов’язано з тим, що навіть незначний надлишок цієї речовини може спричинити серйозні проблеми в складних паливних системах швидкісних автомобілів: найнижче значення (лише на 3 мг/кг нижче межі 10) було виявлено в SOCAR NANO 100, WOG Mustang 100 (4 мг/кг) і KLO (5 мг/кг) мають найнижчі показники ) мають найнижчі значення, інші учасники також значно нижче граничних значень.

Щодо вмісту ароматичних вуглеводнів, то всі учасники показали значення в межах норми. Зокрема, KLO100 становить лише 16,8%, що майже вдвічі менше референтного значення.

Далі було перевірено ще один важливий показник – вміст бензолу. Підвищений вміст бензолу “вбиває” каталізатор, скорочуючи термін служби двигуна в 10 разів і негативно впливаючи на якість повітря в містах, оскільки WOG Mustang 100 є найчистішим бензином (0,13%, стандарт – 1% або менше), тоді як SOCAR NANO 100 містить лише 0,23% бензолу. Стандарт – 0,23%.

Висновки ICE.

За словами експертів, основний висновок дослідження полягає в тому, що на великих АЗС наразі немає фальсифікату, тобто неякісного високооктанового бензину А-100 або А-98; А-100 можна сміливо заливати в суперкари і в “зарядку” звичайних моделей; а А-98 можна сміливо заливати в “зарядку” “заряджених” моделей.

Що стосується ціни на бензин А-100, то вона досить широка. Однак конкуренція зараз вийшла на рівень складніший, ніж просте порівняння граничних цін. По-перше, існує індивідуальний підхід до клієнтів завдяки системі лояльності. Граничні ціни кардинально різняться, але у великих мережах ціна літра пального може бути дешевшою, ніж у дисконтному магазині. По-друге, це сервіс. Багато водіїв обирають дорожчі мережі, але отримують додаткові зручності та бонуси.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!