Китайська асоціація автовиробників (CAAM) звітувала про виробництво, продаж та експорт автомобілів за вересень і за три квартали 2023 року.
За всіма показниками перевищено прогнозні значення та встановлено нові рекорди. У розвитку китайського автопрому знову відзначається «Ефект золотого вересня та срібного жовтня».
У першому осінньому місяці року з конвеєрів «піднебесних» автовиробників зійшло 2,85 млн авто – більше на +10,7%, ніж у попередньому місяці, на +6,6%, ніж роком раніше. Продано ще більше – 2,858 млн автомобілів з тим же місячним приростом і збільшенням реалізацій рік до року на +9,5%.
За перші три квартали 2023 року з січня по вересень включно сумарний обсяг виробництва та продажів у Китаї склав 21,075 млн і 20,169 млн автомобілів відповідно, – на +7,3% та +8,2% більше, ніж за цей же період попереднього року.
На експорт у дев’ятому місяці року відправлено близько 444 тисяч автомобілів – майже наполовину більше, ніж торік (+47,7%), і на +9% більше, ніж у серпні-2023. Перевищення рубежу 400 тис. експортованих авто відзначається другий місяць поспіль.
Усього за дев’ять місяців року на зовнішні ринки поставлено 3,388 млн авто, – на +60% більше ніж рік тому. Таким чином, Китай у 2023 році завоював статус найбільшого світового автоекспортера, обігнавши Японію.
Вересневий лідер «піднебесного» експорту SAIC Motor – близько 94 тис. авто. На другому місці Chery, – 90 тис., замикає трійку провідних китайських автоекспортерів Geely, – 34 тис. автомобілів.