Коли справа доходить до компактних електричних моделей, Citroën поки що відстає від великої групи Stellantis. Однак тепер французи одним махом компенсують це. Новий Citroën ë-C3 набагато доступніший, ніж e-208 або Corsa Electric, має іншу платформу і відіграє новаторську роль у групі. Новий Citroen е-С3 має з’явитися у дилерів у другому кварталі 2024 року. Дешевша версія з’явиться пізніше, у 2025 році.
Літера “ë” в Citroën ë-C3, звичайно ж, означає “електричний”. Однак це також просто наступник нинішнього Citroën C3 і, отже, четверте покоління цієї моделі. Це робить його дуже важливим, оскільки на частку C3, як і раніше, припадає майже 30% продажів Citroën. З першого погляду стає зрозумілим, що новий C3 значно відрізняється від своїх попередників. Вищий кузов, більший дорожній просвіт і прямий «ніс» безпомилково надають йому вигляду кросовера, хоча Citroën категорично не називає його так, а отже, він не є наступником C3 Aircross.
Новий Citroen C3 доступний з бензиновим двигуном потужністю 100 к.с. і у вигляді м’якого гібрида, але під час його появи вся увага, звичайно, буде зосереджена на електричному ë-C3. Не дивно, адже це, звичайно, не просто Citroen-версія Peugeot e-208 чи Opel Corsa Electric. Цей автомобіль явно на крок нижче цих моделей у всіх відношеннях і має власну, поки що унікальну платформу з такою ж трансмісією. За словами Stellantis, платформа розумного автомобіля в першу чергу призначена для електромобілів і пропонує місце для установки не дуже складної батареї ємністю 44 кВт-год. Це батарея LFP, тому в ній використано менше рідкісноземельних металів, а зарядка до 100% повинна бути можлива без надмірного зношування. Citroën обіцяє запас ходу за 320 км.
Ціна новинки: 24 290 євро. Вже зараз зрозуміло, що цей Citroen займає унікальне місце в автомобільному світі: навіть доступні «китайці» коштують від 30 тисяч доларів і мають порівняльний запас ходу, тоді як єдиний дешевший варіант — Dacia Spring — набагато менший і має запас ходу 230 км. . Крім того, Citroën ë-C3 оснащений трифазним зарядним пристроєм і може бути повністю заряджений за допомогою швидкого заряджання потужністю 100 кВт. Це дуже зручно для цього сегмента і означає, що його також можна використовувати для тривалих тривалих поїздок. Citroën також обіцяє електричну версію початкового рівня із запасом ходу 200 км та ціною близько 20 000 євро.
Те, що це не просто Е-208 з іншим дизайном, видно і за характеристиками. Замість 136 або 156 л.с. електродвигун Citroën М-C3 передає на передні колеса лише 113 к.с. Він розганяє машину від 0 до 100 км/год за 11 секунд. Максимальна швидкість становить 135 км/год. Citroën, звичайно, зовсім не прагне вражаючих характеристик, але він явно прагне комфорту. Новий C3 – перший C3, який отримав амортизатори Citroen Advanced Comfort, а також сидіння Advanced Comfort.
При довжині 4,01 метра та ширині 1,76 метра C3 у цих відносинах майже такого ж розміру, як нинішній C3, і, отже, є справжнім автомобілем B-сегменту. Це призводить до більш прямої та високої посадки та трохи більшого обсягу багажного відділення (310 літрів). Усередині добре видно, що це насправді бюджетна модель. Панель приладів проста по дизайну, але Citroën вдалося надати їй приємний зовнішній вигляд за рахунок продуманого оформлення. Наприклад, є цифрова панель приладів, яка проектує інформацію на чорну смугу в самому верху панелі приладів. Центральний тачскрин є, але тільки в дорожчій версії Max . You початкового рівня поставляється з власником для телефону, який можна підключити до автомобіля через програму для керування всіма видами інформаційно-розважальних та навігаційних функцій. На щастя, для клімат-контролю телефон не потрібен – для нього є окремі кнопки. “Проміжна версія” Plus поки недоступна.
Хоча раніше представлений ë-C3 явно є Citroën поточного покоління, європейська версія багато в чому відрізняється від того, що ми бачимо зараз у Citroën. Тут немає фар, розділених на два світлові шари, тут менш округлі форми, ніж на C4 або C5-X. Citroën явно надихнувся моделлю Oli 2022 року та переніс, серед іншого, базовий дизайн фар та задніх ліхтарів, а також новий логотип. У майбутньому ми, швидше за все, побачимо ці функції на інших Citroën. В іншому C3 має досить консервативну форму.
У новому Citroën С3 немає нічого китайського. Строго кажучи, це не зовсім так, оскільки акумулятор справді поки що поставляється з КНР. Однак ситуація зміниться, коли Citroën придбає акумулятори у European Automotive Cells Company. З цього моменту цей електричний C3 справді є суто європейським, адже його розробили у Франції, а збудували у Словаччині.