Новини

Європарламент проголосував за пом’якшення стандарту Євро-7

Європейський парламент схвалює пропозицію щодо дещо ослабленої версії стандарту викидів Євро-7. Для легкових автомобілів це означає, що щодо вихлопних газів дотримується стандарту Євро-6. Ці норми діятиме до 1 липня 2030 року для легкових автомобілів та мікроавтобусів та до 1 липня 2031 року для автобусів та вантажівок. Згідно з початковим планом, правила для легкових авто та фургонів мають бути жорсткішими з 1 липня 2025 року, а для більш важких транспортних засобів – з 1 липня 2031 року.

«Ослаблення», звичайно, відбувається не тому, що ЄС хоче, щоб автомобілі забруднювали довкілля, а тому, що виробникам автомобілів знадобилася б невиправдана кількість часу та зусиль, щоб відповідати раніше запропонованому, суворішому стандарту Євро-7. Аргументація полягає в тому, що цю енергію краще було б витратити на розробку екологічно чистих (електричних) автомобілів, які вже вкладено багато інвестицій.

Противники поправки стверджують, що суворіші правила необхідні громадського охорони здоров’я. Варто зазначити, що йдеться не лише про чисту благодійність, адже у цьому таборі також знаходяться виробники каталітичних нейтралізаторів та інших засобів, що знижують викиди.

Європейський парламент заявляє, що розглянув це питання з обох сторін і тому згоден із наведеними вище аргументами. Депутат Олександр Вондра говорить про це так: «Було б контрпродуктивно розробляти екологічну політику, яка завдасть шкоди як європейській промисловості, так і її мешканцям».

Але ЄС не був би ЄС, якби за цим не відбувся черговий багатомісячний процес, який має призвести до вироблення остаточної версії зміненого плану, за яким Європейський парламент, Європейська комісія та Європейська рада знову проголосують на початку 2024 року.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Євро-7

Останні записи

Renault може відродити “заряджені” моделі Renault Sport

Renault натякнула на можливе повернення "заряджених" моделей Renault Sport, незважаючи на офіційну відмову від лінійки…

12.12.2025

Як уникнути проблем з авто під час довгого простою

Деякі водії взимку користуються іншим транспортом або мають окремі авто для різних сезонів. Інколи машина…

12.12.2025

Сучасні електрокари не загрожують пішоходам більше, ніж ДВЗ

Нове дослідження Лідського університету показало, що електромобілі не становлять більшої загрози для пішоходів, ніж автомобілі…

12.12.2025

Два китайські електромобілі отримали 5 зірок Euro NCAP

Китайські електромобілі продовжують виходити на європейський ринок, і їх тестують за суворими стандартами безпеки Euro…

12.12.2025

Гетманцев пояснив зміни щодо оподаткування електромобілів у 2026 році

З 1 січня 2026 року втратить чинність норма Податкового кодексу, яка звільняла від ПДВ імпорт…

12.12.2025

Toyota повернула лідерство в рейтингу прогнозованої надійності, Subaru на другому місці

Минулого року Subaru несподівано випередила Toyota в рейтингу прогнозованої надійності, що стало справжнім шоком для…

12.12.2025