Європарламент проголосував за пом’якшення стандарту Євро-7

Час читання: < 1 хв.
0

Європейський парламент схвалює пропозицію щодо дещо ослабленої версії стандарту викидів Євро-7. Для легкових автомобілів це означає, що щодо вихлопних газів дотримується стандарту Євро-6. Ці норми діятиме до 1 липня 2030 року для легкових автомобілів та мікроавтобусів та до 1 липня 2031 року для автобусів та вантажівок. Згідно з початковим планом, правила для легкових авто та фургонів мають бути жорсткішими з 1 липня 2025 року, а для більш важких транспортних засобів – з 1 липня 2031 року.

«Ослаблення», звичайно, відбувається не тому, що ЄС хоче, щоб автомобілі забруднювали довкілля, а тому, що виробникам автомобілів знадобилася б невиправдана кількість часу та зусиль, щоб відповідати раніше запропонованому, суворішому стандарту Євро-7. Аргументація полягає в тому, що цю енергію краще було б витратити на розробку екологічно чистих (електричних) автомобілів, які вже вкладено багато інвестицій.

Противники поправки стверджують, що суворіші правила необхідні громадського охорони здоров’я. Варто зазначити, що йдеться не лише про чисту благодійність, адже у цьому таборі також знаходяться виробники каталітичних нейтралізаторів та інших засобів, що знижують викиди.

Європейський парламент заявляє, що розглянув це питання з обох сторін і тому згоден із наведеними вище аргументами. Депутат Олександр Вондра говорить про це так: «Було б контрпродуктивно розробляти екологічну політику, яка завдасть шкоди як європейській промисловості, так і її мешканцям».

Але ЄС не був би ЄС, якби за цим не відбувся черговий багатомісячний процес, який має призвести до вироблення остаточної версії зміненого плану, за яким Європейський парламент, Європейська комісія та Європейська рада знову проголосують на початку 2024 року.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!