Renault Megane II “на бляхах” – недорогий ризик

0
1767

Друге покоління Renault Megane на наших дорогах зустрічається досить часто і багато з цих автомобілів – з європейськими номерами. Спробуємо розібратися, що робить ці французькі машини настільки популярними.

Renault Megane II у кузові хетчбек почали випускати у 2002 році. Тоді його зовнішність вважалась новаторською і подобалася далеко не всім. Зате, якщо припадала до душі, то відмовитися від покупки було непросто.

Відповідно, купували Megane II люди імпульсивні й емоційні. Не чужою їм була і нотка новаторства. Трохи пізніше стартував випуск седанів і універсалів. Їх вже купували за розрахунком – ціна була привабливою.

Седани випускались на турецькому заводі Renault і мали дуже привабливу ціну

У 2005 році Megane II пережив рестайлінг і позбувся переважної більшості “дитячих хвороб”. Саме автомобілі, випущені з 2005 по 2008 рік, вважаються найбільш вдалими представниками цього сімейства.

Купе-кабріолет з жорстким складним дахом зараз коштує недорого

Зараз в Україні вживані Megane II перепродають за 4 000 – 7 000 доларів. У той же час аналогічні авто “на бляхах” коштують від 1 500 до 4 000.

Більшість автомобілів з українською пропискою обладнані бензиновими моторами об’ємом 1,4 і 1,6 л. Рідше зустрічаються дволітрові версії. Європейські номера, як правило, передбачають наявність під капотом дизельних моторів об’ємом 1,5 або 1,9 л.

Універсал – найбільш поширений тип кузова серед авто на європейській реєстрації

Кузов Renault Megane II

Одна із сильних сторін Renault Megane II – стійкий до корозії кузов. Іржаві екземпляри – велика рідкість.

Також до особливостей кузова варто віднести пластикові передні крила. Вони не іржавіють, коштують недорого і завдяки своїй пружності рідко пошкоджуються при легких ДТП. Але зняття або встановлення пластикового крила вимагає від майстра особливої кваліфікації, тому за кузовні роботи з Megane II беруться далеко не всі СТО.

Читайте також: Renault Laguna “на бляхах”: чи варто брати

Бензинові мотори Рено Меган 2

Бензинові двигуни відрізняються дуже хорошими ресурсними показниками. При дотриманні регламенту обслуговування вони легко виходжують по 600-800 тис. км.

Всі бензинові мотори володіють пристойним моторесурсом

Ложкою дьогтю для всіх бензинових моторів є вельми специфічний процес заміни ременя ГРМ. Виконання цієї операції без спецінструменту неможливе. На шестірні коленвала немає шпонки. Той, хто береться за заміну ременя ГРМ не знаючи цього нюансу, і не маючи спеціальних пристосувань має величезні шанси “загнути клапана”.

Таким чином авто прив’язується до фірмового або спеціалізованого по марці Renault сервісу. Згідно з регламентом, заміна ременя ГРМ потрібна кожні 60 тис. км. Бюджет такої операції – 100-150 доларів.

Без спецінструменту планове обслуговування двигуна неможливе – це прив’язує авто до спеціалізованого сервісу

У перших дорестайлінгових версіях всі бензинові мотори Megane II забезпечували чотирма котушками запалювання фірми Sagem. Вони досить часто виходили з ладу, в результаті чого мотор починав “троїти”. Renault в результаті змінив постачальника, скориставшись послугами компанії Denso.

Але деякі творіння Sagem, які залишились, все ще можна зустріти під капотами Megane II. У 90% випадків саме котушка запалювання є причиною “троїння” мотора. Втім, нова котушка від пристойного постачальника коштує не дуже дорого – близько 50 доларів.

Котушки запалювання, які регулярно виходили з ладу, були поширеною проблемою перших Renault Megane II

Ще одна особливість регламенту обслуговування бензинових моторів – заміна свічок запалювання кожні 15 тис. км пробігу. Якщо на рекомендованих виробником свічках їздити довше, зазор у них збільшується настільки, що іскра його не може пробити, а це веде до виходу з ладу навіть якісної котушки запалювання.

Дизельні мотори Рено Меган 2

Дизелі у Megane II більш примхливі. Крім планової заміни ременя ГРМ, яку потрібно проводити кожні 60 тис. км, фахівці рекомендують з такою ж періодичністю чистити клапан EGR. В іншому випадку він закоксовується і виходить з ладу. Його заміна обходиться у 150-200 доларів.

Дизельні мотори володіють заздрісною паливною економічністю

Піддається ризику і паливний насос високого тиску. Заправка неякісним паливом дуже швидко виводить його з ладу. Нормальний ресурс ПНВТ – 200-250 тис км, після чого йому в більшості випадків потрібна реставрація (600-800 доларів).

ПНВТ чутливий до якості палива

При зносі ПНВТ стружка з нього, в більшості випадків, потрапляє у паливні форсунки, пошкоджуючи розпилювач. Вітчизняні умільці давно навчилися реставрувати форсунки (80-120 доларів за штуку), але іноді реставрація неможлива і потрібна їх заміна (250-300 доларів за кожну нову форсунку).

Паливні форсунки не завжди підлягають реставрації – іноді їх доводиться міняти.

Ще одне слабке місце наддувних дизелів – турбонагнітач. Його нормальний ресурс 200-250 тис.км. Потім потрібна реставрація (300-600 доларів) або заміна (600-800 доларів за неоригінальну деталь).

Зараз читають  Найпоширеніші помилки при прогріванні салону авто

Іноді виходить з ладу обгонна муфта генератора

Крім того генератори на дизельних версіях були обладнані обгінною муфтою, яка теж має ресурс близько 200-250 тис км. Бюджет на її заміну – 100-150 доларів.

Трансмісія Renault Megane II

Переважна більшість Megane II обладнана механічними коробками передач. Власне коробки досить надійні і дуже рідко виходять з ладу.

Найчастіше докучає гідравлічний вижимний підшипник. Незважаючи на те, що ця деталь відсутня у комплекті зчеплення, фахівці рекомендують його міняти превентивно – раз на 100-120 тис км, разом із заміною зчеплення. Вартість комплекту зчеплення – 100-150 доларів. Гідравлічного вичавного підшипника – 50-80 доларів. Роботи по заміні вказних деталей – 50-100 доларів. Відповідно, загальний бюджет – 200-300 доларів.

Гідравлічний вижимний підшипник може раптово вийти з ладу – міняти його бажано у превентивному порядку

Дизельні версії, на відміну від бензинових, обладнані демпферним маховиком. Його ресурс 200-300 тис км. Фактично, міняти його потрібно при кожній другій заміні зчеплення. Ціна неоригінального маховика – 500-600 доларів.

Демпферний маховик встановлювався тільки на дизельних версіях

Автоматичні коробки передач у Megane II ранніх років випуску були проблемними. Вони текли по стику і в багатьох випадках їх міняли по гарантії. Але й наступні версії автоматичних коробок мають невеликий запас міцності.

Автоматичні коробки передач надійні тільки за умови дбайливої експлуатації і своєчасного обслуговування

Пробуксовки у снігу, занадто активне водіння і несвоєчасне обслуговування швидко виводять автомати з ладу. Ремонт дорогий – 1000-1500 доларів. А знайти автомат на розбиранні можна не завжди – версій з АКПП було продано небагато.

Підвіска Рено Меган 2

Підвіска Megane II призначена для хороших європейських доріг і в українських реаліях відчувається злегка жорсткуватою.

У наших умовах ресурс важелів рідко перевищує 80-100 тис км. Коштують вони близько 100-120 доларів за пару. Приблизно стільки ж виходжують і передні амортизатори (150-200 доларів за пару).

Набагато частіше, раз в 20-30 тис. км потрібна заміна втулок стабілізатора – 20-30 доларів за деталі і 40-80 на роботу з їх заміни. Тих же 20-30 тис км виходжують кермові тяги. Їх ціна 40-80 доларів за пару.

Деталі підвіски відносно недорогі

Ранні версії Megane II мали кілька “дитячих хвороб”, пов’язаних з підвіскою. Підшипники опор передніх амортизаторів часто виходили з ладу, що призводило до ривків при обертанні рульового колеса. Також були проблеми, пов’язані з кріпленням передньої частини підрамника, а це призводило до виникнення дзвінких клацаючих звуків при переїзді нерівностей.

Ці проблеми усувалися в гарантійному порядку, а пізніше були вирішені на рівні виробництва і у пострестайлінгових версіях не виникали зовсім. Але купуючи старий Megane II з невеликим пробігом, є ризик з ними зіткнутися.

Задня підвіска завдяки простоті конструкції дуже надійна

Задня підвіска більш надійна. Кожні 150-200 тис. км пробігу потрібна заміна сайлентблоків задньої балки (50-80 доларів за пару) і задніх амортизаторів (100-150 доларів за пару). Пружини задньої підвіски мають ресурс 250-300 тис. км і коштують 100-150 доларів за пару.

Задні гальмівні колодки зношуються швидше передніх

Нерівномірне зношування задніх гальмівних колодок є конструктивною особливістю Renault Megane II. Внутрішні колодки стираються набагато швидше зовнішніх. Для зменшення цього ефекту сервісмени рекомендують якомога рідше користуватися стоянковим гальмом і при плановому ТО міняти колодки місцями.

Електрика Рено Меган 2

Електрообладнання особливих проблем не доставляє, але якщо складності виникають, то без фірмового сканера Renault сan Сlip їх вирішити практично неможливо. Цей фактор прив’язує обслуговування і ремонт Renault Megane II до фірмового або спеціалізованого сервісу.

Без Renault CAN Clip діагностика електрообладнання неможлива

Рекомендація “Авто24”

Бензинові версії Renault Megane II менш примхливі. Дизельні вимагають більш дорогого і частого обслуговування, але можуть похвалитися заздрісною паливною економічністю.

У порівнянні з більшістю конкурентів Megane II володіє істотною перевагою у вигляді добре захищеного від корозії кузова. До недоліків можна віднести хіба що прив’язку до спеціалізованого сервісу.

Купівля вживаного авто – це завжди ризик, а використання напівлегальних схем “євроблях” – ризик ще більший.

Але на користь Renault Megane II грає невелика стартова ціна, надійність кузова і основних агрегатів, а також попит з боку розборок – відкатавши свою Megane II можна здати на запчастини за непогані гроші.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, введіть свій коментар!
Будь ласка, введіть своє ім'я тут

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.