Новини

До 2030 року частка електромобілів на світовому ринку може становити до 86%.

Безшумні електромобілі можуть стати повсюдними до кінця десятиліття. Згідно зі звітом Інституту Рокі-Маунтін (RMI), до 2030 року автомобілі з нульовим рівнем викидів займатимуть частку світового ринку від 62 до 86 відсотків.

Світовий попит на нафту для автомобілів пройшов свій пік і до кінця десятиліття перебуватиме у вільному падінні. Спільноті електромобілів не звикати до різкого зростання продажів за останні кілька років. За даними Міжнародного енергетичного агентства, 14 відсотків усіх автомобілів, проданих у 2022 році, були електричними, порівняно з дев’ятьма відсотками у 2021 році та всього 5 відсотками у 2020 році.

Бум очолює Китай, найбільший у світі ринок електромобілів, та Північна Європа, де такі країни, як Норвегія, лідирують із 71-відсотковою часткою ринку електромобілів, згідно з даними EV Volumes. 2022 року частка ринку електромобілів у Китаї становила 27 відсотків, у Європі — 20,8 відсотка, а США — 7,2 відсотка. Серед найбільш швидко зростаючих ринків електромобілів можна виділити Індонезію, Індію та Нову Зеландію.

У звіті RMI йдеться про те, що економіка є новою рушійною силою. Ціновий паритет з автомобілями з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ) вже досягнуто з точки зору загальної вартості володіння, і світові ринки знаходяться на шляху до досягнення паритету цін до 2030 року. Tesla Model Y вже досягла цінового паритету зі своїми конкурентами із ДВС.

Крім того, конкуренція між автовиробниками також сприяє змінам: до кінця десятиліття вже збудується достатня кількість заводів з виробництва акумуляторів для електромобілів та гібридів. У США стимули, передбачені Законом про зниження інфляції адміністрації Байдена та двопартійним Законом про інфраструктуру, також викликали бум будівництва та переоснащення заводів.

На додаток до політичних заходів ціни на акумулятори впали на 88 відсотків з 2010 року, оскільки щільність енергії продовжує збільшуватися на шість відсотків на рік.

Більше того, RMI прогнозує, що «льодовиковий період» добігає кінця. Попит на автомобілі, що працюють на викопному паливі, досягнув піку в 2017 році і знижувався зі швидкістю п’ять відсотків на рік. RMI прогнозує, що попит на нафту для автомобілів впаде на мільйон барелів на день до 2030 року, а світовий попит на нафту впаде на чверть.

У дослідженні робляться сміливі прогнози на майбутнє, але зазначається, що темпи впровадження електромобілів можуть змінитися через непередбачені аспекти, такі як геополітична ситуація у світі, різні настрої споживачів, а також соціально-політична та економічна нерівність. Це досить оптимістичний погляд на майбутнє.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Названо 3 способи перевірити глибину протектора шин самостійно

Осінь приносить мінливу погоду, калюжі та мокрий асфальт, тому особливо важливо стежити за станом шин…

08.10.2025

Toyota відкликає майже 400 тисяч авто через технічну несправність

Компанія Toyota оголосила про відкликання майже 400 тисяч автомобілів у США через несправність, яка може…

08.10.2025

Топ-7 позашляховиків із легендарною надійністю, які служать десятиліттями

У часи, коли навіть преміальні автомобілі починають "втомлюватися" після 150 тисяч кілометрів, на ринку все…

08.10.2025

Toyota вказала на продаж підроблених гібридів іншими виробниками

Toyota висловила занепокоєння через те, що деякі виробники позначають автомобілі з 48-вольтовими mild-hybrid системами як…

08.10.2025

Як підготувати машину до морозів і уникнути проблем взимку

Коли на вулиці хуртовина, двірники стукають по склу, а температура падає до мінус двадцяти, відразу…

08.10.2025

Новий Kia Sportage показали на спекулятивних рендерах

Кросовер Kia Sportage веде свою історію з далекого 1993 року. 2021-го року цей світовий бестселер…

08.10.2025