Цей мотор монтується прямо в колесо. Теоретично, в колесо будь-якого автомобіля. Ідею розробила і після восьмирічних випробувань збирається впровадити британська компанія Protean Electric. І готовий продукт може з’явитися вже в цьому році.
Все вже практично готове і ретельно перевірено. Тепер компанія вирішує проблеми надлишкової ваги конструкції, яка називається Protean Drive. Сенс полягає в тому, щоб полегшити роботу компаніям, які збираються пов’язати свій бізнес з виробництвом електрокарів, пише motorglobe.org.
Привабливість у тому, що за допомогою електродвигуна, вмонтованого в маточину колеса, вирішує відразу кілька проблем. По-перше, він може бути використаний для моноприводних електромобілів, по-друге, для гібридизації звичайних автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння, а по-третє, для перетворення моноприводної техніки в повнопривідну.
Protean Drive – це автономний «інтелектуальний» привід, що складається з магніту, електродвигуна і керуючої електроніки, що відповідає за роботу приводу. Кожен мотор видає 109 к.с. потужності і 1345 Нм крутного моменту. Легко підрахувати, скільки буде віддавати монопривідний автомобіль з двома такими рушіями.
Використання Protean Drive виключає застосування карданних валів і трансмісій. Таким чином збільшуючи об’єм салону автомобіля. Крім того, пара моторів важить менше, ніж силова установка BMW i3. Це всього 72 кг. Але є проблема. Кожне колесо з двигуном всередині важить по 36 кіло мінімум.
Все вже багато разів випробувано. В якості донора був обраний Volkswagen Golf, в якого просто «налаштували» підвіску. І зайва маса не суттєво впливала на роботу всієї системи. Випробування повторили і на VW Golf GTE.
До плюсів конструкції можна віднести втрати на тертя через відсутність трансмісії і непогану віддачу системи регенерації електрики при гальмуванні. Ще одним плюсом стала універсальність Protean Drive. Рушій може бути розміщений в будь-якому колісному диску, діаметром від 14 до 20 дюймів.
Уже розпочато дослідне виробництво. Поки на китайській фабриці випускають п’ять-десять Protean Drive в тиждень. І гальмує справу висока вартість системи. Поки Protean Drive обходиться дорожче, ніж звичайна електрична установка. Але розробники кинули всі сили на здешевлення продукту.