Categories: Авто

Як охолодити машину в спеку: знайдено найшвидший спосіб

Американський водій провів експеримент. Мета – виявити найбільш ефективний спосіб охолодити розпечений салон автомобіля.

Автомобілісти створюють прохолоду в машинах різними способами, але як дізнатися, який з них дійсно дієвий, а який лише забирає час? Аарон Міллер, один з авторів порталу Thrillist, провів, можна сказати, науковий експеримент – він залишав машину на пекучому сонці, а через кілька годин проводив досліди, заміряючи швидкість падіння температури в салоні.

Спосіб 1: кондиціонер на повну котушку

Найбільш традиційна послідовність дій: завести двигун і включити кондиціонер на максимум. Машина залишилася стояти на місці, щоб зімітувати простий в глухий пробці. Для Аарона це було випробуванням – на самому початку експерименту температура всередині становила 53,3 градуса і, через десять хвилин знизилася всього до 43,3 градусів.

Через 15 хвилин салон не поспішав охолоджуватися – прилад зафіксував 41,7 градуса, а через 20 хвилин 39,4 градуса. Тим часом, на вулиці було 37,8 градуса.

Спосіб 2: їзда з кондиціонером і відкриті вікна

Наш експериментатор зробив те, що зазвичай не рекомендують – поїхав, включивши кондиціонер на повну потужність і опустивши вікна. У салоні було прохолодніше, ніж днем ​​раніше: 52,2 градуса.

Через дві хвилини Аарон підняв скла. Що в підсумку? Через сім хвилин після початку досліду температура знизилася до 43,3 градуса і до 38,3 ще через 3 хвилини, а на 15-й хвилині внутрішній простір автомобіля охолов вже до 36,1 градуса.

Спосіб 3: їзда з кондиціонером і піднятими вікнами

На третій день Аарон зробив все те ж саме, що і напередодні, але з тією лише різницею, що вікна були «задраєно». За перші п’ять хвилин салон остудився з 58,9 градусів до 50, на десятій хвилині всередині був 41,7 градусів, до п’ятнадцятої – 34,4 градуса. Нарешті, під завісу експерименту термометр зафіксував 31,1 градус. Результат очевидний, адже при їзді з опущеними вікнами ви впускаєте в салон нагріте повітря з вулиці і, тим самим, уповільнює процес охолодження.

Спосіб 4: “помахати” дверима

На десерт Міллер залишив народний спосіб охолодження салону, який відомий і нашим автомобілістам: опустив пасажирське вікно, а потім «помахав» дверима з десяток разів, щоб вигнати розпечене повітря. Після цього наш герой підняв скло, включив кондиціонер на повну потужність і поїхав. Тест почався з 57,2 градусів, які через п’ять хвилин перетворилися на 51,1 градус, що не сильно краще. Але далі температура стала падати куди швидше і знижувалася з кожною хвилиною – 46,7, 41,7 … Через контрольні десять хвилин вона опустилася нижче 38 градусів і Міллер вимкнув кондиціонер. Втім, ставало все прохолодніше – ще через п’ять хвилин термометр показав 32,8 градуса, а за підсумками експерименту в салоні було 30 градусів. Саме четвертий спосіб і став найбільш ефективним.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

В Україні зростає попит на дизельні авто: Renault знову в лідерах

На українському авторинку поступово відновлюється інтерес до дизельних автомобілів, і протягом останніх кількох місяців попит…

19.12.2025

Провідні автовиробники масово відкликають авто через проблеми з двигунами

Цього року багато автовиробників зіткнулися з проблемами в роботі двигунів. За даними Autonews, найбільше скарг…

19.12.2025

Китайські бренди нарощують продажі гібридів у Європі

Європейський авторинок швидко рухається у бік електрифікації. Продажі електромобілів і плагін-гібридів зростають, хоча машини з…

19.12.2025

Як електроніка може зробити авто некерованим узимку

Керувати сучасними "розумними" автомобілями взимку часто складніше, ніж простішими моделями. Причина - велика кількість електронних…

19.12.2025

Автоексперт назвав головну причину зимових ДТП

Багато водіїв помилково вважають, що зимові аварії трапляються лише через ожеледицю або сніг. Насправді головна…

19.12.2025

Компактні електрокари до 15 000 євро: нові правила ЄС

Європейські автомобілі дорожчають через суворі технічні регламенти, проте в ЄС для виробників передбачили стимул, завдяки…

19.12.2025