Українцям показали унікальну маршрутку виробництва ЗАЗ

Час читання: 3 хв.
0

Мало хто знає, але радянський уряд розглядав Запорізький автомобільний завод (ЗАЗ) як виробника малолітражних легкових автомобілів, зокрема ЗАЗ-965. Але насправді на заводі були спроектовані найцікавіші маленькі фургони, що існували в єдиному екземплярі.

На початку 1960-х років у СРСР виникла потреба в малотоннажних вантажних автомобілях для потреб народного господарства. З цією метою фахівці Запорізького заводу самовільно розпочали розробку власних легких вантажівок з вагонним компонуванням та повним приводом.

Активна робота над цими машинами почалася в 1961 році, і до наступного року було створено перший прототип, який отримав назву ЗАЗ-970. Ця машина мала вантажне компонування та заднє розташування двигуна. 0,9-літровий двигун потужністю 27 л. забезпечував задовільну динаміку, і ЗАЗ-970 міг розвивати швидкість до 70 км/год та перевозити близько 400 кг вантажу.

Вказана вантажівка ЗАЗ-970 стала основою для створення серії автомобілів під назвою «Целіна», до якої увійшли вантажний фургон 970Б, вантажопасажирський фургон 970В та пікап 970Г.

ЗАЗ-970Б був суцільнометалевим фургоном з вантажопідйомністю 350 кг та корисним об’ємом 2,5 куб.м. Вантажний відсік був відокремлений від кабіни глухою перегородкою. Доступ до нього здійснювався через двостулкові праві навантажувальні двері та додаткові задні двері, які виступали над моторним відсіком.

ЗАЗ-970В був шестимісним мікроавтобусом. Сидіння другого та третього рядів були складними, тому автомобіль був вантажопасажирським. При складених двох сидіннях він міг перевозити 175 кг вантажу, а при складених двох рядах сидінь – 350 кг. У салоні був вентиляційний люк у даху, а двері для пасажирів були лише одна — праворуч.

ЗАЗ-970Г був розрахований на перевезення 400 кг вантажу між осями. Така конструкція була спільною всім моделей.

У 1962 році була випущена модель ЗАЗ-971, яка вже має повний привід. Був зібраний лише один автомобіль цієї моделі, але отриманий досвід став у нагоді при розробці інших повнопривідних прототипів. Кузов цієї моделі було спрощено, і ЗАЗ-971 був розроблений з орієнтацією на замовлення військових.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!