Українські умови експлуатації автомобілів досить жорсткі: взяти хоча б суворі зими та протиожеледну сіль на дорогах. А тому кожному покупцеві кросовера важливо знати, чи добре його кузов захищений від іржі — щоб не викладати потім гроші за дорогий ремонт.
Звичайно, мало якийсь кросовер може зрівнятися за швидкістю іржавіння з позашляховиком UAZ Patriot, який, за легендою, починає корозувати вже на конвеєрі. Але деякі паркетники наблизилися до ульянівського «пройдисвіта» за цим показником впритул.
Спочатку пробіжимося китайськими моделями і почнемо з Lifan X60. Його досить тепло зустріли покупці, особливо в регіонах. Але метал у кросовера був слабкий, а лакофарбове тонке покриття. Тому вже через 2—3 роки пороги та двері багажника покривалися рудими плямами. Тож зараз знайти екземпляр, який не має цих самих «рижиків», нереально.
Інший представник «піднебесного» автопрому – Geely Emgrand X7 – теж розчарує. Розпушування фарби з’являються у нього на задніх дверях, в районі скла та декоративної хромованої накладки. А якщо цей процес запустити і не провести антикор, то за кілька років «коричнева чума» дістанеться підкрилок і порогів. Траплялися навіть випадки, коли фарба відвалювалася буквально шматками.
Дивує у поганому сенсі і Skoda Yeti — власники починали скаржитися на проблеми з ЛКП майже одразу після покупки нового авто. Мабуть, причина в тому, що компанія вирішила заощадити, зробивши тонким лакофарбове покриття. Як результат — сколи на капоті та передніх крилах стали частим явищем. Та й «квадратна» форма кузова робить свій внесок: задні двері постійно покриваються брудом — тією самою, що взимку йде з домішкою реагентів. Вони й провокують появу кузовних проблем.
Потрібно бути акуратнішим і з легендарним Renault Duster першого покоління – шар фарби у нього такий самий тонкий, як у інших героїв цього огляду. Тому на ньому швидко утворюються сколи та подряпини, а сріблясті накладки з часом «облазять». До речі, перефарбовувати елементи зараз досить дорого. Якщо на кросовері часто виїжджали на бездоріжжя (а багато власників так і робили), то потрібно уважно оглянути днище щодо порушення цілісності захисного покриття. У глибоких подряпинах до металу корозія — найчастіший гість.
Схожі проблеми і у такого популярного японця, як Toyota RAV4 . Зараз не знайти машину, у якої кузов був би в ідеальному стані, — хіба що її зберігали в музеї. Від протиожеледі реагентів сильно страждають деталі зовнішнього декору. Не відрізняється твердістю вітрове скло, що дбайливо зберігає сліди від пластикового скребка. А петлі задніх дверей згодом просідають, і там також з’являється «іржа».