Автовиробники один за одним заявляють про відмову від моделей із ДВС, вважаючи, що майбутнє – в електриці. Керівники найбільших концернів оголошують грандіозні плани електрифікації, на яку готові витрачати мільярди доларів. Не дивно, що найближчим часом батарейки будуть з’являтися як гриби після дощу.
Chery eQ7
Електричну новинку в грудні анонсувала китайська фірма Chery – кросовер eQ7, вихід якого на ринок очікується у другій половині 2023 року. Машина поки що показана на парі затемнених тизерів. Судячи з них, зовнішність eQ7 буде виконана в тому ж ключі, що і у “молодшого паркетника” eQ5 (його представили у 2020 році), вигляд якого створювався за участю фахівців ательє Pininfarina.
Технічні параметри майбутнього електромобіля ще не оприлюднені, але в основу eQ7, як і у випадку з eQ5, ляже оригінальна модульна платформа LSF, яка передбачає широке використання алюмінію.
Ford: плани та реальність
Очікується, що за габаритами майбутній кросовер Ford можна порівняти з Volkswagen ID.4. У компанії заявляють, що на одній зарядці “паркетник” зможе проїхати до 500 км (мабуть, така цифра заявлена для варіанту з акумулятором ємністю 77 кВт*год), але інших характеристик доведеться почекати до прем’єри, яка відбудеться 2023 року.
На 2024 рік заплановано вихід ще одного електричного кросовера Ford – це Puma EV, тобто батарейна модифікація “паркетника” Puma, який з продажу в Європі вже випередив Fiesta. Цю модель скоро знімуть з виробництва, і звання найкомпактнішої моделі в гамі Ford перейде до Puma EV. Випуск електричної модифікації буде освоєний на тому ж заводі в румунській Крайові, з конвеєра якого сходять бензинові та дизельні версії Puma.
Fisker Pear
На початку грудня розпочалися дорожні випробування другої моделі компанії Fisker, яка нещодавно освоїла серійний випуск електричного кросовера Ocean. Майбутня новинка під назвою Pear (скорочення від Personal Electric Automotive Revolution), судячи з знімків прототипів, виявиться компактним міським паркетником з похилим дахом. Старт серійного виробництва Pear заплановано на 2024 рік на потужностях колишнього заводу General Motors в Огайо.
Для майбутнього електрокара обіцяно задній або повний привід та два варіанти батареї з дальністю ходу до 500 км. Також вже оголошено стартову вартість Pear у США – 29.900$. Глава компанії Хенрік Фіскер сподівається, що до 2027 модель Pear дозволить досягти позначки мільйон випущених електромобілів.
Land Rover Defender
До 2026 очікується поява електричної модифікації нинішнього позашляховика Land Rover Defender, який дебютував 2020-го. Батарейна версія з’явиться в оновленій гамі Defender, який зовні перетвориться не сильно, але водночас на позашляховик чекає серйозний технічний “апгрейд”. Він переїде на модульну платформу MLA Flex, уніфіковану з новими поколіннями моделей Range Rover та Range Rover Sport та розраховану на використання як ДВС, так і електрифікації. За попередньою інформацією, електричний Defender отримає батарею ємністю близько 100 кВт*год, яка забезпечить йому пробіг до 480 км на одній зарядці.
Renault 4
У бік електромобілів змінюється бізнес-модель Renault. Поряд із Renault 5 французи готують ринок до відродження ще однієї історичної моделі – Renault 4, яка поки що існує у вигляді концепту 4Ever Trophy , представленого минулої осені на автосалоні в Парижі.
Серійна версія “четвірки” очікується у 2025 році – це буде невеликий міський кросовер із мотивами оригінальної моделі. За основу буде взято платформу CMF-BEV, призначену для компактних електромобілів, а техніка у серійного Renault 4 буде приблизно такою самою, як і у паризького шоу-кара, – це 136-сильний електромотор і батарея ємністю 42 кВт*год.
Tesla Model 2
У Tesla тим часом ведуть розробку моделі, яка у фірмовій ієрархії розташується на сходинку нижче за Model 3, – це буде найдоступніший електромобіль американського бренду. У ЗМІ майбутня новинка (швидше за все це буде 5-дверний хетчбек формату Volkswagen ID.3) згадується як Model 2, її орієнтовна стартова ціна – 30.000$.
За основу найдешевшої Tesla буде взято абсолютно нову платформу, яка поряд із збільшенням тиражу дозволить знизити собівартість моделі. Жодних технічних подробиць поки що немає. Відома лише передбачувана дальність ходу – 402 км на одній зарядці. Ринковий дебют Model 2 відбудеться не раніше 2024 року.
Scout
Одним із конкурентів Tesla Model 3 має стати модернізований Volkswagen ID.3 , який дебютує у 2023 році. Крім того, імперія німецького автогіганта поповниться ще одним брендом, причому суто електромобільним, йдеться про відроджену марку Scout (у 1961-1980 роках таке ім’я носили позашляховики компанії International Harvester), під якою Volkswagen збирається випускати електричні позашляховики та пікапи для американського ринку.
Там їм доведеться конкурувати з Rivian, GMC Hummer, Chevrolet Silverado EV, Ford F-150 Lightning та Tesla Cybertruck. За основу буде взято нову технічну платформу, але жодних характеристик поки що немає. Перші прототипи моделей Scout повинні з’явитися в 2023-му, а старт серійного виробництва і продажів відбудеться не раніше 2026 року.
Aehra
Насамкінець – цікавий електрокар, анонсований італійським стартапом Aehra, штаб-квартира якого розташована в Мілані. Це розкішний кросовер довжиною 5,1 м та шириною під 2 м (колісна база налічує 3 м), з незвичними пропорціями та химерною підйомною дверною конструкцією, що забезпечує доступ до салону з чотирма роздільними сидіннями.
Головна особливість інтер’єру Aehra SUV – широкий дисплей замість передньої панелі, що поєднує комбінацію приладів, медіасистему та цифрові дзеркала. На парковці екран можна висунути нагору, трансформувавши в “кінотеатр”.
Над виглядом машини працювала команда під керівництвом Філіппо Періні, колишнього глави дизайнерського відділу Lamborghini. Поки що представлений концепт, а серійну Aehra SUV за ціною від 160 000 $ до 180 000 $ в компанії розраховують випустити на ринок наприкінці 2025 року. Тоді ж має нагодити і седан – друга модель нового електромобільного бренду: за рік Aehra планує продавати до 25.000 машин.
Про інші майбутні електричні моделі Автобізнес вже повідомляв у стрічці новин. Це, зокрема, позашляховик Mercedes EQG та новий електромобіль Volkswagen для січневої виставки CES. А на IV квартал заплановано ринковий дебют першої серійної електричної моделі від Rolls-Royce – купе Spectre.