Електрифікація за допомогою Geely. Що чекає на Volvo

Час читання: 5 хв.
0

Volvo бере курс на повну електрифікацію свого модельного ряду – початок нової ери для шведського автовиробника знаменує флагманський кросовер EX90. Надалі щороку Volvo збирається виводити на ринок за однією електричною моделлю – до 2030 року компанія вироблятиме виключно електромобілі. І це одна з найамбітніших стратегій електрифікації в автомобільній промисловості.

За участю китайців

Познайомимося з новим електричним кросовером Volvo. Дизайн машини – подальша еволюція вигляду нинішнього покоління XC90, але в ньому також вгадуються риси моделей дочірнього бренду Polestar. Електричний кросовер отримав фірмову передню оптику “молот Тора” (так шведи називають T-подібні світлодіодні ходові вогні у фарах), серед особливих прикмет EX90 – характерна для електрокарів глуха панель замість радіаторної решітки, втоплені дверні ручки та роздільні (на відміну від XC задніх ліхтарів.

Реклама

У Volvo вже є досвід з електромобілями (компанія продає на ринку “паркетники” C40 та XC40 Recharge), але EX90 став первістком нового сімейства батарейних машин. В основі кросовера лежить модульна архітектура SEA1, створена за участю інженерів Geely та спочатку розроблена з розрахунком на електромобілі, серед яких, до речі, і нещодавно представлений Polestar 3.

Електричний флагман Volvo вийшов трохи більшим, але при цьому помітно важчим XC90 з ДВС. Від носа до хвоста EX90 налічується 5,03 м, ширина досягає 1,96 м, колісна база дорівнює 2,99 м, споряджена маса – близько 2,8 тонни. Під підлогою салону розміщено велику тягову батарею фірми CATL ємністю 111 кВт*год, при цьому на вибір будуть доступні дві модифікації. В обох випадках – з двома електродвигунами, по одному на кожній осі: сумарна віддача установки на базовій версії Twin Motor складає 408 л. і 770 Нм крутного моменту, тоді як у топового варіанта Twin Motor Performance йдеться про 517 к.с. та 910 Нм.

Заявлений пробіг на одній зарядці – до 600 км за циклом WLTP, а перезаряджання батареї з 10 до 80% від терміналу потужністю 250 кВт займає півгодини. До 100 км/год базовий EX90 розганяється за 5,9 секунди, а потужніша модифікація витрачає на секунду менше. Максимальна швидкість у паркетника обмежена 180 км/год, як і у всіх нових моделей Volvo.

Найбезпечніший Volvo

Розробники називають EX90 найбезпечнішою моделлю Volvo за всю історію марки. Так, вже до базового оснащення кросовера входить встановлений над лобовим склом лідер розробки компанії Luminar. Комплекс асистентів Pilot Assist включає вісім камер, п’ять радарів та 16 ультразвукових датчиків, а керує всім система Nvidia Drive (програмне забезпечення – від Volvo). Він може розпізнавати невеликі об’єкти на сотні метрів уперед, а пішоходів – на відстані 250 метрів перед машиною.

А ще на борту є система стеження за станом водія із двома камерами. Одна встановлена ​​на рульовій колонці, друга – у центрі передньої панелі. Якщо водій, наприклад, надто відволікся на повідомлення у смартфоні, система подасть попереджувальний звуковий сигнал, а у разі бездіяльності або засинання людини за кермом автоматика втрутиться в керування машиною, аж до повного уповільнення та оповіщення екстрених служб. Новий комплекс водійських помічників і систем превентивної безпеки в Volvo розглядають як черговий крок зі зниження кількості аварій зі смертельним наслідком і серйозними травмами в майбутньому.

Іншими словами, у випадку з EX90 йдеться не просто про новий електромобіль – це ще й високопродуктивний “комп’ютер на колесах”. Як і зі смартфоном або ноутбуком, власнику EX90 залишається лише дистанційно оновлювати софт “по повітрю”, поступово запускаючи в роботу ті чи інші функції. Так з часом на вже вироблений EX90 можна буде “залити” повноцінний автопілот.

На радість “зеленим”

За словами розробників, у конструкції EX90 міститься приблизно 15% переробленої сталі та 25% переробленого алюмінію. В обробці інтер’єру також широко використовується перероблений пластик та інші матеріали на біологічній основі. Все це – задля мінімізації впливу на навколишнє середовище та скорочення кількості відходів (а заодно і зниження витрат) під час виробництва.

Так, для виготовлення декоративних вставок застосовується матеріал Nordico, який виготовляється з перероблених ПЕТ-пляшок та дерева, отриманого в результаті планової вирубки лісів у Фінляндії та Швеції. А ще у Volvo більше не вважають натуральну шкіру однією з ознак багатого та розкішного інтер’єру – замість неї для обробки сидінь використовується особлива тканина з домішкою вовни.

У салоні EX90 передбачено три ряди сидінь. Крім основного заднього багажника, об’єм якого варіюється від 310 до 1915 л (зі складеними другим та третім рядами сидінь), є невеликий 37-літровий відсік спереду. Центральне місце на передній панелі займає 14,5-дюймовий екран інформаційно-розважальної системи за допомогою Android Automotive або Apple CarPlay.

У “базі” є передавач 5G, а серед опцій заявлена ​​аудіосистема Bowers & Wilkins з об’ємним звучанням (технологія Dolby Atmos) та 25 динаміками (у тому числі і вбудованими у підголівники крісел). Також власник зможе використовувати смартфон як цифровий автомобільний ключ, а ще EX90 – перший Volvo, оснащений технологією двонаправленої зарядки, що дозволяє підживлювати від тягової батареї побутові домашні прилади та заряджати інші електромобілі.

Випуск EX90 розгорнеться наступного року на американському заводі у Південній Кароліні, пізніше до виробництва моделі підключиться і китайський майданчик Geely. Кросовер вже доступний для попереднього замовлення в деяких країнах – постачання машин першим покупцям стартують на початку 2024 року. У США за базову версію EX90 (це поки не анонсована модифікація з одним електромотором і заднім приводом) попросять трохи менше 80.000 доларів, озвучена вартість і в Німеччині – від 105.550 євро.

А далі що?

Слід зазначити, що в модельному ряду Volvo новий електромобіль не замінить XC90, а доповнить його – випуск кросовера з бензиновими моторами, а також у варіанті гібрида, що заряджається, продовжиться на шведському заводі в Торсланді щонайменше до 2025 року. Після цього підприємство буде модернізовано під випуск електрокарів – нова стратегія компанії передбачає повний перехід на електромобілі та звільнення від усіх моделей з ДВС, включаючи і гібридні, до 2030 року.

І вже наступного року Volvo представить компактніший електричний кросовер, який отримає індекс EX30 . Виробництво нової моделі буде розгорнуто в Китаї, а за вартістю, як очікується, EX30 буде доступніше нинішнього “паркетника” XC40. У 2023 році розпочнеться будівництво нового заводу (СП зі шведською компанією Northvolt) з випуску акумуляторних батарей для використання в наступному поколінні електромобілів Volvo і Polestar. Майбутнє підприємство з 3000 робочих місць буде зведено у Гетеборзі та введено в експлуатацію у 2025 році.

А в більш віддаленій перспективі Volvo збирається представити більш сучасну електричну платформу, відому під позначенням GPA, головною особливістю якої стане 800-вольтова електросистема і більш висока швидкість заряджання батареї. У Volvo і Northvolt мають намір збільшити густину енергії в акумуляторах на 50% в порівнянні з тими батареями, які представлені на ринку в даний час. До кінця нинішнього десятиліття Volvo планує досягти запасу ходу на одній зарядці для своїх електричних моделей 1000 км в умовах реальної експлуатації.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!