Чим новіший, тим краще? Ні, деякі вживані автомобілі переконливі навіть у похилому віці. Кожен покупець машини, звичайно, розраховує користуватися нею довше. В ідеалі вона повинна служити роками, доставляючи господаря з пункту А в пункт Б без серйозних поломок, що псують задоволення і порушують плани. Тому рішення про купівлю машини не завжди приймається лише на підставі ціни та зовнішнього вигляду.
Для багатьох надійність грає важливішу роль, бо від найкрасивішої, швидкої чи практичної машини мало користі, якщо вона постійно знаходиться в майстерні. Не дивно, що люди віддають перевагу особистому транспорту, який може максимально довго протриматися без дефектів і не потребує високих витрат на обслуговування та ремонт. Це сприяє багаторічному успіху моделей, чиї виробники свого часу подбали про їхню довговічність.
Старий, але дуже добрий!
Чим старший автомобіль, тим вищий рівень руйнування? Не завжди. Порівняно з деякими уживаними машинами у похилому віці навіть молодші моделі виглядають старими – і серед них не лише представники преміум-класу. І все ж покупка уживаного автомобіля пов’язана з певним ризиком, чи то маніпуляції зі свідченнями одометра, приховані пошкодження внаслідок аварії, фальсифікована історія чи нерідна начинка. Щоб покупці пізніше не зазнали неприємних сюрпризів, було придумано зручні сервіси, що здійснюють передпродажну перевірку кожної виставленої машини.
Крім того, людям, які шукають автомобіль, який не відрізняється схильністю до дефектів, залишаючись стабільним і надійним довгі роки, рекомендується поглянути на звіти шановних організацій, що перевіряють на кшталт TÜV, DEKRA, ADAC, JDPower та ін. Їх висновками користуються автоексперти, виробники, дилери та Користувачі по всій планеті. Вони проводять мільйони тестів, вивчають відгуки власників та звернення до сервісних центрів, займаються аналізом ринку старих машин, визначають відсоток шлюбу, частоту поломок, кількість та складність автомобільних дефектів.
Транспортні засоби поділяються на різні класи та вікові групи (від 2-3 років до 10-11 та вище), і в кожній категорії реєструються сотні моделей. Досліджуються двигун та гальма, шасі та кермо, вихлопна система, кузов та салон, електрика та електроніка (проте речі, за які несе відповідальність власник, начебто зношених шин, не враховуються). На основі цього формуються щорічні звіти, рейтинги надійності та вичерпні огляди для всіх, хто цікавиться автомобільним ринком.
Автолюбителі, які не довіряють рекламі виробників, ухильним відповідям дилерів та порадам недосвідчених друзів, знайдуть у таких звітах цінну допомогу. Вони виявляють усі слабкі місця окремих моделей з урахуванням їх технічних параметрів, умов використання, пробігу та віку. Важливо відзначити, що не всі машини, що отримують відмінні оцінки, є чудовими механічно – тут чималу роль відіграє дбайливий догляд з належним обслуговуванням, відсутність якого може призвести до проблем. Це особливо помітно у нижньому сегменті, чутливому до ціни. Наприклад, за Porsche зазвичай стежать краще, тоді як власники Dacia часто нехтують своїми обов’язками.
Ось кілька переможців, відзначених відомими аналітичними компаніями, випробувальними організаціями та автомобільними журналами.
Моделі із вражаючою довговічністю
Особливо добре виглядає в останньому звіті TÜV Mercedes GLC – наступник славетного GLK-класу. Понад 97 відсотків цих моделей пройшли загальну перевірку «на відмінно», і лише 1,7 відсотка розчарували якимись істотними дефектами. Виробник преміум-класу також отримує другий приз з B-класом – 95% аналізованих одиниць склали іспити без помилок, і понад 90 відсотків продовжують чудово справлятися зі своїми завданнями після 6-10 років володіння. На п’єдестал потрапили не лише представники преміум-класу – деякі недорогі продукти Hyundai та Opel також посіли почесні місця.
Найвища вікова група – від 10 років. Тут перемагає Porsche 91 1. Не дивно, тому що він отримує багато турботи та уваги. Старання власників окупаються – навіть через десять років кількість бездефектних одиниць серед 911-х значно нижча за середній рівень. Навіть на моделях одинадцятирічної давності тестери не знаходять іржі, гальма отримують вищі оцінки, освітлення працює чудово. Така якість не всім по кишені, цей автомобіль мрії коштує дорого навіть уживаного, проте ви отримуєте за свої гроші цінного спортсмена-довгожителя з надійними технологіями.
Якщо ваш бюджет на таке не розрахований, але все ж таки хочеться спортивний автомобіль, слід звернути увагу на Audi TT . Це солідне спортивне купе значно дешевше, ніж 911 (навіть уживаний), але з такими ж добрими характеристиками. Щоправда, на вторинному ринку це досить рідкісний товар, його водії навіть через 10 років не часто позбавляються.
Якщо бюджет невеликий, варто придивитися до Honda Jazz або Ford Fusion . Що стосується Джаза, то свіжі екземпляри, випущені 2019-2020-го, вражають так само, як їхні попередники 2014-го. Загалом за 3000 євро можна знайти добротні екземпляри другого покоління з розумним пробігом. Проте варто перевірити гальмівні диски – тут приводів для скарг більше, ніж хочеться. Але в інших областях Джаз процвітає. Випробувачі дають хороші оцінки підвісці, шасі та вихлопній системі, а втрата олії не відома маленькому «японцю» навіть у похилому віці.
Ford Fusion ще дешевший, але при цьому довговічний. Невеликий автомобіль, який тепер замінено на B-Max, нерідко доступний менш ніж за 1000 євро, причому без серйозних проблем. Зацікавленим особам рекомендується звернути особливу увагу на вихлопну систему.
Досліджуючи найпопулярніші марки автомобілів, експерти виділили кілька найбільш витривалих моделей «у віці», здатних без істотних втрат переступити 10-річний рубіж.
• Mercedes-Benz: найбільше моделей з високими оцінками в A, B та E-класах, GLK та SLK (E-Class взагалі вражає хорошими показниками, входячи до десятки кращих у 4 вікових категоріях, проте це стосується більше моделей у формі купе , в інших справи не так добре). Окремої похвали удостоїлися вантажопасажирські фургони Vito/Viano.
• Audi показує найкращі результати з TT, A1, A6, Q3 та Q5.
• BMW: 1 Series.
• Mazda виграє завдяки Mazda 2, 3 та CX-5, інші моделі справляються гірше.
• Хонда: Jazz.
• Skoda: Octavia Combi.
• Toyota: Corolla та Avensis.
• Kia: CEED.
• Suzuki: SX4 S-Cross.
• Hyundai: i30.
У колекції Volvo лідирують V40, S80, S60/V60 і XC 60. Opel продовжує радувати Insignia і Astra, а Ford – лінійками пікапів F-серії та Фокусів, включаючи компактвени C-Max/Grand С-Мах; Серед мікроавтобусів також відзначився Renault Master. Але ніхто з них з точки зору надійності не може конкурувати з Porsche 911, у якого відсоток шлюбу в кожній віковій категорії становить менше половини середнього рівня.
Загалом офіційні експерти зазначають, що найякісніші та найнадійніші – насамперед німецькі моделі преміум-класу. У той же час багато приватних користувачів вважають, що американці, японці і корейці будують машини краще за європейців. «Німці» надто наворочені, отже, частіше ламаються і набагато дорожчі у ремонті. «Французи» та «італійці» теж досить вибагливі. Коли справа доходить до довговічності, неможливо обійтися без Тойоти та Хонди, Джипа, Рама, Шеві та Форда.