Пошук уживаного авто в бюджетному сегменті — це завжди компроміс. Пропонуємо кілька найбільш логічних варіантів, які потішать вас, незважаючи на свій вік.
Відносно нещодавно при купівлі старого автомобіля за кілька тисяч доларів українці могли розраховувати виключно на вітчизняні (або, не дай Боже, радянсько-російські) варіанти.
Благо, розвиток пропозиції на вторинному ринку та ввезення величезної кількості вживаних авто з-за кордону зробили комфортний та безпечний особистий транспорт доступним для значної частки українців.
Асортимент став настільки широким, що суперечки щодо вибору автомобіля з пробігом у бюджетному сегменті сьогодні можна порівняти зі спорами про походження людства.
Існують окремі церкви фанатів німецьких, японських чи навіть французьких авто. Деякі автолюбителі впевнені, що до 2008 року випускалися якісніші та надійніші машини. А деякі вважають, що найкращі вибирати якомога новіше авто, навіть якщо це вкрай непопулярний варіант.
Враховуючи всі аргументи, експерти НВ назвали п’ять найбільш вдалих моделей із пробігом у діапазоні до $5000.
Volkswagen Golf IV
Від $2500
Модель Golf є однією з наймасовіших у світовому автопромі і не сходить із конвеєра вже майже 50 років.
Четверте покоління цього авто набуло особливої популярності і випускалося з 1997-го аж до 2010-го на деяких ринках. В Україні ця модель також здобула народну славу та стала однією з найпоширеніших завдяки її масовому ввезенню з європейських країн.
«Четвертий» Golf виходив з кількома варіантами кузовів, включаючи класичний п’ятидверний хетчбек, універсал, а також рідкісні тридверні хетчбеки та кабріолети.
Модель можна знайти з різними наборами комплектацій і функціями на кшталт підігріву сидінь, клімат-контролю, круїз-контролю і т.д. надійністю.
Наймасовіший варіант трансмісії – п’ятиступінчаста МКПП, хоча також зустрічалася і “механіка” на шість швидкостей.
Golf IV отримав широкий набір бензинових двигунів, починаючи від 1,4-літрового «атмосферника» і закінчуючи складнішими п’яти- та шестициліндровими двигунами.
Враховуючи вік авто, найкраще зупинитися на класичному 1,6-літровому 16-клапанному двигуні з індексом BFQ, який вважається одним із найнадійніших у класі, і який встановлювався на багато інших моделей концерну.
Мотор отримав чавунний блок циліндрів, алюмінієву головку, ремінний привід ГРМ та гідрокомпенсатори. Потужність двигуна – 102 л. с., а витрата – близько семи літрів на 100 км у змішаному циклі. Найслабші місця цієї установки – плаваючі оберти на неодруженому ходу через забруднення дроселя, течі патрубків системи охолодження та слабкі котушки запалювання.
Якщо пощастить з гарним варіантом – можна також розглядати дволітровий восьмиклапанний двигун APK, який розвиває 116 сил.
Ще більшим ресурсом відрізняється восьмиклапанний 1,9-літровий турбодизель з індексом ALH, який розвиває 90 л. с. потужності та 210 Нм крутного моменту. Цей варіант досі залишається одним із найнадійніших та економічних. Якщо не брати до уваги безнаддувну версію 1,9 SDI, яка отримала всього 68 л. с. потужності.
Найпотужніші дизельні модифікації з насос-форсунками краще обійти стороною через складну та дорогу в обслуговуванні паливної системи.
Opel Astra H
Від $3300
Найсвіжіший автомобіль у нашій добірці, який також широко розповсюджений в Україні.
Традиційно бренд Opel не вважається найнадійнішим або високоресурсним. Але завдяки своїй популярності моделі типу Astra H стали вкрай ремонтопридатними та простими в обслуговуванні в більшості країн Європи.
До того ж, якщо вибрати доглянутий варіант з найнадійнішим мотором – такий автомобіль вимагатиме мінімум вкладень і не завдасть вам клопоту.
У випадку Astra H найбільш якісним є бензиновий 1,6-літровий «атмосферник» Ecotec з індексом Z16XER на 115 л. с. потужності, а також 1.9-літровий турбодизель CDTI, який найчастіше зустрічається у дефорсованій восьмиклапанній версії на 120 л. с.
Італійський дизельний мотор набагато більш прийомистий і економічний, але запущені варіанти можуть стати проблемою через зруйнований каталізатор, клапан рециркуляції відпрацьованих газів, сажовий фільтр, вихрові заслінки, форсунки і т.д.
Перевагою бензинових версій є можливість встановлення ГБО, що в нинішніх умовах відіграє значну роль.
Як і у випадку з Golf IV, Astra H можна знайти в кузовах хетчбек з п’ятьма та трьома дверима, універсал, седан та кабріолет.
Мазда 6 GG
Від $3000
Японська «шістка» випускалася на спільній платформі з Ford Mondeo з 2002 по 2008 рік, і стала одним із культових автомобілів для української молоді.
Модель досі виглядає досить стильно, незважаючи на свій 20-річний вік.
У період з 2005 по 2007-й компанія також випускала спортивну версію Mazda 6 MPS, яка отримала повний привід і 2,3-літровий турбований бензомотор. Але, на жаль, знайти варіанти цього авто, що добре збереглися, вкрай складно.
Головною проблемою машини залишається дуже слабкий кузов, який починав іржавіти вже за кілька років експлуатації. Саме через низьку стійкість до корозії багато варіантів автомобілів на «вторинці» в Україні або вже згнили, або продаються з перевареним кузовом.
Тим не менш, знайти «живі» моделі із збереженим навіть оригінальним лакофарбовим покриттям цілком реально.
Безперечний плюс моделі – один із найвдаліших у класі дволітровий бензиновий двигун Mazda LF-DE, який видає 150 л. с. потужності та 190 Нм крутного моменту.
Мотор оснащувався ланцюговим приводом ГРМ, був невибагливий до якості палива і показував хорошу динаміку за дуже скромної витрати. Часто зустрічалися лише найсерйозніші поломки на кшталт відмови термостата чи дросельної заслінки.
Трохи менш ресурсним виявився менш потужний 1,8-літровий бензиновий двигун L8-DE, у якого часто зустрічалися протікання олії з-під кришки клапанів. Обидва двигуни випускалися без гідрокомпенсаторів, тому їм необхідне регулювання клапанів кожні 100 тис. км пробігу.
Найневдалішим з доступних виявився дволітровий турбодизель MZR-CD, у якому часто відмовляли датчики, навісне обладнання, форсунки, ТНВД, паливна система та інші вузли.
Крім п’яти- і шестиступінчастих МКПП можна сміливо розглядати варіанти з АКПП AWTF-80 S на шість швидкостей, яка встановлювалася після 2005 року. Чотирьох- та п’ятишвидкісні «автомати» від Ford і Jatco зарекомендували себе набагато гірше.
Шкода Октавія Тур
Від $3000
Легендарний прабатько сучасних Octavia, який почав випускатися далекого 1996 року, досі залишається хітом на «вторинці».
Просторий, надійний та утилітарний автомобіль став одним із символів класичного європейського седана, задавши тренд на багато років уперед.
Традиційно, Octavia Tour критикували за жорстку підвіску, низьку якість оздоблювальних матеріалів та «порожні» в плані функціональності базові комплектації.
Хоча в «топі» Tour є майже преміальні версії зі шкіряним салоном, пам’яттю положення сидінь, клімат-контролем, АКПП, круїз-контролем і т.д.
До того ж, разом із цією Octavia вийшла перша версія RS із турбованим 1,8-літровим бензомотором на 178 л. с., яка випускалася з 2001-го до 2005-го.
У нашому ціновому діапазоні краще придивитися до бензинових двигунів об’ємом 1,6 літра (BFQ, 102 л. с.), 1,8 літра (AGN, 125 л. с.) та 2,0 літра (APK, 116 л. с.). ).
Як і у випадку з Golf IV, серед дизелів найнадійнішим буде дефорсований восьмиклапанний 1,9 TDI (ALH) потужністю 90 л. с. І, так, в моделях до 2004 року тут був доступний найслабший атмосферний дизель SDI об’ємом 1,9 літра.
Чотирьохступінчастий “автомат” Volkswagen 01 М, який можна знайти в деяких моделях, був не найнадійнішим. Тому краще вибрати п’яти-або шестишвидкісну АКПП.
Toyota Camry XV30
Від $4000
Цей автомобіль в даному ціновому діапазоні можна розглядати тільки в ранніх версіях і досить пробігами.
«Тридцятка» випускалася лише п’ять років, але досі вважається одним із найбільш високоліквідних автомобілів на вторинному ринку України.
Автомобіль цінують за його комфорт, плавність ходу, якість матеріалів та, звичайно, надійність.
Серед доступних варіантів є бензинові атмосферні двигуни VVT-i об’ємом 2,0 (144 л. с.) та 2,4 літра (157 л. с.), а також потужніші версії V6 об’ємом 3,0 (210 л. с.). ) та 3,3 літра (225 л. с.).
Всі мотори мають відносно високий ресурс, хоча реальним стандартом надійності прийнято вважати більш об’ємні версії. Особливо трилітровий двигун без системи без VVT-i, що випускався до 2003 року, та ресурс якого легко перевалює за 500 тис. км без серйозних ремонтів. При належному обслуговуванні, очевидно.
Це покоління Camry комплектували кількома варіантами АКПП від компанії Aisin на чотири та п’ять швидкостей, а також досить рідкісною п’ятиступінчастою “механікою”.
Усі без винятку версії автоматичних трансмісій є довговічними та невибагливими в обслуговуванні (заміна олії та фільтра – раз на 80-90 тис. км).
Один з небагатьох мінусів цього авто — не найкраща динаміка та висока витрата, тому багато моделей на «вторинці» часто продаються із встановленим ГБО.