Автомобілі стають все більш екологічними, що пов’язано з строгими нормами викидів. Виробники намагаються застосовувати нові рішення, які дозволять обслуговувати (якийсь час) джерела живлення руху, але це непросто. Все має той самий кордон, який пов’язаний з рентабельністю.
Зміст:
- Трохи історії
- Види гібридів
- Плюси та мінуси – чи варто купувати гібрид?
- Ринок великих можливостей
З іншого боку, у нас сміливіші дії на користь електромобілів. Чи це майбутнє автомобільної промисловості? Безперечно так, хоча невідомо, як довго це рішення буде на висоті. Пам’ятайте, що технології постійно розвиваються. Хоча електромобілі відомі вже майже 150 років, їхній реальний розвиток відбувається тільки зараз. Однак з точки зору ефективності вони поки що неконкурентоспроможні, крім того, для них потрібна розвинена інфраструктура (зарядні станції), якої в Україні поки що немає, принаймні, у задовільному ступені.
Ось чому з’являється все більше і більше гібридних автомобілів, що є комбінацією цих двох різних джерел руху. Вони також є своєрідним компромісом між універсальністю, ціною та екологічністю. Можна однозначно стверджувати, що незабаром більшість автомобілів у модельному ряді брендів будуть гібридами.
Трохи історії
Здавалося б, такі рішення з’явилися наприкінці 90-х. Правда в тому, що вони були поширені дуже давно (детальніше про це трохи пізніше). Справжній початок гібридних технологій в автомобільній промисловості відноситься до 1900 року, коли Фердинанд Порше, який там працював, створив гібрид Lohener-Porsche Mixte Hybrid на автобусному заводі Lohner. Це був повнопривідний дизель-електричний автомобіль. За рік з’явилися гібридні автобуси, а наступні 12 місяців вилилися в дебют гібридного гоночного автомобіля. Незважаючи на поступовий розвиток, тільки в 1967 році з’явилася система рекуперації енергії гальмування (винахідена компанією American Motors Amitron), яка успішно використовується і досі.
Але потім розвиток помітно сповільнився. Тільки в 90-х роках минулого століття почалася серйозна робота над гібридними автомобілями, подібними до тих, що відомі з сьогоднішнього дня. Інтерес до цієї технології виявили, зокрема Audi, Chrysler, General Motors і Ford. Однак першим масовим гібридним автомобілем стала… Toyota Prius, яка розпочала своє життя у 1997 році. Перші кілька років це вважалося оригінальним винаходом, який допомагає знаменитостям створювати більш екологічний імідж. Однак згодом стандарти викидів ставали все важче виконувати виробникам, тому проектування автомобілів цього типу почалося не лише на нових компонентах, а й на тих, що використовуються у популярних моделях. Сьогодні майже кожен бренд пропонує гібрид.
Види гібридів
Гібрид гібриду різниця. Все залежить від поділу обов’язків у трансмісії. Тому виділяють кілька типів гібридів, кожен із яких використовувався (або застосовується досі) у серійних автомобілях. Усі вони перелічені у наступних параграфах.
У паралельній системі двигуни внутрішнього згоряння та електродвигуни можуть працювати незалежно або одночасно. Таке рішення можна знайти у Honda Insight. Електрична зарядка зазвичай можлива при працюючому двигуні внутрішнього згоряння. У серійному варіанті саме блок згоряння виконує роль генератора електроенергії, тому передбачається заряджання акумуляторів. Це досить рідкісне рішення (наприклад, воно було у Fisker Karma). З іншого боку, у змішаній системі можна говорити про поєднання обох перерахованих вище режимів роботи. У таких випадках досягається найбільша ефективність (ця система застосовувалася, зокрема, в окремих моделях Lexus, Ford та General Motors).
Давайте подивимося на це з практичного погляду, тобто… очима клієнта. На ринку є три найпопулярніші гібридні рішення:
- Перше – це так званий звичайний гібрид, основу якого становить двигун внутрішнього згоряння (звичайно бензиновий), доповнений електричним агрегатом чи агрегатами. Вони заряджаються під час руху, а також завдяки рекуперації енергії при гальмуванні, про яку вже згадувалося вище;
- Гібриди, із підключенням, трохи більш технологічні, тобто. працюють за тими ж принципами, але їх акумулятори можна заряджати від розетки або спеціального зарядного пристрою;
- Останнє, все більш популярне рішення – так звані м’які гібриди. Це найменш ефективні системи, оскільки масштаби експлуатації електроенергії щодо скромні. Двигуну внутрішнього згоряння допомагає 48-вольтова система, що підтримує генератор змінного струму, з’єднаний зі стартером.
Плюси та мінуси – чи варто купувати гібрид?
Гібриди, як і всі силові агрегати, мають свої плюси та мінуси. Почнемо із останнього. У порівнянні зі звичайними версіями двигунів внутрішнього згоряння вони значно дорожчі. Ось і доводиться перераховувати, чи буде вигідна покупка конкретної моделі у поточному реченні. Крім того, вони часто працюють з безнаддувними агрегатами, які навіть при доповненні електрикою не пропонують виняткової динаміки. культуру роботи.
Список переваг також довгий. Насамперед – економія. Якщо автомобіль здатний проїхати до 50 км без використання двигуна внутрішнього згоряння, то можна знизити середню витрату палива вдвічі. Таким чином, знижується викид шкідливих речовин. Оскільки в таких системах відсутні складні бензинові двигуни, експлуатаційні витрати зазвичай є досить низькими. Також можна розраховувати на високий рівень терміну служби, що підтверджується численними показниками відмов, у яких цей тип автомобілів отримує дуже високі оцінки та похвали. Вони не такі екологічні, як повністю електричні моделі, але з іншого боку, вони не мають типових для цих автомобілів обмежень (зарядка, малий запас ходу).
Таким чином, гібриди є мостом між автомобілями з двигуном внутрішнього згоряння та електромобілями. Вони набагато менше шкодять довкіллю, ніж перші, і більш універсальні, ніж другі. Немає сумнівів, що з поточною пропозицією це дуже гарне рішення.
Ринок великих можливостей
Промисловим магнатом у цій галузі є Toyota, яка пропонує гібридні різновиди багатьох представників – найбільш популярними є RAV4, Corolla та C-HR. Також дуже популярний KIA Niro, а в преміум-класі модельний ряд Lexus. Серед автомобілів з можливістю зовнішньої зарядки (підключається) досить популярні Mitsubishi Outlander та BMW 5 серії.
Двадцять років тому їх можна було перерахувати на пальцях однієї руки. Сьогодні гібридні моделі можна зустріти практично у кожному сегменті, і виробники продовжують розвивати свої пропозиції у цьому напрямку. Якщо є попит, має бути пропозиція.