Categories: Авто

Показали, яким був найрідкісніший серійний ЗАЗ (Фото)

За 10 років виробництва (з 1960 по 1969 рік) було випущено трохи більше 322 тисяч «горбатих» ЗАЗ-965 всіх модифікацій. Серед них була і експортна «Ялта» ЗАЗ-965АЕ з поліпшеною обробкою (для капіталістичних країн), і всілякі версії для інвалідів, і навіть пікапи для внутрішньозаводського використання, які виготовлялися з бракованих машин. Однак найбільш рідкісним і загадковим серійним виконанням першого «Запорожця» вважається спеціальна поштова модифікація – 965С.

Спеціалізований «листоноша» ЗАЗ-965С спочатку створювався за замовленням Міністерства зв’язку СРСР. Перед конструкторами запорізького автозаводу було поставлене чітке завдання: побудувати зручний автомобіль для збору листів з поштових скриньок у великих містах величезної країни. Звичайні машини тих років мало підходили для подібної служби, адже протягом робочого дня водієві доводилося залишати машину сотні разів, обходячи її, причому виходити доводилося відразу на проїжджу частину, що було досить небезпечно. Незвичайне «праворуке» розташування органів управління 965С обумовлено саме прагненням максимально спростити процедуру вилучення листів: листоноша тепер виходив прямо на тротуар – біля самого ящика.

Місце задніх сидінь зайняв відсік для зібраної кореспонденції, а задні вікна зробили «глухими» – з металевими фільонками (замість скла) з характерним написом «зв’язок». Вантажопідйомність 2-містного автомобіля становила скромні 150 кг (при власній масі 650 кг). Деякі екземпляри ЗАЗ-965С мали також бічні повітрозабірники оригінальної форми.

Як і звичайні ЗАЗ-965 і 965А, поштова версії «горбатих» оснащувалася 4-циліндровими V-подібними моторами МеМЗ повітряного охолодження. При робочому об’ємі в 749 і 887 «кубиків», вони видавали потужність 23 і 27 к.с. відповідно. Середня витрата палива становив 6,5 л / 100 км, а максимальна швидкість автомобіля досягала 90 км/год.

ЗАЗ-965С випустили невеликою партією (кілька сотень машин) в 1960-62 роках. Причому існували версії як з «обличчям» від раннього 965 (з поворотниками- «бородавками» на передніх крилах), так і рестайлінгового 965А. Вважається, що до нашого часу не вцілів жоден екземпляр цієї вкрай цікавої моделі, адже по закінченню терміну служби на пошті їх просто списували і різали на металобрухт. Ходять чутки, що в одній з приватних колекцій в Росії є подібний автомобіль, проте офіційного підтвердження цьому факту немає. Відзначимо, що кілька років тому «Укрпошта» здала в утиль кілька «вагонів» запасних частин для старих авто-листонош, серед яких було багато нових деталей і до 965С.

джерело

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: ЗАЗ

Останні записи

ТОП доступних сімейних кросоверів із трьома рядами

У сегменті сімейних автомобілів покупці дедалі частіше звертають увагу на кросовери, адже саме вони пропонують…

06.12.2025

Mercedes показав рендери компактного G-Class без камуфляжу

У 2023 році Mercedes-Benz анонсував новий позашляховик, який стане компактним варіантом легендарного G-Class. З того…

06.12.2025

Названо функції авто, за які водії переплачують, але використовують рідко

Автовиробники постійно оснащують свої моделі новими технологіями, які позиціонують як "інновації" та "прориви", змушуючи покупців…

06.12.2025

Subaru представила електричний позашляховик із запасом ходу 450 км

Subaru of America представила повністю електричний позашляховик Trailseeker 2026 року. Модель отримала повний привід, потужну…

06.12.2025

ТОП-10 авто, обслуговування яких виявляється значно дорожчим, ніж очікується

Деякі іномарки можуть здивувати не тільки комфортом, а й дуже дорогим обслуговуванням. Навіть якщо машина…

06.12.2025

Toyota готує бюджетний Land Cruiser FJ: новий позашляховик 2026 року

Toyota готує до виробництва новий бюджетний позашляховик Land Cruiser FJ 2026 року. Це буде доступніша…

06.12.2025