Categories: Авто

КрАЗ-253/259 – секретна розробка з революційними нововведеннями

Share

Наприкінці 1961 року в Міністерстві оборони були розроблені і затверджені вимоги до принципово нової гами тривісних 8-тонних повнопривідних вантажних автомобілів і активних автопоїздів. Їх головним розробником та виробником був призначений молодий і перспективний Кременчуцький автозавод, який був єдиним і найбільшим вітчизняним виробником вантажівок і тягачів важкого класу. Для організації проектно-конструкторських робіт в 1962 році на ньому було утворено секретне СКБ-2 по перспективній військовій техніці, яка не мала жодних вітчизняних аналогів і прототипів, а створювалася з орієнтацією на світові досягнення в цій області і вже існуючі на той час напрацювання інших радянських підприємств.

У тому ж 1962 році команда амбітних молодих інженерів розробила перші зразки тривісної автотехніки першого покоління з 240-сильним дизелем ЯМЗ-238 V8 і всіма односхилими провідними колесами – 8-тонна вантажівка КрАЗ-253Б з суцільнометалевою платформою і уніфікований з ним сідельний тягач 259Б для роботи з активним 15-тонним напівпричепом з механічним приводом. Відповідно до модної в ті часи компонувальної схеми вони отримали більш містку кабіну над двигуном, що дозволяла збільшити монтажну довжину рами, скоротити масу машин і підвищити їх маневреність. Для прискорення процесу проектування та впровадження була використана кабіна від беськапотних вантажівок МАЗ-500, які ще тільки планувалося поставити на конвеєр. Революційними для військових автомобілів цієї категорії нововведеннями були гідромеханічна 4-ступінчаста коробка передач і незалежна підвіска на поперечних важелях з поздовжніми торсіонами, підвищує тягово-зчіпні якості і стійкість за рахунок невеликого зниження центру тяжіння. За зразком розроблених в той же час активних автопоїздів «Урал» сідельний тягач КрАЗ-259Б мав систему редукторів і прохідний опорно-зчіпний пристрій, через який крутний момент передавався на редуктори і мости двохосьового напівпричепа КрАЗ-834Б. На всіх зразках використовували колеса і шини від вантажівок КрАЗ-255Б. У 1962 році прототипи пройшли заводські і приймальні випробування в 21 НДІ та.

За їх результатами автомобіль КрАЗ-253Б мав дорожній просвіт 420 мм, споряджену масу – 12,3 т, на різних покриттях буксирував причепи масою від 10 до 30 т, розвивав максимальну швидкість 76 км/год і міг форсувати 1,5-метровий брід. Споряджена маса активного автопоїзда становила 17,8 т, габаритна довжина – 15 410 мм. На бездоріжжі його швидкість не перевищувала 20 км / год.

джерело

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: КрАЗ

Останні записи

Найсильніший у світі Corvette вперше показав своє «обличчя»

Незабаром після анонсу General Motors кабріолет Chevrolet Corvette ZR1 2025 був помічений фотошпигунами. Chevrolet планує…

03.05.2024

Lynx Motors виводить на ринок електричні версії DeLorean та Ford GT

Компанія Lynx Motors представила дві нові моделі: електричний позашляховик GT1e, заснований на Ford GT, та…

03.05.2024

У США почнуть штрафувати автомобілі без водіїв

У Каліфорнії, де самоврядні автомобілі вже не новина, запроваджуються нові правила. Двома законопроектами, схваленими комітетом…

03.05.2024

Honda позбудеться невимовних імен: прощай, e:Ny1, привіт, Y1

Honda, відома своїми інноваційними автомобілями, нещодавно зіштовхнулася з проблемою, яка виявилася несподіваною навіть для такого…

03.05.2024

Відбулася прем’єра концепту електричного гоночного автомобіля Skoda Enyaq RS Race

Skoda робить ставку на електричну продуктивність, представляючи концепт гоночного автомобіля Enyaq RS Race , заснований на серійній моделі Enyaq…

03.05.2024

Розкрито Toyota з найнижчою оцінкою надійності у 2024 році

Автомобілі Toyota вважаються одними з найнадійніших на світовому ринку. Їх купують величезними тиражами та стабільно…

03.05.2024